Hur vet man om man fortfarande ser bra ut..?
i högstadiet gled väl alla runt och trodde att dom var snygga, somliga var det. somliga inte. Då fick man kritik för sitt utseende, men det var längesen sist. Just nu känns det som om man bara blir mindre och mindre attraktiv. Hur vet man det? det värsta jag vet nuförtiden är att gå förbi någon spegel på skolan och snegla lite lätt, förbannat så skabbig man känner sig.. Men endå har man vänner, endå hänger man runt med tjejer, endå känns allt som förut.. fast när man jämför sig själv mot då finner man en jävla skillnad trots att det bara var 3 år sen jag gick i högstadiet.. Hur ska man gå tillväga för att få veta om andra tycker att man är attraktiv? fråga? nejnej.. Länka upp en bild här på whoa så att ni för avgöra? nej... En lösning är ju att ragga upp någon via datorn, träffas en gång.. utan att göra nåt, typ bara prata och så. sen se om hon vill umgås igen? help me..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sånt märker man bara
MeckGyver
är man snygg så vet man om det innerst inne, inga tvivel om saken.
Credit crunch crunch baby
klart det finns tvivel, vad är man om man känner sig snygg när man står och pumpar på gymmet, snygg när man glider runt med sin flaschiga jacka och mp3 på stan, men ful i 2 av 3 speglar hemma och på skolan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i högstadiet gled väl alla runt och trodde att dom var snygga Haha, va? Lever du i en fantasivärld? Fråga random tonårstjej om hon tycker att hon är snygg så lär 99 av 100 svar förvåna dig.Hur vet man det? det värsta jag vet nuförtiden är att gå förbi någon spegel på skolan och snegla lite lätt, förbannat så skabbig man känner sig.. Man är så snygg som man känner sig. Hur ska man gå tillväga för att få veta om andra tycker att man är attraktiv? Om du själv anser dig vara attraktiv så kommer du bära dig själv med ett sånt självförtroende som kommer göra dig attraktiv inför andra.En lösning är ju att ragga upp någon via datorn, träffas en gång.. utan att göra nåt, typ bara prata och så. sen se om hon vill umgås igen? Då får du verkligen inte svar. De flesta tjejer värdera andra egenskaper högre än utseende. Hon kanske inte hör av sig pga andra skäl än ditt utseende, men det får du aldrig veta.vad är man om man känner sig snygg när man står och pumpar på gymmet, snygg när man glider runt med sin flaschiga jacka och mp3 på stan, men ful i 2 av 3 speglar hemma och på skolan? Man är förblindad av materialismen och kraven från samhället, men har egentligen inte samma värderingar när det väl kommer till kritan?
Redline!
Skönheten ligger i betraktarens ögon,,
skönheten är ett påhitt för att skapa skillnader och dömande=P
Moderator
2007-12-25 12:35
Man känner det väl lite på sig. Jag tycker att jag är redigt snygg, men det är väldigt sällan någon säger det till mig. Fast jag tänker att de låter bli att säga det för att de inte vill uppmuntra min självsäkerhet gällande utseendet. Hur det ligger till i verkligheten skiter jag i. Men du fick kritik på höstadiet för ditt utseende? Be om kritik nu också då? Eller är folk lite artigare nu och vill inte säga sånt rakt ut?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
det handlar kanske om att man ska vara symmetrisk.. Jag tror inte man är snygg (att andra tycker det) förrän man verkligen har hittat sig själv och sin stil, väg eller vad det nu kna vara
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION
Att vara "snygg" tycker jag är ett av de mest diffusa begrepp som existerar. Det som man brukar säga är att ju fler som finner en attraktiv desto snyggare är man, ungefär. Det finns vissa drag som uppskattas mer allmänt än andra...Och har man då dessa anses man snygg rent allmänt. Hur man ser på sig själv beror delvis på ens egen syn på sig själv och delvis hur andra ser på en. Detta gäller både inre egenskaper och yttre egenskaper. Så får man höra att man är snygg eller får "visat" att man är attraktiv (av personer vilkas åsikter man värderar), så är det därmed lättare att uppfatta sig som snygg än om man aldrig får höra det eller endast får höra det runt vissa omständigheter. Jag vet inte riktigt vad jag är. Själv tycker jag att jag ser bra ut, även om jag är långt ifrån idealet idag. Får höra att jag ser bra ut ibland, men det är oftast inte av människor jag egentligen bryr mig om vad de tycker eller av människor som är lagom klara i huvudet...Sist jag fick höra det av någon vars åsikt jag värderade, så var det av en kille som sa att jag var "underbart vacker". Men det ifrågesätter jag också, då han var kär i mig i två år...Tror att om man finner något attraktivt i en persons personlighet, så är det lättare att man även tycker den är snygg.
