I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag hatar mina släktingar.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-11-27 01:01

Jag hatar mina släktingar.

Hej, Jag har ett problem.

Jag HATAR värkligen min morfar men samtidigt så älskar man ju sin familj, han är ett stort jävla svin och ska berätta lite nedanför.

Han är för mig en alkohlist, han dricker minst 5-8 folköl om dagen och någon gång i veckan starköl, Han kan liksom inte släppa det utan han måste ha det hela tiden, När han är full så beter han sig som en riktig gris..

Han är elak på ett sådant sätt att han alltid ska ha rätt, man har alltid fel, han liksom ser ner på mig eftersom att jag är ung, har liksom inga erfarenheter som honnom (vet inte om många äldre tänker så? att dom är bättre bara för att dom är vuxna).

Ett argument kan gå till att vi diskuterar något, och jag vet att jag har rätt (s.k källa..) men när jag ska motsäga han någonting så kan han säga

(nej,nej,nej,nej,nej,nej,nej) enbart för att få ordet på sin sida.. han nonchalerar en totalt.

När han är full så beter han sig som ett svin, han är sarkastisk,har defenitift rätt om allt (även om man slänger upp beviset i fejan på han)
och senast nu för 5 minuter sen så pratade vi om att vi hadde saker att göra imorgon, så säger han att det är normalt att vi ska gå upp tidigt (som vanligt.. så har jag ingen rätt att säga att det är normalt att vara vaken på natten,) då han höjer rösten och säger att normala människor inte är sånna etc.. jag blir förbannad och säger att varför beter han sig så.. varför har du aldrig fel?

Får svar att det är ju det jag har lärt mig och det är absolut inte min egna uppfattning.

Han är altså nonchalant till mycket, har aldrig fel, aldrig han som startar bråk eller argument,

Förra julen så drack han.. (enligt han själv så drack han bara lätt öl) men han var sketpackad, han argumenterade om någon liten jävla pettites sak med en granne, det slutade med att han blev helt cp och skrek, gick på mig för att få empati och backa upp att han har rätt, han skyller senare det hela på min morbror som är den som försöker förklara för honnom att han gort fel.

Men såklart.. han var inte full och det var inte hans fel att han gorde så förra julen.

Det går liksom inte att prata om problem, varför gorde du så förra julen? man ska liksom gömma allt som hänt och låtsas som att världen är bra.

Jag vill bara slå¨han i ansiktet och säga fuck you ditt jävla gubbsvin.. Men har för stark ångest för det.

Varför är människor sånna? varför kan man inte prata om saker, känslor, varför är han tvungen att trycka ner alla runt om sig?

Jag innerst inne hatar han så jäääävla mycket, fyfan för ett sådant svin.

Vad sa jag göra? ska jag säga att jag hatar han.. för vill att han ska ändras, (han har haft prat med mor min om att han är sån.. svaret min mamma fick var att (men jag är sån.. det är sån jag är.. kan inte ändra det) och ja... )

Hjälp mig.. Kan gärna skriva mer saker i privat.

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-11-27 01:35
Det är typiska alkoholistdrag att bete sig som din morfar.

Min pappa är alkoholist och beter sig EXAKT likadant. förstår hur du känner, enda skillnaden är att min pappa dagen efter försöker låtsas som om att ingenting har hänt, och när man konfronterar honom så skämtar han bort saken.

Vad jag vet är det ända som går att göra är att han slutar dricka, men det måste han vilja själv, och om han någonsin bestämmer sig för det så gäller det att stötta honom och vara förstående, det är enligt min mening det enda du kan göra.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-27 01:37
Det stämmer med han med om att han skojar bort det, men detta händer även när han är helt nykter

Ta aldrig vad fulla männsikor seriöst. :D

Annars, enjoy your fucked grandpa.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

+Säger seriöst.

2007-11-27 01:40
Asså det handlar inte om alcohol eller inte.. Det är så dygnet runt

2007-11-27 01:42
Men, flytta ut hos morfar då?

