I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad känner man på fyllan?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-10-10 20:17

vad känner man på fyllan?

Träffade en kille ett tag som brukade ringa mig på fyllan och säga en massa gulliga saker, men när han var nykter så sa han aldrig något och förnekade allt han hade sagt.

kommer sanningen fram på fyllan eller förstärks bara alla känslor?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-10 20:21
De kan både förstärkas, förvrängas och förnekas.
fortsättning följer.

2007-10-10 20:52

När jag är full så är det bara det naked truth som gäller!
Men det varierar väl från person till person.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-10 21:05
philosophia> har du aldrig varit full eller?
Tror förövrigt att killen är lite av en mes som inte vågar erkänna då blackouts inte är så vanligt som folk säger.

2007-10-10 21:25

Vissa blir ju bara allmänt cp och slåss, stjäl, beter sig odrägligt och däckar. Men jag tror att de flesta blir lite gladare, lite ärligare osv. I fallet med den där killen rör det sig nog om det senare.

2007-10-10 22:26
Hehe, tror egentligen det handlar mer om att man blir mer impulsiv...

2007-10-10 23:14

sjukt löjlig clysha att sanningen skulle komma fram på fyllan alltid.. eller visst på en viss nivå kanske. att han säger gulliga saker om dig på fyllan kanske (DETTA ÄR EN REN HYPOTES PÅ ÄMNET INTE PÅ DITT PERSONLIGA PROBLEM, använder det bara som exempel) bara handlar om att få dig i säng, något han vill nykter med, kanske bara ibland t om, men inte vågar erkänna.. då har han ju handlat ärligt mot sig själv på fyllan men har ljugit för dig, han har satsat på att få dig i säng men ljugit om att det inte är hans enda mål.. är det sanning som kommit fram då?

Poubelle F0 sa det fast med tillägget att det även kan inbillas..

2007-10-10 23:16
Eller så är han bara ett jävligt kåt drägg på fyllan...

2007-10-11 00:42

2 saker, antingen så kommer sanningen fram efter några öl eller så äre bara att han "vill nått" när han e full!

BAHA!

2007-10-11 07:46
Känslorna förstärks skulle jag tro ;d
Mikael Söderlund was here!

2007-10-11 09:39
Been there done that.
"Jag älskar dig" på fyllan tas tillbaka dagen efter med "Det har jag inte sagt/det var inte så jag menade". Tack för den grabben.

Ärlig på fyllan och fegar ur dagen efter vs kåt på fyllan och ångest dagen efter? Fan vet.

2007-10-11 09:55
Senaste gångerna jag druckit har jag bara kännt ilska, så jag känner för att gå ut och slå på första bästa person jag möter. därför har jag försökt med att bara hålla mig hemma när jag dricker dom senaste gångerna
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2007-10-11 14:24
äkta fake

2007-10-11 18:11
när jag blir full så är de bara sanningen som gäller, men i hans fall så tvekar jag på om de va sanningen. skit i honom nu haha... jag tod upp den situationen som ett exempel, ville diskutera allmänt. Jag funderade på om andra kan känna något annat när dom är fulla. Jag har fått black outs där jag har sagt saker till folk som jag absolut inte fick lov att säga till dem, men dagen efter så säger jag att det är sant när dom frågar. Fast det kanske oxå är olika... 

2007-10-11 18:25
som Poubelle sa - " De kan både förstärkas, förvrängas och förnekas."

det är antagligen ganska individuellt också, jag vet själv att jag sagt en massa saker jag inte menat, inte ens lite (som sedan skulle förstärkts på fyllan), det känner man ju verkligen dagen efter. Man blir mer impulsiv och det kan komma vad som helst ur en ibland, så anta att du säger till någon på fyllan att du e kär i denne - det behöver absolut inte vara sant, man kan lika gärna ha fått för sig att säga det av nån annan anledning än att det skulle vara sant.

2007-10-11 19:04
haha äkta fake

2007-10-11 22:54
Vad kanner man pa fyllan? Ett ord och det ar sjalvsaker skulle jag saga ar vad man kanner. Att sanningen kommer fram pa fyllan, hmm nja inte for mig i alla fall. Helt enkelt sjalvsaker
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-10-11 23:28
vad man känner?
omdömet försvinner,
vi återgår till grottstadiet,
han vill gänga, ringer och är gullig för att få komma till.
han vaknar med ångest,
återgår till sitt vanliga jag.

Han var inte mer känslig,
Han var inte mer sann.
Han var bara mer kåt.

Sad but true.

(Kände mig lite tvungen)
cry me a river!
--> thcrew

2007-10-11 23:36
Tidpunkten är avgörande såklart.
Sen blir folk självklart mer avspända,
mer öppna, mer euforiska..

Vi blir inte oss själva genom droger.
Vissa delar av oss kommer fram och förstärks
Vissa delar av oss trycks bort och försvagas

Klart man kan mena kärleksfulla saker man säger på fyllan,
men min "efterforskningar" säger det motsatta..
jamenar, hur mycket skit snackar inte folk när dom har druckit?

cry me a river!
--> thcrew

2007-10-12 15:40
på fyllan känne rman det man vill känna förtilfället.
work some magic

2007-10-13 12:58
Man blir kåt på fyllan, och fantasin flödar lite extra...

"Tänk om man skulle...hmmm...njaaaae, varför inte? Jag ringer och kollar läget..."

Inget konstigt med det? Klart att det finns fler man skulle vilja ha sex med än de som man vill ha ett långsiktigt förhållande tillsammans med...

2007-10-13 17:38
han ville bara humpa

2007-10-13 19:22
När jag blir full blir jag galen, eller "sjuk" har jag fått höra.
jag brukar göra olika läten till folk som jag ringer på måfå !!

2007-10-13 20:04
öl är sannings elixir..
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..