Ang. att föda våldtäktsmannens barn
http://www.expressen.se/nyheter/1.654679 En gammal artikel, men det är inte den jag tänkte att vi skulle diskutera. Jag har sett allt från dokumentärer till nyhetsinslag till då tidningsartiklar och bara för nån dag sen så flög just det här ämnet upp i mitt huvud. Jag började spekulera i hur våldtäktsoffret egentligen känner kring sitt barn. Jag har ingen direkt ståndpunkt i det hela, jag känner å ena sidan att det är ju inte barnets fel att det kom till världen men jag tror ändå föräldern måste känna ett viss förakt emot sitt barn, som en konstant påminnelse om den traumatiska händelsen, tror ni man kan älska barnet till ens våldtäktsman villkorslöst eller kommer ens känslor till barnet präglas av hur det gick till för att få det till världen? Och har ni några åsikter om de som väljer att inte göra abbort ändå möjligheten ges i tid? Hit it.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Många fall av våldtäckt sker i hemmen, par emellan. Av naturliga skäl tror jag där att när det sker så kan kvinnan som förmodligen är styrd av mannen tvingas föda dennes barn; och kan antingen: skydda sitt barn -- se det som den goda, eller tvärtom, straffa barnet för sin fader. Det är de möjliga scenario jag ser, för helt ärligt är det rätt uppenbart att ingen vill föda ett barn ofrivilligt (om inte denne lider av psykiska men eller har speciell anledning till det). Annars tror jag det är en jobbig situation allt som allt, och de som nekar abort kanske inte gör det av rationella anledningar, utan snarare av någonting de tidigare bestämt (dvs prioriterat i sin värdestege): "jag ska aldrig göra abort", och då går det före: "jag ska aldrig föda någons barn som jag inte vill ha". Hur som helst, risk för att barnet blir straffat för sin faders synd, absolut det tror jag är en väldigt stor chans med tanke på hur traumatiskt en våldtäckt kan vara för en kvinna -- vilket kan leda till instabil mental hälsa. Men, jag tror också att det motsatta mycket väl kan inträffa då det är ett barn med i bilden, och moderns naturliga instinkter att skydda det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om jag hade blivit med barn efter en våldtäckt hade jag behållt barnet. Jag tror att jag hade älskat barnet oavsett hur det kom till. Barnet har ju ingen del i själva våldtäckten. Sen har det antagligen att göra med att jag är emot abort och med min "värdestege" som nilsL beskriver. Jag utgår bara från mig själv men jag har full förståelse för kvinnor som vill göra abort efter påtvingat sex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror inte man kan älska något vilkorslöst. Inte så värst länge i alla fall. I övrigt så tror jag att det inte är gener, eller historia eller släkttavlor man tycker om i ett barn egentligen. Det är barnet.
I'm back!
är inget våldtäckts barn eller så, men har en farsa som betede sig som skit. fick växa upp me morsan å min lilsyrra själv. dock så diggade inte min morsa att jag blev så lik min far mellan jag var 13 - till nu. så man har fått höra shit som hatar dig du e exakt som fadern din, elelr märk att lilsyrran(annan pappa) får mera kärlek.. de var lite fuck up, men nu e jag vuxen å kommit över de så de e sak samma. men kan vara jobbigt som barn å inte fatta varför morsan hatar än..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Men alltså då är det ju din morsa som e fucked up och tar ut sitt hat mot din farsa på dig. Alltså jag menar....eeh...fan jag vet inte hur jag ska förklara...innerst inne kan ju inte din mamma hata dig pga din farsa...det funkar inte!!
