I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det kört?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-12-29 15:14

Är det kört?

- Det finns siffror som pekar på att 20% av världens befolkning (en klar majoritet utav dessa i västvärlden) använder 80% av planetens resurser.

- Konsumtionshysterin tycks bara öka mer och mer.

- Det sker saker som Kyotoavtalet och så (heter det senaste Baliavtalet?), där de som står för allra mest konsumtion ställer sig på tvären. (Frågan är ändå ifall det skulle spela ngn roll ifall dessa avtal efterlevdes, eller ifall de är för lite för sent.)

Ja, såhär när julångesten lagt sig kan jag inte sluta tänka på detta. Är det inte så att det system vi lever i just nu dödar planeten?

It's only gay if balls are touching

2007-12-29 15:26

självklart är det så..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-29 15:48
Spräng världen då

2007-12-29 17:11
Spelar det egentligen någon roll? Jag har då inte något intresse i mänsklighetens överlevnad.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-29 17:54
jag föreslår att vi skjuter av ett par miljarder människor..främst asiater o afrikaner eftersom dom finns det så många av
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2007-12-29 17:55
jag har en lösning, men jag kan inte berätta om den än, utan jag får ta och återkomma.
shimmy shimmy yo

2007-12-30 00:49
Alla vi på whoa är döda innan jorden går under ändå.

2007-12-30 00:53

We´re completly fucking screwed,kort o gott.

:D

2007-12-30 01:01
"- Konsumtionshysterin tycks bara öka mer och mer."
Man kan konsumera tjänster och varor som inte producerar något avfall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 01:17
Varför skruvas klimat hysterin maximalt just nu?
Vi har haft några år på oss att förstå att sättet vi lever på inte är det bästa. Tillexempel soppan som driver bilarna körs på jordens blod, alltså inga framsteg alls... som om allt stått stilla. Men inom data världen är framstegen helt makalösa. Det känns som det enda media gör är att sprida rädsla bland världens befolkning. Först var det terrorismen och nu klimathotet. Var kommer här näst? Är det vårat fel helt plötsligt?
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-12-30 01:20
Varför inte bara bomba dom länderna som inte skriver på Kyotoavtalet?
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-30 02:16
allt är kottefolkets fel

2007-12-30 02:32
Dirty-Dave P25

vilken bil som hellst går att köras på sprit med några små ändringar i motorn.i manualen från diverse 50talsbilar kan man läsa hur bilen båda kan tankas på bensin o sprit.så det är ingen nyhet med etanolen
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2007-12-30 04:29
gomorron gomorron!
hör fåglar sjunga glatt...

tills dom stackarna inte har nåra träd kvar att bo i!!! bwahahahaha!! stupid animals on this planet! we all deserve whats cumin in our face!! hahaha

Dirty-Dave P25, evolutionen av medvetandet tar allt fastare form, om den når sin peak i tid kan vi bara hoppas på. en kort surf på ett par nyhetssidor på nätet säger dock det motsatta :/ Men! vi har ju alltid hoppet! ... lr nått
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-12-30 09:31
Vi är väl inte körda men våra barnbarn kanske är det
my name is xelly smelly

2007-12-30 12:50

"Våra barnbarn", who's having kids anyways! Jag tror vår generation kommer hinna uppleva en del markanta förändringar på vår jord men inget i stil med "Waterworld" precis. Kommande generationer får flytta in hos gubben i månen!

2007-12-30 13:35
Jävla generation som ba "vem bryr sig?"

Så deppiga dagens generation måste vara för att inte bry sig, och det kommer nog från onda cirkeln att man redan som 6-åring kastade tuggummi-papper i skogen. Redan vid 10 hade man vant sig att äta chips i naturen och kasta det där och man blev förundrad över hur Estrellas grill-chips påse satte färg på naturen. Vid 18 torterade man igelkottar och vid 20 åkte man till Thailand... Så vackert och fint här! Låtom oss förstöra så gott vi kan.

Fuck off, eh?

Kolla världens tredje mest oljeproducerande land, kolla deras import:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Chart-of-Oil-Trading-Nation.gif

Kyotoavtalet? Yeah right, my ass. Som att en erkänd massmördare tillika världschef skulle skriva på ett avtal som säger "avrättning massmördare".

2007-12-30 13:43

kaladze: Jag kanske verkar genom mitt inlägg som om jag inte bryr mig, men visst gör jag det. Jag försöker leva så miljövänligt jag förmår men samtidigt ser jag inte någon anledning till att jag ska gå runt och ha ångest över hur miljön blir för kommande generationer (även om ångest i övrigt är något av en hobby för mig som neurotiker).

2007-12-30 14:23
Döda alla rikare än mig.
Så tar jag alla deras resurser.

då kan 1% utnyttja 80% av jorden istället..
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-31 01:40
NEJ PLANETEN DÖR INTE FÖR HELVETTE... hur fan ska den dö?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-12-31 02:03
Alltså de är ju rätt sjukt egentligen, tänk hur länge jorden funnits, sen kommer vi och gör så allt fuckar upp sig på typ 100 år..
my name is xelly smelly

2007-12-31 02:11
ja det är mkt som är sjukt här i vår sjuka värld
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.