I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styra människor med musik.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-09-30 19:56

Styra människor med musik.

Tror ni man kan styra människor med musik? Nu menar jag inte dolda budskap utan kontrollera människors tänkande/agerande med olika ljudvågor?

njut

2007-09-30 21:31
Hur menar du exakt? I varuhus osv har man ju speciell musik som sägs påverka eventuella kunder.

2007-09-30 21:44
nej har rätt i det han säger. Även musiken på exempelvis McDonalds och även vanliga restauranger är speciellt utvald för att den får folk att trivas, men inte så mycket att de vill sitta still i flera timmar.

Ljudvågor man inte hör vet jag kan orsaka illamående, huvudvärk, interna blödningar och skador i organen samt i värsta fall död (kroppen vibrerar sönder). Men själva agerandet som i radiostyrd? Det har jag svårt att tro.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-30 21:55
Jag har fan märkt av detdära så sjukt mycket den senaste tiden!
Det är tamigfan musik i varenda affär och alla verkar ha sin stil för säljandets skull, typ.

På MAX spelar dom skitbra musik vid kassorna/beställningsgrejen, men där man sitte roch äter spelar som skitdålig musik.

Och inne på Gina Tricot så spelar dom altid så jävla skämmig musik, man vill bara dö när man hör den och dra därifrån. Det har resulterat i att jag aldrig går dit numera.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-09-30 22:04
lustmord sysslar väldigt mycket med ljudfrekvenser som framkallar obehag och rädsla.

2007-09-30 22:37
Miaz
haha jag trodde genast att lustmord var en whoamedlem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2007-09-30 23:33
"Även musiken på exempelvis McDonalds och även vanliga restauranger är speciellt utvald för att den får folk att trivas, men inte så mycket att de vill sitta still i flera timmar."

Vad jag vet spelar de radio på McDonalds..? :S
Fast ja, min hemstad har ju befolkning på 20 000 också, så vadvetjag.

2007-09-30 23:46
Jag tror att jag har sett ett avsnitt på Kobra om musik, är inte säker,. borde ligga uppe på svt:s sida...
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !

2007-09-30 23:52
Omen22 X19 : Alltså, inte speciellt framtagen musik - däremot kan en Britney Spears-låt vara perfekt. Förstår du hur jag menar? De spelar populärmusik som passar in för deras syfte.

På samma sätt skulle en antikhandlare kunna spela opera för att få folk att känna sig kultiverade och spendera mer deg ;)
-QanA
Rappare

2007-10-01 02:22
jumpcut

Jaha, aa, men isåfall är jag med.
Men så är det ju. Man kan ju gå in i princip vilken klädesaffär som helst nuförtiden och höra hur musiken reflekterar stilen på kläderna och inredningen, på ett sätt.

2007-10-01 04:04
Jonka
Vi har iofs användaren Stryplekar...
mensvärk är livets krydda.

2007-10-01 04:15
..kanske skulle slänga in en länk, för er som inte hänger på FB

http://www.flashback.info/showthread.php?t=322979

2007-10-01 04:17
..nytt försök. länk

2007-10-01 04:50
johanman X1 : Hehe, FB-medlemmar som hamnat i kläm har ju hänt förr ;) Det var ju en arton-nittonåring i södra Sverige som skröt om att han hookat ett ganska stort antal tusenpack E och ville sälja vidare. Det tog inte lång tid innan han försvann och folk började postade tidningsartiklar :D
-QanA

2007-10-02 00:26
Fallet Stryplekar är kanske lite läskigare..

"Funderar och fantiserar gör jag lite titt som tätt dock ej om mindreåriga tjejer.
Håller mig till 15+ iallafall.

Dessutom så är det ju inte så ofta man får chansen att hitta en nydöd och fräsch ung tjej.
Därför får man ibland nöja sig med att fantisera.
"

"Jag skulle inte stoppa någon i min närhet ifrån att ta livet av sig. Dels därför att jag tycker att det vore ett övergrepp emot hennes/hans vilja om hon/han verkligen ville ta livet av sig.
Dels för att jag vill se.
"

..sen hittas hans flickvän död med strypmärken på halsen och 60 piller i magen..

Bör naturligtvis påpeka att herr Stryplekar är oskyldig i den mening att han friades av den finska rätten (kan hända att han däremot åkte dit för sex med minderårig, minns inte). Tyvärr är stora delar av materialet hemligstämplat.

2007-10-02 05:02
det som är inresant är ju att folk styrs av olika musik genrer och stilar

2007-10-02 08:03
skiter i vad de e för jävla musik i affärerna, det värsta e när dom spelar högt som fan. usch´så jävla jobbigt  att  behöva trängas förbi alla där och skrika till varandra för att överrösta musiken.

2007-10-02 08:35
johanman X1 : Ja. Eller vad säger du om han pedofilen som sitter och argumenterar för sin sexualitet på ett lugnt och metodiskt sätt oberoende av hur många som skriker på honom? Han är riktigt obehaglig.
-QanA

2007-10-02 15:05
johanman, wow, jag läste allt den där snubben skrivit och diskussionerna om honom. what a freak. läskigt att han går fri..

har en sån där snubbe i stan också, som tydligen raggade upp en brud via internet, mötte henne, torterat henne, gått runt med henne i hundkoppel å helt sjuka saker.. inte dödat henne dock. antar att hon tände på det lika mkt som honom.. ser han på stan ibland å är alltid lika rädd..

men läskigast är fan de som tar stryplekars parti, framför allt "manon".. de trodde inte att john wayne gacy dödade någon. alla som kände honom tyckte han var en helylle-amerikan..
alla försvarade honom ända tills han erkände..

fyfan vilket äckel.

sry för offtopic
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2007-10-02 16:50
mmm.. jag har inte rensat något men vi kanske kan släppa disskussionerna om mord och pervertioner. känn er varmt välkomna att starta en egen tråd om det ist.
vadå? jag dyster?