Delam tange barat
självförtroende>utseende själförtroende=utseende
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
haha va söt du är. jag tror det finns två sorters "snyggheter" 1. Dom som är snygga enligt "normen" dom som har drag som för tillfället anses som snygga. 2. Sen finns det dom "fulsnygga" människorna. Människor som enligt normen är skabb men som har en sån sjuk utstrålning att dom blir attraktiva.
så mitt råd till dig är att intala dig själv och din omgivning att ditt utseeende är det som ska anses vara snyggt, så kommer du att bli snygg :D
"självförtroende>utseende själförtroende=utseende" word som fan pa den
:D
i högstadiet gled väl alla runt och trodde att dom var snygga Haha, va? Lever du i en fantasivärld? Fråga random tonårstjej om hon tycker att hon är snygg så lär 99 av 100 svar förvåna dig. ..eller så kanske det bara var jag?
Rachel Så sant.
det sköna med mig är att jag visar oftast aldrig att jag känner som jag gör.
när folk ser mig så ser dom väl oftast en kille med självförtroendet på topp, skämtar runt osv.
charmig har jag fått höra att jag är och jag hoppas det är ett plus :)
Fast ibland när man ser sig själv så känns det verkligen blää..
philosophia F23 haha va söt du är. aww, du kunde inte sagt att jag var snygg istället? ;]
Moderator
2007-12-25 19:47
"En lösning är ju att ragga upp någon via datorn, träffas en gång.. utan att göra nåt, typ bara prata och så. sen se om hon vill umgås igen?" Haha, detta är det bästa jag har läst på whoa någonsin! =)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
fixa ett snyggastkonto
No cake for the impurity!
har du innergame(självförtoendet) så speglas det på utsidan!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Squirtle Haha du måste ju iallafall hålla med om att det borde funka? ;D
vroksjab P19 Ja men som sagt, ibland har jag det och ibland inte.
förr hade jag det oftare .. fan vad bög jag låter men wtf...
Sök in till Extreme makeover? kommer du in så är du ful
varför ska man kämpa för att få reda på om andra tycker man äe snygg? räcker det liksom inte att man själv trivs? du behöver inte andras "godkännande" för att må bra.
We call them winerbrods.
Dagens I-landsproblem? "Snygghet" är väl för övrigt bland det mest subjektiva begrepp som det går att hitta. Sedan känns det ju bara onödigt att gå omkring och värdera utseende då det främst är de "inre egenskaperna" som tilltalar de flesta, förhoppningsvis.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
kolla hur du ser ut på fotografier som nån tagit av dig, det e fan reality check
De flesta killar blir ju snygga om de har attityd o självförtroende. Vi tjejer däremot. Är vi fula, då spelar personligheten ingen roll.
Använd en spegel ..
Alla i hela världen delar inte samma åsikt gällande en persons utseende. T ex jag och många andra tycker att James Dean såg väldigt bra ut men sedan vet jag många som tycker att han var ful, så det går inte att "behaga" alla med ens utseende, och varför ska man ens behöva göra det för att berättiga sin existens? Som Skunkafied sade så behöver man inte andras "godkännande" för att må bra och tycka om sig själv. Dömer någon dig för ditt utseende kan jag garantera att de själva mår dåligt av någon anledning annars så skulle inte ha ett behov av att döma dig. Sedan finns det de som säger att någon är ful fast de inte egentligen tycker det, bara för att de vet att det sårar. (Återigen, de mår själva dåligt och behöver trycka ned någon.)
-Nisse-: Sanning med modifikation, de flesta killar är EXTREMT ytliga och kräsna när det gäller tjejers utseende (trots att de själva kan se ut som rövhål- eller kanske just därför?), men jag är ett levande bevis på att en del killar ibland går på personligheten, jag är inte vacker i den "klassiska betydelsen" men jag lyckas haffa en del ändå. :)
Begge P0 jo men då hade de inte haft samma innerbörd ;) varför har du överhuvudtaget hakat upp dig på om hurvidare du är attraktiv eller inte? Jag tycker att jag ser rätt bra ut, men jag blir dissad ibland oxå. That's life lixom. Alla kommer inte tycka du är ful och alla kommer inte tycka att du är snygg iheller. Det viktigaste är vad du själv känner och sluta leta efter den bekräftelsen hos andra.
Moderator
2007-12-26 23:05
JanieJones Vilket bs. Finns väl ingen som tycker att James Dean är ful? I övrigt håller jag med dig, klart tjejer kan ha en personlighet som gör att de blir skitsnygga även om det fysiska utseendet inte alltid är på topp.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
JanieJones F22 Jo det kanske är sant, men du vet ju hur det ligger till med de där männen. Haha! :P
Men James Dean. INGEN kan väl tycka han är ful? Haha! :)
JanieJones F22 Haha, jag måste worda kaptenkrok och den där nisse.
för james dean var inte ful, och det kan ingen tycka.. lixom dina kompisar kan inte tycka att han var ful, däremot att han inte faller dom i smaken. och det är ju en annan femma;)
Mycket möjligt att det är så att folk klankar ner på andras utseende för att dom själv mår dåligt.
