I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Håller ni med om att...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-09-15 17:45

Håller ni med om att...

...det är jävligt svårt att känna sig lycklig och glad när man oftast är lessen eller mår dåligt? Det känns så jävla svårt att vara glad för mig, jag är mer van vid att må dåligt. Inte emo-dåligt att jag vill skära mig själv eller något sånt...utan man sitter bara o funderar, så tänker man "Jag pallar inte".

Hur botar man något sådant?

Kultursnobb

2007-09-15 17:50
Vet inte hur ditt vardagsliv ser ut men aktivera dig. Motionera och lev sunt så mår kroppen bra och då mår du även bättre psykiskt.
Anfall är bästa försvar

2007-09-15 17:51
Du har drabbats av "äcklet".

2007-09-15 17:52
Spottsäkerväst P23

Det gör jag, det känns inte riktigt som om det hjälper. Men det hade nog varit värre ifall jag inte gjorde det.

mantis 

Äcklet?
Kultursnobb

2007-09-15 17:58
Mådde så ett tag jag med. Lägg ner allt som känns tungt och sysselsätt dig enbart med sånt du tycker är kul ett bra tag så kommer du se att du mår bättre sen!

2007-09-16 14:50
Da_herbman & Anton

Det var någon författare och filosof, tror han var fransman som skrev en bok som heter Äcklet.
Äcklet är just dendär känslan av att allt är meningslöst, att man är deppig och inte motiverar sig utan är fast i att bara inte göra något speciellt och bara tänka på det..

2007-09-16 17:44
har vart sådan, och nu är jag de igen..
Träna fungerade först och bäst, jag kommer ihåg att jag blev sjukt glad o sådannt.. Sedan började jag med kampsport och lärde mig lätt meditation, fungera sjukt bra..
 nu, så ser jag inte meningen med de heller, så jag tränar eller mediterar inte alls, orkar inte göra mer än nödvändigt..

men  testa någon kampsport eller  sök dig mer till frilufslivet skulle jag säga vara bra sätt.. viktigt är också att umgås med follk..

Cheers
nyfiken är en snut..

2007-09-16 18:21
Jag tycker tvärtom.Har jävligt mycket lättare för att ha riktigt skoj när jag mår allmänt dåligt, än när jag är likgiltig och varken känner mig ledsen eller glad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 22:24
Rök en feting! ;)
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2007-09-16 23:57
mantis

det var jean paul sartre som skrev den..
existensiell ångest. ja det upplever väl alla förr eller senare, eller hela tiden. bara att deala med det. finns faktiskt inget att göra åt. haha

2007-09-17 11:17
undrar om inte min existentiella ångest började efter att ha läst äcklet...

2007-09-17 14:29
eller så satte den ord på känslan så att du kunde definera den bättre!

2007-09-17 16:57
SaXoR P17

Jag har inga tunga grejer som tynger ner mig i mitt liv, det är just det. Jag borde inte känna så som jag gör, men endå gör jag det. Eller ja, jag har inga konkreta tunga grejer som jag kan släppa bara så där.

mantis 

Aha, tack. Jo det är precis så jag känner mig, hade man valt ut en låt för att förklara mitt nuvarande sinnestillstånd så hade det varit Muse - Blackout, både texten och melodin verkar reflektera det bra.
Kultursnobb

2007-09-17 18:38
börja rejva. värt det.
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2007-09-18 12:50

Mådde själv så ett bra tag för ca 2 år sedan
då allt va trist o inget va bra jämt deppig varje minut
va fylld av ångest o tristess, gör ju även inte saken lättare när höstenbörjar tränga sig på. men sök en hobby nått att göra även om de e tungt o motit så e de garanterat värt de i slutändan!!
kanske e så att man måsste må dåligt ibland oxå för att kunan må bra vad vet ja!? men men gräv inte ner dig i den vanlig rutin vardagen utan försök at variera din vardag så mycket som möjligt, spendera så mycket tid me vänner du kan de om nått muntrar upp rejält :D

hoppas de löser sej!!

tjoo!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.