I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angående nyår.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-12-30 21:45

Angående nyår.

Vad är hela grejen med nyårsafton egentligen? Varför ska man fira in det nya året med skumpa och fyrverkerier? Varför ska man starta det nya året med en fet blyluva hemma i sängen?

Jag förstår inte hela hysterin med nyårsafton. Alla har så höga förväntningar om årets fest, den bästa festen på hela året. Folk springer och köper helt nya kläder just för en enda kväll. Planerar vad som ska hända flera månader i förskott. Köper fyverkerier för flera tusen. but why? Inte ens hälften av alla på festen (som någon stackare säkerligen blivit tvingad att ha) kommer minnas något ändå.

Jag har blivit besviken på nyårsafton varje gång i hela mitt liv. Just för att jag suttit där med nya kläder och höga förväntningar som jag byggt upp sen flera månader tillbaka. Det blir aldrig som jag tänkt mig, det blir aldrig lika underbart som i fantasin.

Ändå luras man till att göra om samma misstag varje år, varför?

En kompis vill att jag ska följa med henne på fest. Hon beskrev människorna som håller i festen som "lite småmysko" också sa hon att hon inte riktigt trivdes i deras sällskap. Varför i helvete ska vi åka dit då? Bara för att det är nyår så är folk som tokiga, dyker inget vettigt upp så åker dom till nån fest som dom i själva verket inte alls vill vara på. Varför inte bara skit i och stanna hemma istället?

-Nej, men det är ju trots allt sista dagen på året, då måste man ju ha roligt!

- hur roligt har man där man inte trivs?

Om man stannar hemma och sedan berättar det för folk, är det ungefär som att skriva nörd i pannan på sig själv med en svår buffad penna. Folk tycker genast att man är torr och tråkig.

Varför är det så? Är det bara jag som upplever nyår på det här viset?

- same shit, different color

2007-12-30 21:49

kan hålla me dig, jag ska vara hemma på nyår med familjen, nyår är bara ännu en dag

www.royalstreets.se www.myspace.com/royalstreets

2007-12-30 21:55
Du luras för att du är dum

Ha helt enkelt inte för höga förväntningar, bara för att andra har det

2007-12-30 21:58
Snicksnack, det är relativt, man kan göra kvällen till en insane och fett nice fest eller till ett stressat och tvångsaktigt jippo. Själv har jag alltid mad fun på nyår.

2007-12-30 22:36
skit samma om d e nyår eller inte. det är trevligt iaf!! alla är glada och fulla. sen blir alla helt galna när folk börjar md raketerna kl12 sen blir alla nere och vill gå hem
 "asså när vi bajsade var vi kungar"

2007-12-30 22:40
jag blir så fruktansvärt sur på alla dessa bitterfitter i våran värld

finns de nått bättre än att klä upp sig fint, dricka en god drink innan maten o sen ha en fin o trevlig middag med vänner man gillar??? ne, de e de bästa som finns..

sen att all urartar och man vaknar upp någonstans med trasig kostym och avklippt slips är väll sånt man får räkna med..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-12-30 22:40
ja de är fan bitterfittor

2007-12-30 22:43
visst ditt " hur roligt har man där man inte trivs?" kan man ju förstå, men har du fina vänner så är det bara o va med dom o skita i resten av folket..de finns idioter överallt, dom går lixom inte o komma undan...så ta ett glas skumpa o börja fnittra som alla andra flickor gör i mon

2007-12-30 23:08
Jag blev så jävla sur när jag gick hem nyss för ett cp smällde massa raketer så kände jag mig trött på skiten innan den börjar så jag kommer ha så låga förväntningar så de blir nog soft ändå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 23:13
Åkersberga:
Till saken hör att iprincip alla, utom jag och en till, har åkt till andra ställen för att fira. Det är bara hon och jag kvar på hemmaplan. Jag ska försöka övertala henne till att dra ut på krogen eller något istället. För att åka till ett ställe där jag inte trivs är inget jag tänker göra. Förstår inte hur man ens kan komma på tanken att göra det. Om inte annat har jag en mamma och en pappa att fira nyår med.
- Ja ä int' bitter.
- same shit, different color

2007-12-30 23:41
eemc

okej, jag förstår, men det är synd att hata hela nyår bara för att det är lite dåliga alternativ just i år, som förra året, då va de inget bra nog o göra i göteborg så jag jobbade istället, o de va helt okej. men nyår i sig är fantastiskt..
i annat fall så e du välkommen till göteborg

2007-12-31 00:47
det du beskriver kan helt enkelt förklaras med att du bygger upp förväntningar "månader i förvägs", förväntar man sig nått så blir man i 98 % av fallen besviken.....
BAHA!

2007-12-31 01:02
Sluta klaga, varenda kotte ser ju fram emot att ha kul och samlas med vänner/bekanta eller annat roligt folk för att fira in ett år (som egentligen bara är en anledning att supa skallen av sig, men endå!)

Men sluta buttra, häng på dina vänner och ta del av härligheten.
Visst, det är "ännu en dag", men "alla" är ju på topp, så varför ska du vara tvärtemot och komma med motargument? Känns bara pesimistiskt.

Gott nytt år!
Jag ska ha kul iaf!
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2007-12-31 06:20
nyår är en chans för många människor att börja om. att acceptera det gångna året, allt det som har hänt tidigare och släppa taget om det. gamla bekantskaper kanske förnyas, gammalt groll grävs ned och familjer som återförenas. jag tror att det är precis det nyår betyder för många.
en nystart, ett nytt år.

deprimerade människor gör mig bara sorgsen, som med människor som inte tänker längre än näsan räcker... :/

get a grip it is finally a new year again damnit!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-12-31 13:23
kan hålla med..men framförallt tycker jag de e rätt dumt att vi människor planerar så jävligt inför framförallt nyår, men även midsommar, alla frågar " va händer vid nyår då?", man SKA som ha nåt fett inplanerat, på nyår måste man festa tydligen, iaf om man e i den åldern. Detta kan man tycka som man vill om...

sen ska man inte ha för höga förväntningar, de brukar oftast bara bli så att man hamnar nånstans o dricker en massa, o tänker, bra då va de kirrat..

sen kan de vara jävligt kul på nyår, men oftast är de bara en vanlig fest...

därmed inte sagt att jag är nån pessimistisk männska, men hela grejen o all uppståndelse kan vara lite segt....men men, iår ska jag se till o ha kul, thats for sure! :P

2007-12-31 14:22
Ännu en anledning att berusa sig utan att se ut som en idiot på en måndag, fett nice helt enkelt..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-12-31 16:40

tänk om någon startar en nattråd exakt 00.00 den här dagen, den borde fan få ett pris i nått

shimmy shimmy yo

2007-12-31 16:44
Jag hatar nyår, jävla pissdag som alltid slutar i en vanlig jävla standardfylla fast med finare kläder och spruckna drömmar.
Därför jag börjat jobba på nyår dom senare åren, funkar asbra då det är en svinlugn dag att jobba på, och man får svinbra betalt.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2008-01-01 03:14
men det är ju nyår hela tiden...fira nyår varje dag :D
We call them winerbrods.