Gud vs Peter Petrelli från Heroes, vem skulle vinna?
Låt oss först utreda 2 saker: Det sägs att Gud är allsmäktig, men begreppet är ganska oklart. Peter Petrelli kan absorbera alla krafter som finns, så om han möter Gud, så har han ju samma krafter. Peter är en karaktär från Heroes om någon undrar. Är det ens logiskt att det finns 2 allsmäktiga individer i universum, och vem skulle vunnit? Kan någon som är allsmäktig dö av någon annan som är allsmäktig. Om ni skulle fantisera om hur fighten skulle kunna sett ut, hur skulle ni beskriva den. Jag har tänkt på det här mycket, inte för att få ut något av det, utan mest för att det är roligt. Jag kommer snart tillbaka med mina teser.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
men varför skulle P.P. kunna absorbera guds krafter, gud är inte en människa med evolution/mutationkrafter.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Gud kan inte dö, det kan Peter Petrelli!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Gud finns inte. Det gör Peter
FÖRORT
planet P1 om man nu ska vara sån så finns väl ingen av dem ^_^
Moderator
2007-12-16 17:41
Gud skulle förvandla Peter till en räka. Sen äta upp honom. En räka utan krafter alltså.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Om Gud had funnits så betyder det att han skapade Peter. Gud är mycket smart och han har säkert gjort något som gör att Peter inte kan göra något mot honom, att det blir omöjligt för honom att döda gud.
frågan är väl hur dom skulle komma i kontakt med varandra? gud har ju aldrig vandrat på jorden utan det var jesus, guds son.Ps. är inte detta lite mer vardagsfilosofi? :)
Om gud nu skulle finnas så skulle han nog kötta Peter ganska enkelt.
Vi är överallt!
det ska inte glömmas att Gud har massa homies, den här "peter" kan knappast ha det kontaktnät som Big G har. One on one däremot, den är lite mer tricky...
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
även om peter skulle få samma krafter som gud har så skulle nog ändå gud vinna eftersom gud har fett mycket mer rutin än peter. men peter kan bara absorbera krafter från andra heroes så det är tveksamt om han skulle få ut något av ett möte med gud
Idag är jag farlig
Med tanke på att P.P dör av ett skott i huvudet eller om man hugger av huvudet så är det ju inte ens en match :)
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Moderator
2007-12-16 18:57
Emil lägger sanningen som vanligt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
gud finns, det gör inte peter petrelli... han heter Milo Ventimiglia och är en simpel skådespelare!!
haha peter e ju fan efterbliven, vad skulle han kunna göra?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Om Gud är allsmäktig, kan han skapa en sten som är så tung att han själv inte kan lyfta den? Isånnafall är han inte allsmäktig, och annars är han inte heller allsmäktig.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Emil_Brikha P28 hela dilemmat gällde ju hur gud skulle vinna om peter absorberade hans kraft.
allt gud tål/kan göra kan ju då peter. kulor hugg mot hals osv. är ju inga problem för någon av dom i så fall
Mabuhay!
men varför skulle peter kunna ta guds kraft? gud är inte en hero
Gud har varit med i gamet ett bra jävla tag mer än peter, han kan nog säkert lite tjuvknep och sånt
Men lika glad är jag för det!
Daddy: Spelar ju ingen roll :) Gud dör inte av ett skott i huvudet, det gör P.P oavsett vad han lär sig för krafter. Huvudet är hans häl, ja, akilles häl :P
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Peter vinner by default, för Gud är en pussy och vågar inte visa sig.
omen22, gå ut och skrik det där så ska du få se på fan.
TenPringles Se på fan ? Vi pratar väl om Gud nu..? :P
Gud går inte att få tag på, that's the beauty of the shemale. Och Gud.. nah, han styr ju spelet, så kom igen.. Skulle han låta PP vandra raka vägen in och snylta åt sig hans krafter? Nix. Bara för att han gör det på en bunt clowner i en tvserie så kan han inte göra det mot Gud. Människan är dum i huvudet.
whoopzidoo
Om inte Gud kan dö, så kan ju inte heller Peter göra det om han absorberar guds krafter, vilket förutsätter om det kommer bli någon kamp överhuvudtaget.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Blev det någonsin bekräftat att "there is no coming back from that one"? Tror på Peter anyway, han flummar iväg sig till vilodagen och slår till när gud slappar.
gud hade ägt peter
ellt was here !
