Vad händer efter livet igentligen
Funderar....På livet efter....Får alltid rysningar i kroppen när jag tänker riktigt "långt in" i det, vad som händer EFTER livet, om man bara är död och inget händer. Också allt det där snacket om att folk som dött på sjukhus och sedan kommit i liv, har sagt dom sett sig själv ovanför rummet opereras och sedans sugas mot ett ljus. Sen finns det andra som säger att när dom tagit "The Thumbprint" (helt sjuka mängder ren LSD) får dig att "bli" med allt, det så kallade "ljuset" att man dör, och sedan blir återfödd med ett helt nytt perspektiv ur livet, man VET vad som händer efter döden (info,läs Chinacat72 komentar) . Så det är ju lite läskigt det där, endel säger dom sugs in i ett ljus (som då dött) och andra som tagit "The Thumbprint" säger att dom psykiskt dött och blivit "ett" med det ljuset, vad tror ni ang detta? är det bara snack eller ? Vad tror ni händer efter döden, ville bara skriva av mig lite såhär när man suttit uppe hela natten och hade lite tankar i huvudet.
Upp i snoken ska det!
jag har svårt att tänka mig att medvetandet skulle kunna existera utan hjärnan... hur skulle medvetandet kunna finnas där utan att det längre är kopplat till nånting fysiskt... en dator som inte har el i sig fungerar helt enkelt inte... nirvana... sen det där med ett ljus finns säkert nån jävlit logisk förklaring till... nånting man inbillar sig för att hjärnan får för lite syre... eller vafan som helst...
What would macgyver do?
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
Lixom du kan drömma om ljus, varför skulle det inte bara kunna vara ett "drömstadie" innan du är bort för alltid. Vårat medvetande sitter i hjärnan, våra tankar är med hjärnan, våra minnen sitter i hjärnan. Vad ska du tänka med när du inte har en hjärna? Låttsas-hjärnan i själens huvud? Jag tycker det är ganska självklart att det itne finns något efter. Inte något vi kan kännas av iallafall. För försvinner gör vi ju inte, vi blir en del av moder jord.
cosanoztra - Så du tror det där med LSD upplevelsen är något trovärdigt? att man blir "ett" som han beskrev med allt? Jag har sen barn trott att ens själ kom till himlen och sen fick en ny kropp, och allt dåligt man gjort ska man göra bra genom nya kroppen.
Upp i snoken ska det!
ingen levande männsika vet och kommer ju aldrig fa veta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ehrgeiz - Vet vad? endel säger ju att dom vet EXAKT vad som kommer hända när dom dör. och är inte rädda alls, etc personen i länken där.
Upp i snoken ska det!
men hur tror du att dom ska kunna veta det? dom vet inte, dom kanske tror att dom vet. personen i länken knarkar hallucinogena droger, det sätter ju punkt för diskussionen om honom.
men hur tror du att dom ska kunna veta det? dom vet inte, dom kanske tror att dom vet. Där är vi överens, man kan givetvis inte VETA något sådant, spekulationer av olika slag är allt det rör sig om, tror jag.personen i länken knarkar hallucinogena droger, det sätter ju punkt för diskussionen om honom. Varför gör det det? Gör det honom mindre trovärdig än exempelvis religiösa människor som är lika övertygade? Har du någon kunskap om psykedelia?
Look with your own eyes - See with your own mind
ja, det sätter väl egentligen inte punkt, eftersom vi inte vet nånting. han kanske har rätt...
kokkuli P21 Jag har inte läst länken, men jag vet att en känsla kan bli/vara så överväldigande att man anförtror sitt liv av/åt den. Gäller både religion och en psykadelisk upplevelse. Vilket enligt mig inte är speciellt stor skillnad på, alltså det är verkligt för individen (in the eyes of the beholder).
Dvs. trovärdigt för honom.
Summan av kardemuman så är
all uppfattning endast elektriska impulser i hjänan.
känns som om jag förvandlats till tomas di leva så fort jag erkände att allt är möjligt....unclean....unclean...
Haha, äh, sekunden man bestämmer sig för att låsa ute alla möjligheter utöver de man redan bestämt sig för stämmer, slutar man växa som människa.
jag ska inte tänka på sånt här, jag blir skitsugen på att dö då.