Självklart är det så att inte alla är så utseendefixerade, man ska inte dra alla över en kant;)
philosophia F23 Näe det är ju iofs sant :( ;)
Varför jag hakade upp mig på det vet jag faktiskt inte, tanken bara slog mig sådär en dag..
det heelt sant att alla inte kan tycka att en är snygg. Men som mig tex, om jag bara tog tag i allting och började träna lite mer "fit" och inte bara muskelbygge och sparade ut håret tror jag faktiskt att jag skulle se en aningen bättre ut, men det kommer jag väl visserligen aldrig får reda på heller :)
om du ser ut som mig är du nygg, annars inte, så är det
GhostFire P6 Nej jag vet själva vad jag tycker om mig sj.. menade hur andra ser på en, det är ju självklart olika från person till person...
Antog att du skulle hajja hur jag menade
Peace
Sanningen är ju den att de flesta människor faller in i kategorin "normal". Är man ful som stryk så vet man nog det utan att behöva tveka och söka bekräftelse hos andra. Så, du är antagligen helt normal.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
ja eller så hade tjejer tyckt att du var för krampig och långhårig haha
Begge snygg? alltså.. jag vet inte så många tjejer som faller för den där fotbollshuliganstilen riktigt.. det gör inte jag heller.. men du är absolut inte ful! du ser ganska normal ut, allt sitter på rätt plats. haha.. hoppas det hjälpte ;) eller så ligger du och gråter nu.. jaja
jag ser mig inte som särksilt ful men inte särskilt snygg heller.. allt handlar om hur man är. och sen gillar folk olika stilar. jag vet inte hur gammal du är men man växer ifrån sånt där tänk förhoppningsvis
jag tycker jag e jävla söt alltså, men andra behöver ju inte tycka det ifs.. märker du inte om nån spanar in dig eller så?... då tycker ju andra att du ser bra ut?
JMD, Jag Måste Dansa!
Dr.0ctagon X26 "Man är så snygg som man känner sig." Wow, då är jag fotomodell när jag har druckit :)
^ Smart sagt.
är man snygg om man har så tajta jeans så man måste vakna 20min tidigare för att klänga på sig dom och sen när man tar av sig dom är det märken efter sömmar i princip?. (har faktiskt haft en sån brud) är man snygg om man är smal, blond och bär ton med smink? är man snygg om man bara kör den stilen det skrivs om i mode tidningar eller andra kör med som man fan inte gillar? isånnafall passar jag. finns inget snyggare än en smart och självsäker tjej som vågar vara den man är. halka lite utanför, men utseende betyder inte mycket och vill man ha bekräftelse på sitt utseende finns det sidor som snyggast.se fast mer löjligt kan det inte bli.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
hahahaha trådarna på whoa blir fan bara bättre och bättre!!! :D seriöst alltså, fråga nån av dina tjejpolare. om man ser bra ut eller inte är en subjektiv fråga, det finns alltid dom som tycker du ser bra ut, samtidigt som det alltid finns dom som tycker du inte gör det. det är en smaksak din stekta jävel, hahaha tänk efter lite förfan lr har du supit bort alla hjärnceller lr? lol
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Poker_face: Alla är väl fotomodeller när de druckit? ;) Men för att vara seriös, en person som druckit måttliga mängder blir oftast mer öppen/social och får ett starkare självförtroende, vilket resulterar i en mer attraktiv person. Var nykter på en fest och observera så märker du. En aspackad person är dock inte attraktiv, hur snygg man än känner sig, hehe..
Redline!
Moderator
2008-01-06 12:25
Håller folk med om att en komplimang från en ful person inte är tillnärmelsevis lika kul att få som en komplimang från en snygg person?
Kaptenkrok självklart
Men endå har man vänner, endå hänger man runt med tjejer Man måste vara VÄLDIGT ful för att inte ha vänner och hänga med tjejer. En lösning är ju att ragga upp någon via datorn, träffas en gång.. utan att göra nåt, typ bara prata och så. sen se om hon vill umgås igen? Man umgås inte bara med snygga personer.
jo om man erkänner för sig själv (vilket känns rätt pinsamt bara för att man vill känna sig som en bättre människa än så) så försöker man ju omge sig med så snygga kompisar som möjligt bara för att själv framstå som "framgångsrik". töntaigt javisst, men säkert omedvetet
http://www.kommandot.se/wp/
bperb P26 Har man inte hellre fula polare då, så man ser snyggare ut själv?
jag tror inte det funkar så. blir man accepterad av den snygga klicken så är man snygg själv. måste man hänga med det fula gänget kommer man att dö oskuld. högstadiefascism på mera vuxen nivå:) om ni är flera snyggingar på krogen är det ju större chans att det där andra snygginggänget lägger märke till er gemensamma skönhet än om du ensam hade blivit gömd bland dina fula kompisar. du måste ju ha lite fresha kompisar att locka ditt spans kompisar med ju
Jasså är det så det fungerar. Då ska jag inte längre önska mig fula polare då. Haha!
nä. hoppas du fyller år snart
Va? Fyller år?