I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kunde det bli såhär?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-08-16 21:11

Hur kunde det bli såhär?

Jag är totalt nedtryckt, nedtryckt av mina egna känslor. Vad hände med kontrollen, när fan hände det här? Jag var så jävla säker på att jag hade stenkoll men idag visade det sig att jag inte alls har någon som helst koll. De yr precis som de vill och jag har absolut ingenting att säga till om.

Vad fasen gör man i sånna här lägen? Hur får man kontroll på känslorna igen? Jag känner mig som en tönt...

Music is my boyfriend!

2007-08-16 22:53
Jag tycker att det bästa är att leva med vetskapen om att man kan hantera alla lägen och alla känslor som kan möta en. Om man lever med den vetskapen så behöver man inte vara rädd för att inte ha kontrollen över ens känslor..

Men sen så känns ju texten lite luddig, så det är svårt att förstå specifikt vad du menra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-18 21:57
Det fina med känslor är att man inte kan ha kontroll över dom.
Man får försöka hantera situationen först och känslorna sen.
Försök att omdirigera känslorna. Tvinga dig själv att tänka på nåt annat.
Som sagt ovan så är det svårt att förstå vad du menar eftersom jag personligen hanterar olika oönskade känlsor på olika sätt.
www.nativeswedes.se

2007-08-26 06:04
killedbynature P8 : Va inte så överdrivet mogen.

Orgasm F20 : Om du kunde styra dina känslor helt och hållet, skulle magin vara borta, och det vill vi ju inte. Bit ihop, det kommer bli bättre. (Det är så jävla originellt att säga så, men det är sant.)

2007-08-26 16:04
känslorna dom ska spraka! :)
Allt försvann i tvätten!

2007-08-26 17:54
Är inne på samma spår som Lynguistic. Det viktiga tror inte jag är att ha kontroll i alla lägen, för det kommer man aldrig att ha. Det viktiga är att klara av att inte ha kontroll konstant och veta att det ordnar sig i slutändan ändå :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-08-26 18:16
Känner mig lite som dig nu. Bara för jag inte riktigt har ordning på allt. Men jag kan hantera det ganska bra och jag blir bara gladare när allt ordnat sig igen.