PAO!
jag kan ju säga såhär, lita inte för mycket på folk som bygger sin.. visst kan man känna det som att man vet allt, upplever oändlighet på ett sätt som känns på riktigt o.s.v men jag vet inte om det har så mycket med hur det verkligen är att göra.. jag kan säga såhär att min vän gärna halvt trodde att hans upplevelser av lsd intag på den nivån var viktiga och djupa och kanske till och med kunde leda till nån slags sanning till en början men att han efter ett tag insåg att hela den där känslan av nirvana eller vad man ska kalla det, att vara ett, ensam, allt kanske mest var i huvudet och att han mår bättre efter att ha lämnat de där thumbprint idéerna lite bakom sig.. man kan lära sig mycket om sitt psyke och hur det fungerar av såna droger men varför skulle de upplevelserna ha något med den verkliga döden att göra? finns ju inget som pekar på nåt verkligt samband överhuvudaget.. psykedelia har som namnet antyder med psyket att göra inte med döden.. jag anser att man ska passa sig jävligt noga för det där.. hamnar man i ett sånt tillstånd med dåligt psyke kan det gå illa, även om man inte är duktig på att kritiskt granska sina egna upplevelser i efterhand kan saker och ting ta en trist väg, jag känner folk som skulle bli tvär religösa och lämna över sig helt i sina egna hallisars händer om de var med om så starka upplevelser som går att uppnå, det betyder ju dock inte att de har rätt eller vet ett skit om världen egentligen.. du får nog helt enkelt komma till ro med att du inte kommer få veta förrän du dör, se det som ett äventyr eller något, heh! jag ser som cosanoztra säger stor likhet mellan folks LSD rus och folks religösa upplvelser.. tror det är ungefär samma mekanismer det handlar om ofta.. själv tror jag väl att det som händer efter döden är detsamma som hände innan födseln typ.. hehe!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man kan lära sig mycket om sitt psyke och hur det fungerar av såna droger men varför skulle de upplevelserna ha något med den verkliga döden att göra? Jag kan inte komma på att jag någonsin stött på en person som sysslat med psykedelia för att få svar på vad som händer efter döden dock ;) Att man sedan kan utveckla sitt psyke och växa som människa med hjälp av psykedelia råder det ju ingen större tvekan om. För många handlar det nog om att se saker och ting från andra vinklar än man normalt sett ser dem ifrån. Min slutgiltiga filosofi i detta sammanhang är ändå att det som funkar för en individ högst sannolikt är rätt för just den individen, hur absurt det än kan te sig för utomstående.
kokkuli P21 da far väl dom bevisa pa nat sätt hur det är efter döden. innan det sa tror inte jag pa nat som nan idiot fantiserat ihop. tycker ocksa det är en rätt onödig grej och diskutera eftersom man aldrig kommer fa svar pa det.
PenDragon P23: inte jag heller men jag har träffat på många som sysslar med psykedelia av andra anledningar som tror att de fått nåt slags bild av det genom just psykedelia.. mja visst beror på hur man definierar funkar.. tycker en person att hans halvt psykotiska världsbild funkar så kanske det inte betyder att det gör det på bästa sätt ändå egentligen.. men visst sålänge man mår bra på riktgit av det och man inte låter det gå ut över andra så för folk gärna tro att de hittat halvvägs till nirvana genom att stirra ner i sitt handfat i en timme eller liknande.. och jo jag tror man kan utvecklas av psykedelia men de flesta tror jag bara skruvar in sig i meningslösheter, lär sig noll av det eller bara blir snurriga i längden..har träffat väldigt få som blivit genuint visare eller klyftigare av trippar.. men visst de finns väl..
och jo jag tror man kan utvecklas av psykedelia men de flesta tror jag bara skruvar in sig i meningslösheter, lär sig noll av det eller bara blir snurriga i längden..har träffat väldigt få som blivit genuint visare eller klyftigare av trippar.. men visst de finns väl.. Jag tror det har mycket att göra med vad man har för personlighet i stort. Vissa ser det bara som en häftig upplevelse och nöjer sig med det, andra använder psykedelia som ett verktyg för att utforska diverse aspekter av livet. Är man lite analyserande som person känns det mer sannolikt att man ska utnyttja psykedelia på det viset :)
"Because the entire universe is mind in motion, nothing is forgotten or lost. Because the human mind is already immortal, we can never die. The question of an afterlife is entirely one of mind and collective. Humans like to be together. Our hell or heaven is of our own making."
-
ucadia.org (life after death)
Folk tror dem vet.. Jag har också dessa tankarna, vet att jag inte är ensam, har diskuterat detta innan med andra, och man kommer endå ingen vart, för alla Tror. (tror nåt eget). Vad vi säger nu, är historia sen Javet. Men vad vi tror o tänker nu kommer inte finnas kvar sen efter vi är borta(döda). Jag Tror, det inte finns nåt efter döden, men vill gärna också tro att det gör det, för att känna mig mindre "rädd". LSD fuckar bara hjärnan, haha inte konstigt man ser "ljuset"..jaja.. vad jag skrivit spelar inte heller nån roll..pez
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Vadå syfte, vad skulle syftet vara? -Livet är syftet med livet.
