I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att svika någon för att sen gå under jorden.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-08-19 02:18

Att svika någon för att sen gå under jorden.

God afton.

När jag började ettan (Okt/höst/04) så hade jag en klasspolare (som vi kan kalla för "A"), en snubbe som jag totalt fastnade för (och vice versa). Vi hade verkligen skitkul tillsammans när vi umgicks, och flera gånger kände jag att vår vänskap vi hade var som om vi hade känt varandra i hundra år, så pass tighta var vi - och så tajta blev vi bara efter att ha känt varandra i ca.2 månader.

Men, sedan hände något. Strax inpå våren 05 så vägrade han svara på mina samtal, sms och gb's/pm's på diverse communitys (det hände dock att han svarade någon gång ibland, men fick enbart svaret att han inte hade tid). Så jag lät bli att vara envis för att se om han kanske ringde mej någon dag - vilket han aldrig gjorde.

Helt utan anledning, och det är kanske det som gör mej så fly förbannad som jag trots allt fortfarande är. Det kan tyckas vara löjligt och långsint av mej (jag som dessutom aldrig är långsint), but wait, there's more...

Jag har haft en barndomsvän sen årskurs fyra (som vi kan kalla för "B"), även vi var grymt tajta. Och det hände ofta att jag, A och B umgicks alla tre många gånger, men efter att A bröt med mej så umgicks ändå B fortfarande med A. Eftersom B är galet konflikträdd så kan han inte säga ifrån, även fast han vet att något är fel, så även när jag ber B att ta reda på varför A skiter i mej så säger bara B "Jaja, jag ska fråga honom... sen...", vilket han aldrig heller gör.

Övre stycket måhända vara luddigt, men, summan av kardemumman: A & B är nu skittajta - och bokstavligen brutit kontakten med mej.

Jag får ofta tanken av att A har av någon anledning snackat skit om mej, då inte ens B pratar med mej längre - man har ju sina spekulationer. Vad dom än sagt/säger om mej är väl idag relativt obetydligt, men, jag har så jävla svårt att komma över detta, även fasten det var drygt 2 år sedan, så hur i helvete ska man komma äver sånt här? Jag har ju ändå återfått kontakten med en gammal klasspolare sen högstadiet som jag nu är skittajt med, så varför glömmer jag inte bara dom?

Vänskapen med A & B kanske var för bra för att vara sann, helt enkelt - och det suger som fan...

PS.Jag vet, det är söndagsnatt, men det här är då ingen fylletråd.

/ mvh - Charly

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-19 02:52
har du konfronterat dem då?
69 - Try it you'll like it

2007-08-19 03:44

> Snäll_häst
- A svarar som sagt inte på det jag skriver till honom, oavsett vad jag sän skriver, bl.a mina konfrontationer.
- B kör alltid samma stil, "Jo men jag ska kolla med honom...", "Jo, visst kan vi ses... men ska vara med A på fredag, så det går inte" osv.

Men jag har tappat lusten av att ens vilja prata med dom, jag är numera bara så förbannad, och behöver hjälp med hur man glömmer någon som utan anledning svikit en.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-19 15:35
fan skit i dem, människor e cp skadade.
69 - Try it you'll like it

2007-08-19 19:12
dom kanske pundar
cry me a river!
--> thcrew

2007-08-19 20:12
är det bara dom två som umgås eller är dom med andra också? annars kanske dom har blivit bögar...
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-08-20 02:39
Samma som hände mig och två andra kompisar. De bröt kontakten med mig och blev bästa vänner. Men fuck em, de snackade skit om mig så jag tog till strid, så nu struntar jag i dem.
*snaark*
Skivsamlare

2007-08-20 11:30
annars kanske dom har blivit bögar...

i just detta fallet skulle det nog inte spelat roll.

skit i dom.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2007-08-20 12:11
är du helt säker på att det var helt utan anledning? nått måste ju ha hänt, kanske någon som sagt något bakom ryggen och fått dig att verka som en dålig kompis för att han ska få ha honom som bästa kompis?
shimmy shimmy yo

2007-08-20 12:29
låter som att det enklaste sättet om du verkligen vill veta är nog att isolera person B, övertala honom att träffa dig ändå, är han så konflikträdd så borde det ju gå på nåt sätt, eller "råka" träffa honom och pressa honom rejält, vägra släppa honom förrän du fått en förklaring.. du kan ju göra likadant med A men låter som det vore enklare att få ut information av B..

är ju omöjligt för oss att veta varför A inte gillar dig.. kanske är det ditt fel vad vet jag.. låter som att du var överdrivet förtjust i vänskapen med A för att bara ha känt han 2 månader.. sånt kan vara obehagligt om det inte går båda vägarna, och det brukar vara svårt för den part som känner så starkt att se att den andra bara ser det som en ganska ytlig relation.. du kanske utan att märka det själv var väldigt efterhängsen, började ta efter sätt att prata o.s.v.. för har det inte hänt nåt drastiskt, är en tjej med i bilden, svartsjuka eller liknande så är irritation över din person eller er relation den enda anledningen jag kan se..

ta inte illa upp,  jag menar inte med denna hypotes att du är en dålig eller jobbig människa utan bara att person A kanske uppfattar dig så..

2007-08-20 12:38
Ibland har 2 personer en tendens att bilda en väldigt stark vänskap genom att trycka ned, eller snacka skit om någon annan, för att faktiskt käna att de har något gemensamt - hatet mot den tredje personen.