"Gud finns inte. Det gör Peter" Dagens!
and THAT you can quote...
Save the chearleader, save the world! Peter Petrelli ÄR Gud..
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
gud vinner lätt under förutsättning av att han nu skulle ha skapat peter petrelli!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2008-02-27 15:27
vem har sagt att just gud ska va en? tänk på alla kvrlevande vikingar och deras asatro, Peter mot hela midgård eller valhall eller va det heter :P Och jo gud går att få tag på, vi e fett tighta, jg har hans nummer och han sa att det va lugnt att lämna ut det, nolltvååhundra nummer ^^ 0200 230 230, han kommer kalla sig för bris men då kan ni som behöver snacka emd han tala ut ;)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Peter reser sig sakta up ur sanden, hur han hamnade i gobi öknen är det ingen som vet. Den kallnande vinden och den sträva grusiga omgivningen kändes dyster. "åh shit, här försöker man hjälpa till och alltid skall det vara så jävla svårt!" knogarna och knäna fortfarande i marken, en snabb blick omkring sig. "hopplöst, det här blir ju inte äns ett bra avsnitt om jag äns försöker" ett ljud. "jag tyckte jag hörde någonting" peter ser sig omkring. "varför pratar jag med mig själv?" "hallå, någon där?" stämningsmusiken dör ut och den totala tystnaden blir uppenbar. "hallå?" Dammet virvlar längre bort. En snabb blick ditåt. Ett dåligt beslut. SMACK! en handflata rakt över örat bakifrån "hey, vafan!" förvånad över att ingen är bakom honom vänder sig peter runt i cirklar. "Sluta klaga på mina beslut över ditt liv!" dånar en röst med viss brytning, som om det är oklart vilket språk han äns snackar från början. "VA?" "eh, oj, skall nog presentera mig, Hmpf, Gud, och jag har kommit för att stå som din mäktigaste motståndare någonsin! förrutom att jag bara använder 60% av min kraft, men det får folk veta först i nästa avsnitt av X-men, eh heroes mena jag." "Visa dig!" en krokig gubbe kommer fram ur en virvel av damm. Peters snea underläpp i ett otippat sammarbete med den övre formar ett lamt leende. "ha, kom igen då" Likheterna med jackie chans battlestance blir tydliga när peter går in i en sorts matrix möter snuten i hollywood pose. "HA HA HA!" Tror du att jag skulle möta dig på sånna här termer pojk, här nere är jag bunden till vanliga dödliga regler, jag slåss inte, det är inte min stil. följ mig" *poff* "hey, va?" beter brusar upp på sitt speciella lite jag-vill-inte sätt. och döm fövåningen när ett mindre berg i närheten rasar samman. Förvåning. Djupt inne i peters ögon börjar galaxer virvla, universums mest dolda hemligheter spelas upp på duken som är hans medvetande, han faller ovilligt ner på knä i den grå sanden, solen är på väg ner. Tommhet. helt plöttsligt är han borta, som om han aldrig varit där. en prerieråtta eller kamel eller nått struttar lugnt över platsen där han några minuter tidigare befann sig. to be continued.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
stav- och grammatikfel är inte mitt fel, det är min dåliga uppväxt.
this tråd goes fav+ Ej logiskt att två allsmäktiga krafter existerar sida vid sida om dom inte är en och samma kraft.
Jag tror fortfarande på Peter, för jag tror inte på Gud.
Bara en tanke nu. Peter absorberar krafterna, men inte själva karman? Ett slag mot Gud skulle kanske leda till en enkelbiljett till helvetet, och där kanske han blir maktlös i vilket fall som helst?
Wazaaaa
hela disskutionen funkar bara om man ser gud som en fysisk person vilket är rätt löjligt.. gud är antingen allsmäktig och en del av vår värld och är då allt, början, slutet och varje del i sin skapelse och då vinner gud oavsett vad som händer i universum då universum är gud eller så står gud utanför universum och påverkas då inte av något som händer i universum utan påverkar bara själv vad som händer i universum.. ingen enskilld del i universum kan vara allsmäktig, det är inte logiskt.. det faller på argument som "kan gud värma en burito så mycket så han inte kan hålla i den".. Mvh: lätt dummare at tro på peter petrelli än på gud iförsig..
Peter Petrelli är fiktiv, till skillnad från Gud..
Lyricist
2008-02-28 11:25
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Jag tror gud är för fet