I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trojanska kriget

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-10-02 13:07

Trojanska kriget

Hur, tror ni, ett modernt "trojanskt krig" hade sett ut? Med den trojanska hästen osv... Hur använder dom denna strategin i moderna krig? Infiltrerar man sina fiender på samma sätt ?

Vet inte om detta hamnat i fel forum men det är värt ett försök.

Jaha ?

2007-10-02 13:17
Trojanska hästen är ett sånt där snyggt knep som tyvärr bara kan fungera en gång... i världens historia.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-10-02 13:25
I beg to differ.

Moderna krig kan utkämpas över internet och där kan trojanska hästar förekomma :P
Redline!

2007-10-02 14:44
Moderna krig kan utkämpas över internet och där kan trojanska hästar förekomma :P

Touché! Framtidens krig kommer att vara helt digitala. Utrustade med såna här kommer soldater att kämpa på slagfälten, från sina vardagsrum.
Walking the street of dreams

2007-10-02 16:39
förutom den trojanska hästen var väl det trojanska kriget ett ganska typiskt krig, man slog varandra blodiga fram o tillbaka tills det ena gänget (till synes i det här fallet) gav sig. sen att det var gudarna som styrde det mesta är väl iofs en rätt intressant synvinkel.. så kanske det är än idag, vad vet jag?
vadå? jag dyster?

2007-10-02 16:46

Säg att två länder ligger i krig. Om det ena landet skickar matransoner till det andra landet, förgiftade matransoner då, borde inte det räknas som en trojansk häst?

Självklart så måste ransonerna ursprung döljas men liksom.. If you hungry then you hungry och ligger det potatis framför dig så äter du potatisen.. eller?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-02 16:50
Att infiltrera fienden måste väl anses vara lika gammalt och välbeprövat knep som kriget självt?

Jag tror inte att man ska tänka så mycket på en stor häst som släpper ut fiendesoldater, utan i min mening är all slags infiltrering en slags "trojansk häst".
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA