I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det såhär det är helt enkelt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-10-16 19:52
vadå hur sjuk hyra har du? alla jag känner som pluggar har råd med hyra, mångra önskar att de kunde få bränna av sina pengar på en egen hyra till och med.. du får bostadsbidrag, studielån och stöd och du kan jobba bredvid om du vill.. sjukt märkligt att alla andra studenter i sverige har råd att betala en hyra men inte du..

låter som sjukt lama undanflykter endast.. du sitter och gnäller över hur skit du har det men du vill inte göra något åt det och du vill inte ge upp något för att ändra det.. isåfall kan vi avsluta tråden här och nu med ja det är så är det är och såhär det kommer vara tills du dör.. låter som att du är rätt nöjd med din ångest ändå om du inte vill chansa eller offra något för att bli av med den..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-16 21:57
Ja tycker att du ska sälja lägenhen, sparaa ihop lite pengar och bara dra till ett land långt bort och verkligen täka igenom ditt liv och va du vill göra med det under ett par månader
South CentraL Cartel

2007-10-18 00:20
Om du köper bil låser du dig verkligen mannen! Gör inte det! Spara din pengar. Säg upp lägenheten och dra utomlands! Vad hindrar dig?? Finns ju alltid jobb sen när du kommer hem. Dra till Oslo och jobba! Nu ser du bara problemen och inga lösningar ;)

2007-10-18 00:41
när man börjar 7, cyklar halv 7. Man kommer hem runt 4, är helt slut.
vilket lyx! testa gå upp 5.10 för att sedan komma hem 18.00, det tar på krafterna!
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2007-10-18 01:10
ja hörde idag på radion att ni som inte gått ut skolan. kommer få bättre hjälp av arbetsförmedlingen med att fixa jobb och pengar så länge. bullshit or not. jag hörde de iaf.
Get MAD and change

2007-10-18 04:10
Är det här vuxenlivet?

- Ja, om man inte "tatt" studenten.

Att börja plugga igen är väl inte helt omöjligt. Du slutar ju jobbat klockan 4 på dagarna. Du kan ju plugga till typ 8. Jag pluggar runt 10 timmar om dagen varje dag. Varför skulle inte du klara av 3 eller 4. Jag är ju ingen övermänniska, du kan om du vill. Du måste bara motivera dig själv. Jag motiverar mig själv med tanken "Vill jag städa trapphus resten av livet?", varje gång är svaret konstigt nog nej.

Jag tror inte att jag kommer att ha jätteroligt alla dagar på jobbet. Jag kommer säkert att tycka att det är tråkigt ibland. Men jag kommer att kunna välja lite mer vad jag vill göra.

Så. Vad gör du för fel? Du nöjer dig med för lite.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-10-20 23:32

har inte läst alla inlägg... men ja känner igen mig... de jag gjorde var att engagera mig i saker som jag tyckte va roliga... har börjat arrangera poesi kvällar, gör musik och syr. Lär känna människor som ger mening i ditt liv, uppskatta dom du tycker om. Ge folk komplimanger och försök sprida glädje vart du än är. Du kan till exempel börja prata med folket som bor i trapppen som du städar i. Sjung högt för dig själv i trappen och stå o dansa med din mopp. Hoppa runt i kalsonger och lek luftgitarr innan du går till jobbet. Be crazy! Börja se dig omkring, du kommer märka att det finns glädjeämnen i ditt liv. Någon kanske ger dig en komplimang för att de e skönt att du städar, du kanske möter en tant som säger något roligt.

Jag vet att det är svårt, men pengar är inte allt. Jag har pluggat fastän jag bodde i lägenhet. Fick leva jätte knapert, men de gick. Sen när du börjar jobba igen så kommer du upptäcka hur mycke pengar människan lägger på onödigt trams. Varför ska du ha bil? Börja cykla så får du motion och bättre hälsa vilket kommer göra dig gladare.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-20 23:59
MFD00M P20, jag är lugn? och ren? fördomsfulla alkis
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-23 18:22
jag känner igen mig i dig.....
har oxå ett jävla skitjobb och jobbar arslet av mig bara för att jag måste
men häromdagen sa min kropp ifrån, den vill inte längre!

Jag fick den värsta huvudvärksattacken någonsin, grät och mådde sjukt illa i fyra timmar typ..

så jag frågade mig själv: vill jag utsätta mig själv för att min hälsa blir dålig för ett jävla skitjobb? svar: nej!

allt handlar om att prioritera....jag tänker prioritera min hälsa.
du kanske prioriterar din lägenhet eller bil men då måste man stå ut med jobbet tills nåt bättre dyker upp...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-10-24 02:17
ärligt talat hur många jobb man söker vill ha ens gymnasie betyg... jag har ändå haft olika jobb.. och fan inte en jävel har frågat mig om gymnasie betyg.. det e väll bara å säga att du gått på en random skola jag tror knappast dom kollar så att det stämmer... ifall det är det problemet du har...

2007-10-24 15:33
Gör det till en vana att ta en holk efter jobbet så blir det bättre. Eller så kan du försöka träna lite så du får energi till saker efter jobbet.
njut

2007-10-24 18:51
Brodin1  : känner igen varenda bokstav av det du skriver! men vafan man kan inte heller springa runt och se livet på detta sätt! vet att det låter klyshigt men det gäller att försöka se lite mer positivt på vardagen, vissa problem går inte men att ändå på nått sätt försöka förgylla dom bra grejjerna du har! och jobbet vantrivs du med efter vad jag förstog men du söker också jobb, försök se lite ljust på framtiden.....jag ska iuförsig bara hålla käften gällande ämnet, men det e sanningen....
BAHA!