2007-11-27 01:42
När pappa är nykter är han tillbakadragen och lite blyg faktiskt, han säger inte så mycket nykter, men så fort han tagit en klung av första groggen så är det igång igen. Predikan och diskussion för resten av dagen är vad som gäller. Typiskt för alkoholister är också att skylla på alla andra. Vad som än händer, så är det inte hans fel.

Kan det inte vara så med din morfar att han verkligen är en bitter gubbe rakt igenom?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-27 01:45
mYspersSon X0

Har ingen annanstans att bo, och när vi träffas alla andra tillfällen? vill gärna ha lite andra förslag hur man ska göra

Ja han är alltid bitter, Men saker var värre förr, detta har bara inte med att vara sur.. det är ren elakhet.

2007-11-27 01:50
Ja, men då finns det inte så mycket annat att göra? Skicka in han på rehabelitering, hjälp han sluta eller så kan du bara bita ihop och sluta gnälla.

2007-11-27 01:50
Ge gubben ett ultimatum, tex. "om inte du börjar bli trevligare, så kommer jag att vara minst lika otrevlig mot dig".. eller nåt..

Fan jag borde sova. idétorka.

2007-11-27 01:54
mYspersSon X0

Slutta gnälla? vafan är det med dig.. stick

Lillfrida

jadu, han har lovat innan och svikit gång på gång =/

2007-11-27 01:56
Du måste visa att du menar allvar!
Inga tomma hot. var konsekvent.. som med en liten unge!

2007-11-27 01:58
Det har vi gort, familjen dvs, grejen är ju att man blir sviken men man kan liksom inte släppa han endå

2007-11-27 02:03
Man måste nästan göra det.

Om ni släpper honom, så kommer han kanske till skott och bättrar sig och sen smyger tillbaka till er.

2007-11-27 02:09
jadu.. är en svår fråga

2007-11-27 02:33
"men samtidigt så älskar man ju sin familj"

Varför? Det är inte tvång på att älska alla i din familj/släkt. Det insåg jag för måååånga år sen.
Om du nu hatar din morfar så mycket som du säger, sluta träffa honom? Ser inte riktigt vad problemet är?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-27 11:24
Fatcaesar

Hörru, det är din morfar. En gammal skrutgubbe vi snackar om då! Skrik tillbaka som så han åker ner i skoskaften!!!

Manager

2007-11-27 11:57
Fatcaesar: Hans beteende ang. att alltid ha rätt kan bero på att han själv är uppväxt på typ 20-30 talet och då fick höra sånt av alla äldre på den tiden. Det var ett väldigt vanligt sätt för vuxna att vinna samtalen mot sina barn, alltså att bara avfärda allt och hävda att det är fel för att du är yngre. För på den tiden var yngre sämre informerade, för varken internet eller TV fanns. Då visste de vuxna mer, och fick säkert storhetsvansinne och hävdade att de visste allt till skillnad från barnen.
Så han gör nog bara som han själv lärt sig.

Sen att alkoholen finns med i bilden så blir han säkerligen mindre benägen att bry sig om att argumentera med någon han anser inte ska ha egna argument.

Det stora problemet är att han är så pass gammal att han tycker säkert att han inte ska behöva ändra på sig. Så jag kan tyvärr inte komma på något som skulle fungera som lösning, mer än att sluta bry sig.

Att köra med ultimatum och att käfta mot leder ingenvart. Eller rättare sagt, det gör situationen jobbigare.
Redline!

2007-11-27 13:44
Det händer ibland att mina föräldrar festar till det lite med sina "bästa vänner". Och VARJE gång så blir det dryga diskutioner om SAMMA SAK som alla gånger innan. Helt sjukt. De ska också sitta och diskutera om sina jobbiga barndommar. Så jävla tjatigt, man kan nästan säga meningarna i förväg innan dom ens har öppnat käften.

Onyktra familje-medlemmar är inge kul. Jag tycker iaf inte om att vistas bland dem i deras onyktra tillstånd.

peace
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2007-11-27 16:19
Var det du som gjorde en tråd om hur din morfar betedde sig på julafton en gång?

och grät som en liten bebis

2007-11-27 18:09

Låter som att du beskriver min pappa.

