Kompisar kraschade med sina mopeder
Var med ett par väldigt goda vänner ikväll, dom bor i en by utanför samhället. Iallafall så var dom här för att testa deras neon och att köra som dårar. Fick för ett tag sen att dom kraschat på hem vägen:S Min ena kompis har inget lyse på sin moped, iallafall hade han svängt ut i vägen så min andra kompis kör in i honom, dom hade tydligen åkt omkull båda två och voltat in i diket... i ca 80-90km/h PÅ MOPEDJÄVLAR! Kan fan inte fatta det, min ena kompis tror vi mår bra men den andra låter det som att det är mycket värre, han har djupa sår på både benen och ryggen och man kunde se senorna på honom berättade min kompis lillebror som var med och hämtade upp polarna. Jag kan fan inte fatta det! Jag vill tame fan inte heller göra det heller! för 4 år sedan så drunknade en väldigt god vän till mig på när han körde skoter och åkte ner i en vak, 1 år senare åkta 4 vänner till familjen för att hälsa på dom. På vägen hem så var det is på vägen och dom åkte rätt ut i vägen och en lastbil körde rätt in i deras bil, 3 av dom dog och en klarade sig. Nu känns allting så jävla overkligt om nånting skulle hända.. Ska man måste stå ut med att allt sånt här jävla skit händer IGEN?! Jag vet inte varför jag skrev det här, men samtidigt känns det som bra att få skriva av sig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill inte verka dryg, men det finns en anledning till att det finns hastighetsgränser och behörighetskrav på vissa fordon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
trist att höra men.. trimmade mopeder utan lyse e bara idiotiskt
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig
skit i moppe o spara pengarna till körkortet.. Beklagligt med dina vänner dock.
Håller med, känns alltid bättre att få skriva av sig när det händer grejer som kanske det här men även andra svåra saker... Hoppas dina polare klarar sig bra, och kanske att dom lärt sig något av det här. (inte för att jag körde icke-trimmat eller att jag kommer hålla hastigheterna på min framtida MC.. hehe)
^ Smart sagt.
Jag har jävligt svårt att känna sympatier för folk som skadar sig i trafiken på grund av sin egen dumhet. Men visst, jag hoppas att dom tillfrisknar iallafall.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Polarna klarade sig rätt så fint. Båda mår bra nu iallafall. Ena polarn klarade sig undan med att han skrapade upp ryggen fast den andre har bruitit benet väldigt illa, så han kommer få det svårt att gå senare fast benet inte är brutet eller hur det nu var. Trimmat kommer nog någon av dom köra, men inte utan lysen och grejer. Dom hade förbannat tur måste jag säga, tänk om dom fått en gren eller nåt igenom magen. Änglavakt säger då jag, men väldigt synd det där med benet.
Min polare blev påkörd av en lastbil när han körde moppe.. Lyckligtvis överlevde han men, things will never be the same.. Sånt är tungt..
Mikael Söderlund was here!
Visst det var idiotiskt och korkat av dina polare, men jag fattar inte att så många här inne helt och hållet kan sakna sympati. Hur fan kan ni önska andra människor illa, det var dummt gjort men hur FAN kan man önska andra människor illa och säga att det var rätt åt dem. Tur att det gick någorlunda bra för dina kompisar, det kunde slutat värre, se till att dem tar det lungt och kör med lysen i fortsättningen.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Visst det var idiotiskt och korkat av dina polare, men jag fattar inte att så många här inne helt och hållet kan sakna sympati. Precis så, vill ni bara hånflina åt de drabbade får ni göra det någon annanstans.
Look with your own eyes - See with your own mind
hatar mopeder, djävulens påhitt
Allt försvann i tvätten!
Nu skippar vi OT här i tråden - hur vida det är självförvållat på grund av motormodifikation låter vi vara osagt, eller så startar vi en egen tråd där vi lägger fram våra åsikter kring liknande ämne konstruktivt (och utan att rikta det mot någon/några individ/er). /Mod
jävla moppe kickers
om ingen av dom vart allvarligt skadade var de väl inte så farligt, och sen får dom fan skylla sig själva, rätt åt dom!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
PenDragon P23 Precis så, vill ni bara hånflina åt de drabbade får ni göra det någon annanstans. Det här är ändå ett debattforum, och nu var rubriken mopedolycka. Om vartenda inlägg måste bestå av "Usch, vad synd om dig" blir det helt plötsligt någon form av krisgrupp. Det finns alltid fler åsikter än moderatorernas, och det måste respekteras.
snokåtjuvåtta Det är klart att du får säga vad du tycker att det var dumt, korkat, idiotiskt, whatever. Men att slänga kommentarer som "Synd att dem inte dog" vart fan är det okej?
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
vad är topicen då om man får fråga? Den enda frågeställningen är ju "Ska man måste stå ut med att allt sånt här jävla skit händer IGEN?!" Kan du omformulera frågan lite? Sedan avslutar han med "Jag vet inte varför jag skrev det här, men samtidigt känns det som bra att få skriva av sig..." Nehe! Jo det är alltid skönt att skriva av sig.
FREE Ayatolla.
"1 år senare åkta 4 vänner till familjen för att hälsa på dom.3 av dom dog och en klarade sig. " inte för att verka dryg, men, det lät lite..ah..
Det är synd att det händer som det händer, men om man ser på unga människor så är de flesta väldigt unga som kör mopeder, och jag har sett bevis på fleeeeeeeeeeera gånger på deras vårdslöshet i trafiken, nyligen så hållde två mopedister att kroka med en bil, de körde väldigt vårdslöst. Föraren följde efter o försökte köra över dem. Själv tycker jag att det inte borde vara lagligt att få köra något slags fordon föräns man har fyllt arton. De flesta har väll fått något vätt i huvudet tills dess, eller vad säger ni andra????
shit galet, hände typ en liknande sak igår där jag bro, lite utanför. jätte tråkigt att höra hörru. det är jobbigt när sånt skit händer. det sjuka är att det bara gör det, inga förvarningar eller nåt alls. men jag hoppas det kommer gå bra för grabbarna. om inte annat så har dom iaf lärt sig att man ska ha respeket för motorfordon.
ixixixuxa110
Det är galet med moppar haha! När jag var 15 så hade jag en trimmad RR Drac. Den körde jag i skogen på en väg lika smal som en cykelväg. Så kom det en U-sväng på samma gång som det var en liten lutning neråt. Ja jag kom i 60km/h, ofta jag hinner ta den svängen man vart nästan tvungen att ha gåfart för att kunna ta den svängen. Sen bara next thing i know är att jag låg nere helt fuckad moppen åt helvete. Den dagen bröt jag nyckelbenet!!! Kunde dock ha gått mycket värre då jag såg en feta mega sten, jag landade typ bredvid den. Crazy shiet
hatar mopedister
Runt där jag bor har de senaste åren 4 unga grabbar dött i mopedolyckor. En av killarna var jag släkt med, han och hans kompis blev dödad av ett rattfyllo på sin skolavslutningskväll, rattfylleristen fick ett löjligt lågt straff. Det är en helt annan diskution men jag tycker att man kan klandra mopedisterna vid många olyckor men samtidigt måste man lägga en viss skuld hos dom som har ansvar för trafikregler mm. Höj behörighetskraven på mopeder, inför teoriprov samt uppkörning där med!