I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-23 07:37

Konversiell?

Vad betyder det? Min chef skrev att leta efter konversiella lysrör? Tror det betyder vanlig ungefär, men skiten står inte med i en enda ordlista.
Helvetet gnager större hål i huvet änn syra på mej. Kan inte släppa. Är det ens ett brukbart ord?

2007-11-23 08:03
Varför frågar du inte din chef?

2007-11-23 08:52

om det inte finns med i ordlistan, är det iöverhuvudtaget ett ord? din chef kanske säger fel? kontroversiell är ju ett ord.
googlade konversiell och det kom bara upp 125 hits = det är nog inget riktigt ord. men i dom syften som jag såg att det användes så verkar det precis som du säger, betyda "vanlig".

2007-11-23 13:47
Haha. Det kan kanske sägas om en person som är bra på att konversera..? "Ja, han är ju väldigt knversiell av sig.."

2007-11-23 13:50
inte konVENtionell då?
dvs.. "vanliga"
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-23 15:01
jab_out - Skulle nog också satsa på att det handlar om "konventionella" lysrör, bara att chefen inte har så stort ordförråd som han tror eller att du har lite sämre hörsel än du hoppas ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-11-23 15:04
eller hur, han sa nog fel när han menade konventionella lysrör..

"Två typer: Elektroniska- resp. Konventionella- lysrörslampor
Den något större och något tyngre med konv. förkoppling,
den mindre och lättare med elektronisk förkoppling"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-23 15:05
men säg till chefen att de konventionelal är dåliga, de drar mer energi och flimrar mer ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-03 01:06

försök få han att säga fel igen o sen RÄTTA han ....

chefer gillar d  , lika mycket som arbetare som inte fattar vad ett vanligt lysrör är ...

haha
jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....