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-11-27 18:33
Låter som att du beskriver mig i framtiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-27 19:13
håller med mantis!!!

var likadan hela tiden!! get drunk or try trying!! lr die kanske

2007-11-27 19:42
Dieallot X20

Det är ju så att han är snäll också, inte så att jag inte kan umgås med han, vi har mycket bra tider ihopp men det är när det dyker upp som jag blir riktigt förbannad.

Dr.Octagon X25

Han är född på 40 talet, så vet inte men det kanske stämmer som du säger.. att man är för gammal för att ändra sig, det är ju en idioti att ha för sig men... =/ ja svårt att veta

scrfmf F2

Jo.. det var jag det, det var riktigt obehagligt den gången kan jag säga.

Det som är jobbigt nu är att julen är påväg och man vet inte riktigt hur man ska göra.

2007-11-27 21:16
Känner en person som också har samma problem, inte med morfar utan med sin egen pappa OCH mamma. Båda föräldrarna dricker och har lovat den personen jag känner att inte dricka mer eller iaf sluta eftersom att dom har märkt att allting blir bara värre men istället för att försöka sluta så dricker dom i smyg som t.ex. när någon av dom ska ut och röka, så går dom in på toan där det finns en gömd flaska som då personen jag känner redan vet om och så tar mamman en klunk och sedan går ut och röker och försöker dölja att hon druckit genom att lägga sig i sängen och läsa och låtsas att hon är trött, men bara tills hon känner sig nykter igen sen är hon tydligen pigg igen. Och som backup för deras misstag så blir det alltid så att dom ger denne person pengar som ett sätt att säga "förlåt för att vi drack, det ska aldrig hända igen" och summan med pengar är inte det viktiga utan att detta sker konstant utan ett slut och personen har visat tydliga tecken på depression p.g.a. detta. Vad ska jag som en mycket nära vän göra för att hjälpa till, eller vad ska denne nära vännen till mig göra för att få dom att mena det dom säger?!...Förlåt att jag inte svarat på trådskaparens fråga, och att jag inte läst era inlägg. Några av er kanske svarat smart, men i och med att ni kanske läser allt detta så vill jag gärna ha svar. Tack på förhand! =)

2007-11-29 15:18
Det framgår inte varför detta är ett stort problem. Att slå eller konfrontera denne person verkar helt onödigt, det är ju bara att undvika att träffa honom istället.

2007-11-29 15:48
Det går inte att lära en gammal hund att sitta
my name is xelly smelly

2007-11-29 15:59
han är ju gammal.. du är ung. det är bara att säga till han på skarpen att han får ta tag i den annars ger du han på flabben. tar han inte dig på allvar så slå honom så vet han det till nästa gång.

jag hade helt ärligt gjort så. det verkar vara det enda sättet för honom att förstå att han inte kan bete sig hur som helst

2007-11-29 17:42
du har alltså kommit till det stadiet att antingen säger du ifrån på allvar och agerar därefter eller så håller du käften och låter allt va som det alltid ha varit.....
BAHA!

2007-11-29 20:45
Oftast svårast när det gäller just familjen.

Jag tycker du ska säga till honom precis vad du tycker men lugnt och sansat, han får ta det hur han vill , då har du alla fall gjort klart din åsikt

2007-11-30 02:19
Ja, känns inte som riktig tid att göra det nu isåfall, men det är kanske enda settet

2007-11-30 05:07
av erfarenhet har jag lärt mig att bara gå ifrån sådana personer. familjemedlemmar eller ej. bara gå därifrån. eller som min mamma säger "pilla inte på en bajstolle som luktar illa"
We call them winerbrods.

2007-12-01 18:42
Påminner om farsan min till viss del, när han är packad.

2007-12-02 02:16
gammla människor e skumma. sånt man får ta. Min morfar ska alltidha rätt han me... ja tycker det e fett störigt, men ja tror man kanske blir så när man e äldre.
69 - Try it you'll like it

2007-12-03 15:25
Min farsa blir packad när jag inte ser på, dvs. när han supar så supar han i sommarstugan med sina polare och kommer hem två dagar senare så  vi slipper se honom som ett fån.