Teleport in i teleport?
Har svårt att förklara hur jag tänker, men ska försöka i alla fall. Satt och titta på Simpsons idag och det var någon Halloween Special som visades där Homer köper en teleport av han vetenskapskillen och allt spelar på filmen The Fly med Jeff Goldblum. Man går helt enkelt in i den ena teleporten och kommer ut ur den andra, oavsett var dem står någonstans. Alltså: Om vi säger att den ena teleportern är in-teleporten, alltså den man går in i för att åka till den andra teleporten, ut-teleporten. Om vi nu säger att ut-teleporten är så pass mycket mindre, och mobil, än in-teleporten, vad skulle du hända om man kastade in ut-teleporten i in-teleporten? Skulle ut-teleporten försvinna? Kan saker försvinna så? Spottar in-teleporten ut ut-teleporten som om den skulle blivit den nya ut-teleporten? Eller kommer ut-teleporten konstant ut ur sig själv, tills det finns hur många ut-teleporter som helst? Eller har jag bara krånglat till det? Vet att det inte finns något sådant nu, men ändå?... Någon som har någon teori om det? För mitt huvud står helt still, kommer bara på motsättningar till möjliga lösningar."Är rymden oändlig?"
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
hahaha ville bara tillägga såg den med ;) soft fråga, tyvärr tänker ja ba samma som dig, de går runt o runt.. :S haha
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Om vi nu säger att ut-teleporten är så pass mycket mindre, och mobil, än in-teleporten, vad skulle du hända om man kastade in ut-teleporten i in-teleporten? Ut-teleporten kommer aldrig försvinna ? Och de förökar ju sig knappast heller. Så ja, tror du har krånglat till det en del? Skönt för övrigt att man tänker efter och skapar teorier efter ett simpson-avsnitt :D
Exakt sen när blev tecknade filmer kända för att va realistiska?
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Peter-Pan-Komplex en tanke som föds från en tecknad serie kan väl inte ses som något annat än vardagsfilosofisk?
Rehab is for quiters.
Ut och in är väl samma sak, som en dörr. Är det inte det borde den väl bara komma ur sig själv?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Tja, om jag ska spekulera helt fritt kring frågan så.... skulle jag tro att maskinen går sönder :). Rimligtvis så måste "mottagaren" lösas upp och försvinna innan den skulle kunna skickas, så därmed skulle väl de molekyler eller whatever som "sändaren" löste upp mottagaren i helt enkelt aldrig återformas till "mottagaren" igen utan bara ramla ner på golvet i små små små bitar.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
den skulle upplösas i atomer antar jag.. jamenar du har en teleportmanick som klarar av att upplösa å skicka, å du har en som klarar av att sätta ihop och ta emot... poff its gone.
mama said knock you out
alltså. det förutsätter ju att in-teleporten automatiskt sätts på när något kommer in i den. men om du går in in-teleporten och någon trycker på start, så kommer ju du ut ur ut-teleporten inne i in-teleporten. och sen står du där. om den är automatisk så går det väl bara runt och runt tills nån förstör skiten
Den kanske inte går att slänga in den alls :O In-Teleporten kanske bara blir som en vägg ;d
Mikael Söderlund was here!
Vad tror ni skulle hända om man gick in i ut-teleporten då?
Tycker förövrigt att
DegenereraD P27 teori var bäst. In porten måste ju lösa upp föremålen, så föremålet förblir bara upplöst och kan därför heller inte komma ut ur sig själv.
Tänk om man kunde svälja sig själv hel, hur skulle det bli när bara läpparna är kvar? Hur sväljer dom varandra?
Blood on my dick or shit on my knife
Tänk om man kunde svälja sig själv hel, hur skulle det bli när bara läpparna är kvar? Hur sväljer dom varandra? svälja sigsjälv = vända ut och in på sigsjälv
Självklart har ut-teleporten en sammansättning som in-teleporten känner igen och vägrar bryta ner. På samma sätt som den känner igen sammansättningen i ben, blod, kläder och så vidare. Har ni inte läst teleporteringskunskap A eller?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
småpartiklarna lät vettigt faktiskt, vettigast iaf. att in-teleporten känner av att ut-teleporten är "öppen", delar upp den i atomer, eller va d blir, och ska skicka den, men märker att ut är borta och kan därför inte skicka, så d landar i som miljarder osv partiklar på marken. om d va så du mena? :S
Men sen så skulle en teleport inte kunna vara en "port" iheller, så som man ser i stargate. Eftersom att partiklarna ska delas upp och du inte går igenom protalen samtidigt med hela kroppen så dör du, på samma sätt som du skulle förlora din arm om bara den stoppades igenom. Vi får ändra det till en låda man kliver ner i
eller en knapp man trycker på när man e klar?
det beror ju lite på hur teleportern skulle fungera. om man kollar på simpsons-avsnittet så sträcker ju homer in armen i in-delen för att kunna plocka en bärsa ur kylen där ut-delen finns. skulle det ha vart nån slags partikeltransport skulle armen falla ner till marken istället för att sväva i luften. även partiklarna skulle ju möta motstånd om de färdas genom luften och på så sätt skulle resan bli fördröjd, vilket känns som också kan medföra vissa problem om man reser långa sträckor. nä, jag tror mer på maskhåls-teorin isåfall, och då skulle ut-delen mest hamna i in-delen och gå runt-runt typ. inte mycket skulle hända alltså.
http://www.kommandot.se/wp/
Som när en dator hänger sig menar du? Och med maskhål menar du svartahål eller så kallade svartastjärnor? Isånna fall kommer du bli besviken, man kan inte "resa" med svarta hål, utan helt tvärt om!
nej och nej. maskhålsteorin går ut på att hitta "genvägar" i rummet. att rummet inte är tredimensionellt och att man därför slipper färdas en sträcka genom att böja tid och rum. typ. och med det andra så menar jag mer som... tänk en gumminsodd. den kan vara fett spänd och uttänjd, eller slapp och hoprullad. avståndet spelar liksom ingen roll, den kommer ändå inte försvinna
http://www.kommandot.se/wp/
fan vad jobbig tanke :/
Get MAD and change