Jag har varit med om liknande grejer, och det sårar en självklart otroligt mycket. Men, ju mer jag funderade på varför de hade övergett mig för varnadra utan som helst anledning kom jag på att, visst  fan, ska de bete sig som omogna 14-åringar är de inte värda min vänskap? Prova att tänka den tanken, och om inte det känns bättre, så lovar jag dig att det finns så många fler människor som kan bli din vän och ge dig energi istället för att stjäla den ifrån dig.

Flummigt skrivet, me skitsamma. Du kanske hajjar vad jag menar.
Försök heller att inte älta, bli lack istället och fan, se till att hitta grymma polare istället.
fortsättning följer.

2007-08-20 14:11
kolla på "dexter" och låt dig inspireras av hur du ska mörda dem?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-08-20 15:58
dom kanske blev bra polare och märkte hur mycket tråkigare det var varje gång du var med. inget illa menat

2007-08-20 17:45

Skumt fan..

jag har haft en kompis sen jag var 3 år..
Det är fortfarande jag o han... Sen finns de ju massa andra vi umgås med.. Och skulle aldrig kunna tänka mig att min
kompis sket i mig sådär.... Så jag kan inte riktigt förstå din
kompis B lixom... Skumt ...

Highfive anyone, anyone?

2007-08-21 21:47
ja tror du inte behöver oroa dig. Förr eller senare kommer sanningen komma fram, sånt me vänskap brukar alltid lösa sig. Jag tror dom kommer mogna till sig och då kanske ni hittar tillbaka till varandra. Njut av dom kompisarna och de livet som du har nu istället så kommer de andra komma av sig själv, och om de inte gör det så har du iallafall inte förlorat år på att grubbla på människor som inte verkar vara värda din tid just nu.

2007-08-21 22:53
jag vet vad de gör.
A insåg att han inte var hetro, och började ragga på B.
B gav med sig till slut och är nu tillsammans med A.

A och B är nu med varandra och har det mys, men vågar helt enkelt inte berätta något för dig. Eftersom de skäms över det och smyger med sin kärlek förfarandra.  ;)
-- Mellanslagsanvändare --

2007-08-21 22:54
Sry det var en helt meningslös kommentar, men kunde inte låta bli.. ;)

2007-08-21 23:32
Alla kommentarer om att dom skulle ha "gått och blivit" bögar och inte heller tillfört något seriöst till tråden får gärna lägga ner sitt flamseri, tack...

Hursomhelst.

> Oredan
Mjo, det känns ju nästan så.

> Joel413
"låter som att du var överdrivet förtjust i vänskapen med A för att bara ha känt han 2 månader.. sånt kan vara obehagligt om det inte går båda vägarna, och det brukar vara svårt för den part som känner så starkt att se att den andra bara ser det som en ganska ytlig relation.. du kanske utan att märka det själv var väldigt efterhängsen, började ta efter sätt att prata o.s.v..

- Faktum är att den tanken aldrig slagit mej, p.g.a att jag aldrig är en sådan person som aldrig efterapar andra personers beteenden, jag är så egensinnig av mej så det skulle aldrig falla mej in, däremot märkte jag på A att HAN däremot efterapade mej en del (bl.a i hur jag pratar och mycket i hur jag bemöter nya människor osv, väldigt mycket sociala efterapningar med andra ord). Så det kanske även kan ha varit anledningen till att relationen vi hade ändå kändes så perfekt som det trots allt ändå gjorde iochmed att han hade samma intressen som jag osv.

Jag svarar på resterande inlägg imorgon, är så fruktansvärt trött och stressad.

2007-08-22 01:22
Klockan12: sånt där är svårt att avgöra själv.. det är som att växa, tror alla som är efterhängsna skulle svara detsamma som dig, det är förövrigt inte alltid nåt man är bara sådär, man kanske inte ens märker det eller så kan det handla mer om att han upplever det så än att det verkligen är så..

såhär kanske, han har börjat apa efter dig omedvetet, det är som att växa eller att bli beroende av heroin han märker det inte själv medan det händer men plötsligt är han lik dig på alla möjliga vis.. då han som de flesta är stolt och saknar stora delar av självinsikt så kan han ju aldrig föreställa sig att han skulle apat efter dig, det logiska svaret blir alltså att du hängt efter honom, när han drog ner på umgänget bekräftade du detta för honom genom att skcika sms och desperat försöka få kontakt..

bara en teori ta det inte på för stort allvar, jag känner ingen av er så jag kan omöjligt avgöra det är bara lite tankar..

sedan att du anser att du är så egen, tillåt mig respektfullt vara skeptisk, har hittills aldrig träffat någon som påstår sig vara särskilld eller annorlunda som verkligen är det..

kanske är det du som inte märkt att det egentligen är du som apar efter, vad vet jag.. relationer kan vara krångliga och vissa saker kan bara en utomstående se klart..

jag är säkert helt ute och cyklar..

2007-08-25 18:59
Anton 

Ojdå, mer än vad jag visste. :D

2007-08-26 02:00
Du måste vara tjej, right?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Producent

2007-08-26 05:44
"dom kanske har blivit bögar"
HOIHOHOHO OHHO IIHHIIH NÖFF NÖFF NÖFF kiss och baaajs kuk och fitta.

ni borde skriva komedier!!!

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."