CosaNoztra P24 : eller så är universums existens, eller vår egen och våra tankars existens syftet med livet, eller något helt annat.. finns väl experiment som visar att det finns en kraft i universum som inte är fysisk, einstein och några andra gubbar som utförde det tror jag.. de skickade två tvillingelektroner i varsoin riktning och påverkade den ena och upptäckte att den andra påverkades exakt likadant utan någon påverkan av något och reaktionen var direkt, alltså snabbare än ljusets hastighet om kraften skulle ha rört sig mellan objekten vilket den inte verkat göra.. kan ju tilläggas att utkomsten av experimentet var motsatsen till vad de trodde skulle hända, einstein hade tydligen jobbigt med den där upptäckten..
http://en.wikipedia.org/wiki/Einstein-Podolsky-Rosen_paradox det betyder ju att det kan finnas krafter eller vad man nu ska kalla det, en medvetenhet i universum som inte kan kopplas till den fysiska dimensionen.. vad det innebär vet jag inte men det öppnar iallafall för att tankar kring ett "högre" eller ursprungligt medvetande inte måste gå emot vetenskapen och att ¨såna tankar inte måste vara helt och hållet mumbojumbo alltid..
jag säger inte att jag är troende men att total ateism är lika cemnenterat och i mina ögon löjligt sätt tt tänka som extremism inom vlket område som helst..
tills vi vet säkert är väl ändå viss öppenhet den enda vägen att gå..
det uppstår inte bara planeter, natur & liv från ingenstans & utan syfte. ?? syfte.. haha vadå syfte.. död- död, borta-död o vart är d där stället allt härstammar från, har du inte läst vad jorden var från början berg o eld, univerum starta från bigbang, unsprungligen, så vadå skulle de va syfte o komma tillbaka dit då elr? vaaad??
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Timon_B P19 : vart härstammar vi från då om det inte är nån annanstans eller nåt annat som lett till att vi finns?
med tanke på det jag skrev så finns väl en viss chans att vi uppstod från ett slags ingenting ja.. du kan väl kanske upplysa oss andra vart universum kommer ifrån?
"Den tid har ej funnits då vi inte existerade och ej heller i framtiden ska någon av oss upphöra att vara till." -Krishna
Govinda
jag har svävat mellan död o verklighet i ungefär 40 sekunder och jag såg inget ljus, allt blev svart och tyst, men jag kände jättetydligt hur min puls sjönk och tillslut stannade, då blev jag mörkret, jag var allt och ingenting liksom, går inte att förklara men jaa, helt sjukt iaf
NicoelRico P14 : Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
"Word on krishna" CLIF 'jag var allt o ingenting' låter lite som hur man förklara vad Gud är.. haha jag vet inte, o vill inte tro något, jag vill veta det. så jag vill inte ens lägga en kommentar på vad jag 'tror' händer sen.
Timon_B P19 : gud är ju ett subjektivt uttryck.. många skulle nog anse att gud betyder världsalltet och menar man det så är ju alla som lever i världsaltet en direkt del av gud och alltså är allt och alla gud.. andra menar att gud är medvetandet bakom universum, spökkraften bakom allt, det medvetande som tänker fram den fysiska världen, andra tror nåt helt annat..
ja veta det komnmer du ju få göra, eller så händer inget och då får du ju inte veta ett skit..
Vi dör för att nånting nytt kommer. När vi dör är det som innan vi var födda.
ja tror oxå!!^^ det kommer bli som innan man föddes
om man hade vetat vad som händer efter livet = insain in the brain av den informationen
Ingen som hört talas om Thugz Mansion? Jeez, inse!
Intressepenisen hårdnar!
det har ju blivit inne att dö, för det e som värsta trippen, hjärnan hallunicerar loss i det tillståndet, jag såg det på tv, många av dom som gjort det såg just det dära ljuset....
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
Förhoppningsvis tar det slut. Fatta drygheten i att behöva vakna varje morgon i all oändlighet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
damn egentligen fattar ja inte hur ni/vi, kan sitta här o diskutera o tro att d vi själva skriver/tror är fakta och att det är så det är/säkert är.. Hur kan vi ens diskutera är största frågan tycker jag.
Timon_B Vad ær problemet med att disskutera den størsta frågan? Den ær dels vældigt intressant och berør dessutom alla så varfør inte. Det som jag dock har jævligt svårt før ær alla dessa som førkastar andras tankar och ideer. Hær har vi en fråga utan svar så varfør skulle någon annans åsikt vara midre værd æn din? Meningen med livet ær livet och Allt ær sant.
mera msz!