I ett destruktivt förhållande där mannen förgriper sig på sin partner och hon då blir gravid, så kan jag tänka mig att kvinnan ändå behåller barnet då de kanske också har ett "normalt" sexliv och hon inte vet när hon blivit gravid. Och i relationen kan hon kanske ändå se något positivt. Men sen finns det så klart tusentals kvinnor som utsatts för övegrepp i exempelvis krig och som en följd av dessa övergrepp blivit med barn och ändå behållt dem. Finns flera exempel från kriget på Balkan där det finns barnhem med barn som är resultat av sådana övergrepp. Få av dessa kvinnor valde att behålla sina barn och de som ändå gjorde det berättade en annan historia för barnet om vem fadern var. Själv vet jag inte hur jag skulle göra, det är omöjligt att sätta sig in i den situationen hur jag än försöker.
som någon sagt, ingen kärlek är villkorslös. Tänk efter så inser ni det. Tror för övrigt det skulle vara väldigt svårt att ha ett barn som man fått genom att bli våldtagen, jag menar, det är ju hälften förövarens..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
nån som kolla på beck iförrgår elelr?
AVLY F18 hmm nej hatade mig gjorde la hon inte, men var inte älska mig på samma sätt som min syrra. men its all good nu, jag e vuxen å min egna man.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
är det så svårt att stava våldtäkt?
Not a follower, so Twitter has never been an option.
teambanan Haha jag tänkte också på det precis, även om jag stavde fel jag med :)
Jag läste för några år sedan om en kvinna som blev våldtagen av en främmande man och födde hans barn. I alla fall hon älskade sin unge villkorslöst.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
förklara för mig hur man kan älska villkorslöst!
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Ett stadie av karlek till nagon dar man inte kraver bekraftelse for att karlekskanslorna ska vara kvar. Hallor dock med om att villkorslos karlek inte kan finnas i exempelvis forhallandet fadern och barnet emellan om barnet aldrig uppfyller nagra av de basala varderingar som fadern har
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!
Haha, jag vet vad uttrycket betyder (även om din förklaring inte va klockren kanske), det var mer ett sarkastiskt påstående från min sida, då jag är hopplöst förlorad i tron om att sådan kärlek inte existerar. Det är lite av en paradox, hur kan jag älska vilkollrslöst, när villkoret att få älska alltid finns med i ekvationen? Jag menar alltså, det mest elementära och grundläggande villkoret för att kunna älska är att det ska finnas en möjlighet att älska, alltså kan jag inte älska utan uppfylla villkoret "rätt till kärlek". Jag uttrycker mig rätt dåligt, men någon kanske fattar, och kan förklara bättre..
Och du ska klaga pa mig ;) Du menar att du inte kan alska ifall du inte har nagon, nagot att alska?
Skulle man inte bli smått störd av att få veta att ens far var en okänd våldtäktsman? Eller skulle man ljuga för barnet hela livet?
Hade nog ljugit
Hur snällt är det då? Leva i en lögn skulle nog oxå vara drygt.
kan man leva i en logn om man aldrig vet om det?
Som morsa skulle man ju göra det. Tänk om barnet får reda på det sen på nåt sätt, nej, jag skulle inte vågat.
Nar hade du sagt det till barnet, vid vilken alder menar ja?
Jag hade inte fött barnet just därför..
Men om en annan skulle foda barnet?
Då skulle ju inte jag veta om vem pappan var, och inte sitta i situationen att fråga mig om jag skulle berätta eller inte :p
Fan, nu blir ja forvirrad :). Om nan blir valdtagen, blir gravid, valjer att behalla barnet, skulle jag personligen inte saga till barnet att denna ar son till en valdtaktsman
jag menade bara att jag själv inte skulle fött det, hur någon annan ska göra kan ju inte jag säga ;)
Forvisso, haller med dig helt
Fdscrue Ja, typ. Det är väl ändå sant? Alltså finns alltid minst 1 villkor..
Man måste älska ett barn för vad barnet är, inte för vem barnets föräldrar är. Det är inte mindre mening med ett barns liv för att dess föräldrar inte älskade varandra.
peaches "Jag vill ha barn med den man jag älskar, eftersom jag vill att mina barn ska ha en pappa och att vi ska ha ett kärleksfullt förhållande." nu är jag inte på något sätt emot det fria valet, och har full förståelse för att inte vilja behålla en våldtäktsmans barn, det sklle inte jag eller vilja, men vilket underligt argument, skulle ett barn som inte biologiskt sett är din killes inte kunna uppfostras som hans ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
peaches F24 jo, tyckte det lät odd bara, men ska inte dra diskussionen för offtopic.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?