Var/när filosoferar ni?
Jag filosoferar över diverse spörsmål relativt frekvent. Olika platser har dock olika inriktningar, och jag tänker inte på samma saker jämt; men vissa trender tycker jag mig dock se. T.ex... så brukar jag filosofera och tänka mycket på mina mål, och vad jag vill åstadkomma i framtiden, när jag går mellan olika platser. Jag brukar gå till skolan och staden, så det är en viss typ av filosoferande där. Ibland känner jag mig lite Sartrisk och "tinget-i-sig" och bara går och går och går utan att egentligen ha något speciellt i huvudet. Andra stunder är jag mer alert, och ofta har jag en föreläsning eller liknande i mp3n, ibland pausar jag den och funderar på vad som sagts. Ibland går jag och läser en bok, och efter jag läst klart ett kapitel eller så, då funderar/associerar jag fritt över det en stund. Min favorit är dock den typ av filosofi jag bedrev på parkeringen i närheten till där jag bor. Jag hade den ohyggliga ovanan att röka en cigarett och sitta på en nära liggande gräsmatta. Det var dock väldigt harmoniskt, och jag brukade tänka på både det och det andra. Det var som en befrielse att komma ut ifrån mitt rum där omgivning bestod av högljudda maskiner (datorfläktar) och musik, och bara få uppleva den tystnad och dämpade ljus som fanns på parkeringen. Detta var en mycket existentiell/meditativ filosofi... Dock har jag slutat röka och med det även just den typen av filosoferande -- där. Nu sker den hellre inomhus, och kanske sittandes på min säng... Så, var och när filosoferar ni helst?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en promenad med tänk på livet runt sisådär 2 slaget på natten med mp3n i örona, det är goa grejer
Don't fuck with kroll.
filosoferar i princip varenda jävla sekund jag inte säger nåt men bäst funkar det ju ute på promenad nån mörk kväll me soft musik i lurarna. p.s. cigg är bra d.s.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
på bussen! Men vad står p.s. för? som drkista skrev "p.s. cigg är bra d.s." d.s. är densamma om jag inte minns fel men vad står p.s. för?
HELSINGBORGS IF!
blir inte så mycket filosoferande, mer löjliga kopplingar mellan saker och ting typ "klockan är 18.00. varför är det så folktomt? alla sitter säkert och äter.... eller alla kanske håller sig inne på grund av ett par varulvar strävar fritt på gatorna?" *cyklar lite snabbare*
varje gång jag snackar med en viss polare i telefon så blir vi djupa börjar tänka. kan sitta på linjen i fem minuter utan att säga ett ord till varandra, sedan blir det vild diskussion och så blir vi ovänner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag brukar somna in i tankar på avbytarbänken och blir ofta "väckt" utav att det står en finnig kille i visir och skriker - In för i helvete!
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D R.I.P. Whoa !
med en cigg och chill musik, i mitt rum eller ute. kvällstid. it's the best.
Jag börjar alltid filosofera när jag ser ett barn. Hur stora möjligheter den där lilla människan har. Hur mycket ont och gott som väntar på barnet utan att barnet vet om det. Hur långt man själv kommit på vägen och alla snedsteg, etc. Sjukt ordbajsande på trådskaparen förövrigt. Inlägget skriker låtsas-estet.
Om det nu finns några äkta esteter...
Jag filosoferar bäst när jag sitter på nån spårvagn eller buss på väg nånstans. Spenderar minst en timme om dagen på det. Har hänt flera gånger att jag blivit riktigt inne i mina tankar. Sitter ofta och tittar lite på någon person och börjar tänka på hur hans/hennes liv ser och har sett ut.
oftast när jag är på väg till/från nånstans. tyvärr avbryts mina filosofiska tankar ofta av att jag kommer fram för fort innan jag hunnit komma fram till något vettigt vilket slutar med att jag måste "spara" tankarna tills jag har tid att ta upp funderingarna igen. annars är ju nattpromenader en vinnare - eller när man tar en cigg på balkongen typ 04.30 när det är svinkallt ute men man fastnar ändå för man vill inte störa sina egna tankebanor.
säger som vinyl , skithuset funkar bäst för mig. så länge det inte ligger en kalle anka tidning där och skräpar, oläst och dant.
"There's an apple in the pussy mouth..."
Åh shit nilsL du låter ju som bizarro-jag :S
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Jaha, vad kul, vad är det då? :) Kanske ska tillbaka till topic, vem vet?
typ hela tiden faktiskt. ar valdigt filosofisk manniska men det ar inte ofta jag delar med mig av mina tankar
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
På toan.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
Producent
2007-11-08 14:23
På bussen, på promenad eller liggandes i sängen... brukar som Drogo_05 tänka på hur folks liv ser ut, och när jag ser på spädbarn, samma som nån anna skrev..Men brukar tycka om att filosofera kring rymden, blir liksom aldrig trött på det!
I'm Just A Human
jag är en trogen dagdrömmare så att sitta och filosofera i det vardagliga livet kan gå riktigt fel ibland. men jag tänker mycket när jag ligger i sängen och ska sova. då har jag en chans att tänka igenom vad som har hänt under dagen, och tänka lite på vad som ska hända nästa dag. mer filosofi än så blir det inte.
We call them winerbrods.
på promenad speciellt om jag lyssnar på skönmusik, i bilen & bussen, annars är det väl när jag är själv och lite uttråkad. Jag tänker nog väldigt mycket, på det mesta. Oftast vardagssaker och sen massa andra saker som jag inte tänker skriva här :)
hela tiden, mest när man ligger i sängen, dagdrömmer hela tiden
Filosoferar alltid när man rökt holk
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson
hahaha!
Mooving beyond borders of time, Backwads but Forwardsš
jag filosoferar ganska ofta och ganska mkt vilket gör mig galen. men mest när jag är sysslolös, deprimerad eller nåt har hänt i mitt liv
när jag spelar harpan i ultrarapid hehehehe
Procreate, receive compensation.
i klassrummet, i restaurangen när jag lagar mat, bussen, promenaden, badkaret, framför spegeln, fiket, i sängen,. dvs, jämt.
kikk ass
Jag brukar filosofera på skolrasterna. Då brukar jag och ett fåtal av mina klasskamrater gå och sätta oss i "rökstugan". Där kommer vi ofta in på diskussioner om livet, framtiden osv. Känner jag någon gång att jag bara måste få tid för mig själv och filosofera riktigt djupt så brukar jag ta en ensam promenad på kvällen i cirka 1 timme, med mp3'n på och världen utstängd. - Jag filosoferar väldigt ofta om min framtid. Jag är riktigt vilsen i mitt liv känner jag, jag vet inte hur jag ska gå vidare i livet, även då jag har mål. Men det känns som de målen är så långt borta och att jag kommer ha svårt att nå dom. Detta gör att jag är ganska rädd för framtiden, corny as it sounds. Jag vill inte sluta som en missnöjd medelklassig man med ånger över att jag inte utnyttjat mina drömmar i livet. Jag har hört och sett alldeles för många sadana fall. Det är ju ganska enkelt EGENTLIGEN. Liksom bara att ta sig i kragen och göra något utav detta, men jag vet inte. Något stretar.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Filosoferar gör man väl jämnt. Har ju dock blivit tradition att ha filosofsessioner med en polare ute på hans balkong med vattenpipa och ett paket Änglamark citron-sorbet :)