Religion ett skådespeleri??
http://www.zeitgeistmovie.com/ Diskutera hur/vad ni vill efter ni sett denna, se det som en ny början, och se mitt inlägg som en film spoiler. Och för er som sett den redan, lägg gärna en kommentar här med. och till admins, ja lägger dne här för de är Livsfilosofi den handlar om, och jag ser ingen anledning till att inte lägga upp den här. I reglerna. PEACE, och njut elr överrumplas av filmen.
"what we do echoes in eternity" "Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Jag tycker det är en jävligt intressant Part 1 må jag säga (har sett denna lite tidigare). Tyckte dock Part 2 var lite genomtjatad och ihopklippt från andra filmer och Part 3 var lite mindre intressant fast ändå OK. Jag undrar vem som ligger bakom filmer och varför det inte finns några människor som pratar med någon kamera i filmen typ utan bara röster och såhär.
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Får det inte att fungera..orkar någon ge en kortfattad förklaring till vad den handlar om?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Den handlar om att kristendomen är en fet bait, USAs regering låg bakom 9/11, multinationella samfund har styrt världen i hemlighet över 100 år och planerar att inom närmsta 100 åren att ta över den helt och hållet och plantera in datachip i alla människor. Också nämner den Hitler o/
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
potatissuger det som e intressant med Part 1 är iaf att man nästa kan påstå att dem bevisar att allt som har med religion att göra egentligen är astronomi som de människor som levde 2000 år "före kristus" redan visste om... som senare omvandlats till en slags pengasugande maktorganisation. jag har typ sett part 1 fem gånger :)
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
I part 1 nämner de aldrig Islam., någon som vet varför?
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D R.I.P. Whoa !
Om kristendomens koncept faller, så drar den med sig islam.. Dom hänger ju ihop typ..
Highfive anyone, anyone?
Första delen var intressant tycker jag, jag tvivlar inte på att alla religioner härstammar från varandra på ett eller annat sätt. Källkritik existerande nog inte för 2000 år sen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej o verkar inte för den delen göra idag..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
balzak X4 Det var ju inget brutalt du kom med där,. Du kan ju inte säga att du redan visste allt innan du sett filmen ju!
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D R.I.P. Whoa !
balzak X4 ja du läser böcker, va smart du e.
det ja menade med källkritik var att folk ifrågasatte antagligen inte religionen i början, alla religioner, speciellet om man såg att saker hadde tagits från andra religioner o dyl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen är det väll ändå skillnad på kultur o religion, öven fast dom båda går in i varnadra. Du tror ju på religionen, den är sanningen, på ett annat sätt än kulturen. Om man ska leva sitt liv efternåting borde man reflektera lite över det innan man gör det, vilket ja tvivlar folk gjorde förr i tiden, dock även nu oxkså.
jag har dock ifrågasatt religion sen ja börja läsa historia i sexan.. så ?? päronpung lost igen..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
o ändå hänger du på forum kl 1 på natten för o jiddra med folk, man kan ju fråga sig om du som den upplysta människa du framställer dig som inte har nått bättre för dig.
päronpung - folk ifrågasatte antagligen inte religionen i början kan tänka mig att det fanns många som ifrågasatte den i början innan religionen blev en del av deras vardag osv. grejen är ju att man blev bränd på bål om man yttrade något negativt om religionen, eller ifrågasatte denna "in public".
We call them winerbrods.
hehe, du har all rätt i världen o vara frustrerad, i got u.. jiddra är inte rätt ord, men ifrågasätta är rätt.. men i sthlm är det säkert samma sak.. Jag är nog väldigt lite upplyst, men verkar vara mer än de flesta här endå.. Undrar om det är baserat på att IV-personer ska skriva här? Ska sova nu, men var tvungen o lägga lite defence emot ditt påhopp, (dina påhopp)..
du som började
skunkafied F25 ja jo, fast samtidigt har människor alltid trott på nått övernaturligt, var det inte jesus, var det nån annan. dock så har antagligen religionens omfattning idag stor del i dåtidens bestraffningar o dyl. att göra.
Tack för att du påminde mig.