I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Serier som man aldrig kollar på!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-10-22 18:45

Serier som man aldrig kollar på!

Varför är de så att när man aldrig kollar på ett program för att sedan råkar kolla på ett avsnitt, varför är de då så att man alltid har sett just de avsnittet? skumt äre!

Tex. som nu, sitter och kolla på Navy CIS, jag tror jag endast har sett ett avsnitt, max 3, och det är juh självklart det som går på tv nu!

Varför?

BAHA!

2007-10-22 19:09
man pallar inte byta kanal

2007-10-25 08:23

Hände mig nyss oxå. Var sjuk för en veckasedan å låg hemma å titta på Oprah.
Exakt dom två avsnitten som visades såg jag gången innan jag var sjuk för typ 5-6 månader sedan.

2007-10-26 02:27
Jag tror det är så att om man sitter och zappar på tv:n och du råkar bläddra förbi tex. Oprah. Har man sett avsnittet tidigare så tror jag man stannar kvar på kanalen just för att man sett avsnittet tidigare. Undermedvetet eller inte men det kan vara en möjlig teori.
K.I.S
Killaz In Suits

2007-10-26 10:58
jo det kanske du har rätt i, fast ändå inte :P
BAHA!

2007-10-26 22:24
hmm. Hänt mig flera gånger med ^^, kanske ligger nåt i det

2007-10-26 23:53
dom tejpar tre... sen looooooop!
smisk, fnask och ganja!

2007-10-27 19:01
Du kan även lura dig själv att du inte sett många avsnitt av en viss serie... :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-27 19:45
jag tror alla Oprah avsnitt är likadana
lost in skåne

2007-10-31 01:25
Jag har varit med om det där nån gång... Men jag har nu listat ut att det är nån som faktiskt bestämmer vad man ska titta på... som en helt egen studiotekniker som gör allt i TV-väg utan att man vet det... Det är just för att de vill att du ska ingå i deras  frireligösa klan där alla kollar på ett avsnitt av oprah hela tiden... hur får de dig å ingå i klanen? jo iom att du börjar fundera över relativitetsteorier som tex: vem är jag? är det här Deja vu? har gud fuckat min digitalmottagare? och en sekund efter du slagit av TV'n så kommer en Dörrknackare å övertala dig att ingå i en Oprah-klan...

2007-10-31 01:27
Det är som i den där filmen truman show

2007-11-07 09:26
förstår va du menar å de e konstig är de men kan ju va så att kanalen kanske inte har de bästa utbudet å bara har köpt in 10 avsnitt eller nåt men sånt händer mej rätt ofta när man byter till en kanal å d alltid lyckas vara ett avsnitt man sätt
Ingen mera rosa banner

2007-11-08 00:11
Jag har tänkt på detta flera gånger, nästan knäckt det. (haha)
Då har jag 2 ganska långsökta hypoteser men ändå.

H1: Vi är på något abstrakt sätt, programmerade att slå på TVn på en viss tid, en viss dag och en viss kanal. Då "de" har "viktiga" meddelanden som vi genom dessa dåliga serier tvingas få in i skallen. De fungerar helt enkelt som TV-droger, en fix helt enkelt. Som våra kära mediamoguler vill att vi ska ha.

Det som är sjukare är nog att det alltid är B-program. Simpsons, JAG, Stargate, Valfri OprahWinfrey-liknande.
Knappast att något halvtnyttigt som Vetenskapens värld osv. Men det är ju klart, de sänds ju inte på samma spammande sätt som b-serierna.

H2: Som Hallucinogen skrev, fast jag tror mer att kanalerna har många kanaler, men har vissa "favoritavsnitt" som dom kanske sänder 5-7 ggr fler än de andra avsnitten, vilket skulle kunna påverka vår bild av det hela.

Min första hypotes skulle läskigt nog kunna stämma, om vi utgår från teorin att de som styr media har gömda agendan. Som inte är direkt harmlösa för oss cattles.

2007-11-08 00:46
Såg ett helt avsnitt med V.I.P igårnatt. typ första gången. Det sög.

2007-11-08 16:23
Civilaren P21

tror de kan finnas nåt i de du säger, d finns ju sublimmenal messeges eller hur d stavas alltså att d lägger in en text 2 av 32 rutor per sekund som ja tror d e och detta resulterar i att vårt undermedvetna uppfattar d men inte våra ögon.. men detta är förbjudet enligt lag i många länder efter som du då kan göra reklam för droger eller va fan som hällst men d finns ändå studier som visar att detta funkar att de 2 utav 32 rutorna per sekund påvärkar vårat undermedvetna.. harför mej att ja läst nånstans om nån bio som testade detta och la ut en bild på cocacola och att de efter filmen sålde mkt mer cola... men att de skulle göra så i ett program å programera in att vi ska sätta igång tv:n då är nog inte så trolig detta är nog mer en slump.. men ja tror dock att d kan finnas nåt liknande i Tv shop för man lyckas alltid fastna på tv shop bara man zappar å detta är ju aldrig nåt man är intresserad av ... men ja vet inte finns mkt å spekulera i
Ingen mera rosa banner

2007-11-09 12:42
hallucinogen, sitter du och gömmer meddelanden till mig?
cola-grejen var det andra jag tänkte på, när du skrev subliminal messages.
Det första var ett creepy klipp som finns på YT. Ignorera reptilskiten, detta märker man inte om man man ser skiten live.

Att det är en slump är ett faktum men det intressanta är att det verkar vara så i regel. Inte att det är samma program/serie. Men liknande mönster som skulle kunna förklara att vi tolkar det vi får in olika, från person till person.

Om du förstår hur jag spekulerar?