I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Han är död..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-07-18 00:22

Han är död..

Den 11 Juli var det år sedan min nära vän Pontus Holmström blev mördad i Strömstad.

Det kom först som en chock när jag fick reda på att han blivit mördad, jag och några nära vänner besökte platsen han blev mördad inte senare än dagen efter mordet.

Jag var på begravningen och det var då jag trodde att ja skulle förstå att han var död.
Jag trodde jag hade förstått.. Nu ett år senare kom jag tillbaka från utlandet där jag bott i 9 månaders tid.

Jag har spelat in en låt till min vän, jag har skrivit många texter med honom i tankarna..men när jag nu den 11:e skulle lämna blommor på hans grav så hittade jag och mina vänner inte hans grav..vi letade på en kyrkogård i 4 timmar i sträck utan resultat, vilket var så frustrerande att det ej går att beskriva..

vi gick senare till minneslunden och la blommor och tänkte på Pontus ett tag. Vi fick sen reda på att han ej blivit jordfäst utan hans aska spridits ut vid minneslunden..vilket var en lättnad i efterhand.

Nu, för en timme sen slog det som ett knytnävsslag i hjärtat och jag förstod att han är död..på riktigt..jag har lipat som ett barn och sitter här rödögd med gråten i halsen fortfarande. det tog mig 1 år och jag trodde jag redan accepterat det..helvete vad pissigt det känns..mår skit helt enkelt..vet ej vrf jag skrev här eller va jag vill ha för kommenarer eller om jag ens vill ha det..men det e klart jag vill, annars hade jag väl bara skrivit ett textdokument och sparat det på skrivbordet..människor är konstiga och egoistiska varelser.

Vila i frid Pontus, saknar dig sjukt mycket bror.

Vila i frid Pontus holmström 1986-2006! saknad..