Jag har tänkt på detta flera gånger, nästan knäckt det. (haha) Då har jag 2 ganska långsökta hypoteser men ändå. H1: Vi är på något abstrakt sätt, programmerade att slå på TVn på en viss tid, en viss dag och en viss kanal. Då "de" har "viktiga" meddelanden som vi genom dessa dåliga serier tvingas få in i skallen. De fungerar helt enkelt som TV-droger, en fix helt enkelt. Som våra kära mediamoguler vill att vi ska ha. Det som är sjukare är nog att det alltid är B-program. Simpsons, JAG, Stargate, Valfri OprahWinfrey-liknande. Knappast att något halvtnyttigt som Vetenskapens värld osv. Men det är ju klart, de sänds ju inte på samma spammande sätt som b-serierna. H2: Som Hallucinogen skrev, fast jag tror mer att kanalerna har många kanaler, men har vissa "favoritavsnitt" som dom kanske sänder 5-7 ggr fler än de andra avsnitten, vilket skulle kunna påverka vår bild av det hela. Min första hypotes skulle läskigt nog kunna stämma, om vi utgår från teorin att de som styr media har gömda agendan. Som inte är direkt harmlösa för oss cattles.