I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min syster hör och ser saker.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-12-13 12:16
din syster kanske tar droger eftersom hon mår så dåligt?
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2007-12-13 12:19
tveksamt... dom flesta som mår dåligt mår ju faktiskt bättre på droger...ett tag iaf... och så länge kan hon inte hållt på hon var ju bara 15 :/ så ja tror inte droger är nått aktuellt...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2007-12-13 13:22
hon kan fått recept på tabletter som inte hjälper henne? hur länge har hon tagit antideppressiva? hon kanske måste byta tabletter? kanske gå till en annan psykolog? e konstigt att hon börjat hallucinera i 15 års åldern,kanske  e tabletterna som gör det? det e ganska ungt för o ha psykiska problem, tror att hon kanske måste ändra sin medicin dosering eller byta tabletter helt, för o sova behöver hon ta sömn medel, typ theralen droppar, sömnen e viktigast, om hon sover ut bra så kommer hon förhoppningsvis sluta att hallucinera.hon måste få hjälp

annars så tror jag inte att hon har schizophreni eller nåt annat hon har kanske hamnat i djup ångest som blivit värre o värre pga hon inte fått den hjälp hon behöver
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-13 16:13
v1cky F18

FYFAN JAG BLIR SPYFÄRDIG... hur kan du ens säga att det INTE är din skyldighet. Jag hade för fan skärt halsen av mig för mina systrars skull. Skadas någon i min familj, föräldrar som syskon, skadar det mig minst lika mycket. Jag lider mer av deras sorg och smärta än min egen. Vad är du för ett jävla ego?!

Jag kan säga, av egen erfarenhet, att det inte är så jävla lätt som du vill få det till. När min syster drabbades av sin första psykos så var jag 15, och trots att jag älskar henne och hela min familj så var det jobbigt för mig att ta ansvar. Efter det har hon haft psykoser med jämna mellanrum när hon har slarvat med medicineringen och det har lätt till att hon aldrig haft en stadig bostad eller ett stadigt jobb. Nu är hon visserligen nygift och gravid och befinner sig i Afrika tills hon ska hem och föda, men innan hon åkte till Afrika så bodde hon mer eller mindre hemma fram tills hon var 26 år gammal. Eftersom den psykiska vården i Sverige idag är ett rent jävla skämt så har jag, min bror och mina föräldrar också hamnat i olika former av depressioner på grund av detta. Brorsan var till exempel på god väg att skita i sina studier på grund av all alkohol som intogs för att dämpa oron. Både farsan och morsan har magsår och min gymnasieutbildning gick mer eller mindre åt helvete på grund av att jag ofta inte kunde sova.

Min fråga till dig är vad fan du väntar dig av sådana i samma situation som mig och mindflying? Både han och jag bryr sig ju självklart om våra respektive systrar men ska man lägga ansvaret på någon som fortfarande är i 20-årsåldern? Man skulle väl istället kunna undra vafan BUP håller på med! En flicka i 15 årsåldern som hör och ser saker och ligger sömnlös? Det ska bara inte få hända i ett land som Sverige. Jag vill inte att du ska känna att jag hoppar på dig eftersom nästan ingen kan sätta sig in i den situationen som mindflying befinner sig i. En psykisk sjukdom drabbar familjen nästan lika hårt som personen själv.

Mitt råd till mindflying är att ringa upp psykologen på BUP och fråga vad fan dom pysslar med. Om psykologen svarar att resurserna inte räcker till så rekomenderar jag att du säger till han/henne att detta inte är ett yrke man ger sig in i om man är ute efter pengar! Analsera situationen och ställ dig själv frågan om dom verkligen vill hjälpa din syster? Om du känner att så inte är fallet så bör du och alla inblandade försöka hitta en annan lösning på problemet.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-13 16:46
Batrat_XL: håller med helt+ vet oxå att det e jobbigt o av med nån som e psykiskt sjuk,d et e inte ås lätt o bara gå på bio o sånt, allt det där e anstängande för personen som mår dåligt

ja va fan håller BUP på med??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-14 07:30
syftade på drogerna .. hon ser och hör saker ju , finns droger som gör att du "hallusinerar" eller hur det stavas ?
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2007-12-14 09:48
Har inte läst allting men TACK till alla som tagit sig tid och skrivit.

v1cky F18

Har inte läst allting, har glömt bort den här tråden ett tag nu.
fattar inte hur du kan säga något sånt där? Jag försökte verkligen.

Nu har det gått ett tag och min syster är tvångsintagen på något hem, de har gett henne en spruta som kunde ta upp till flera månader innan den börjar verka, man börjar se skillnad. Hon har blivit mycket bättre. Diagnosen var och är psykos tror dom. Och nej, det är inge droger eller nåt sånt inblandade. Hon har permiss ibland på helgerna och vi brukar fara och hälsa på henne nån gång under veckodagarna, känns bra att träffa henne.

Hoppas medicinen hjälper och allt stöd hon får där borta.
de verkar göra allt för att få henne bra nu. Mycket bättre personal och så än förut. Tack än en gång till alla som skrivit.

Nu är det ju snart jul och så, och hon vill bara ha ett presentkort av mig. Men jag vill ge henne något mer värdefullt, förslag?

fridens liljor till allihop!
Manager

2007-12-14 10:01
Jag tänkte skriva något i stil med:

"Hon ser och hör saker = PSYKOS! Fixa vård fort som fan"

Men efter jag läst sista inlägget ser jag att ni verkar ha tagit ert förnuft till fånga och fått henne intagen. Tur det, för psykoser är inget man kan prata bort som storebror eller om man följer de andra "råden" här i tråden. Lite skrämmande att folk tror sig veta så mycket...
Redline!
Manager

2007-12-15 12:32
badbrallan: Bara för att du hade turen att träffa folk hos BUP som tar sitt jobb på allvar betyder det inte att alla som jobbar för BUP är bra. Tror du att Polisen aldrig bryter lagar också?
Redline!