I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför nyårs-löften?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-01-03 02:12

Varför nyårs-löften?

är detta nått som "finns" i hela världen? själv tycker jag det här med nyårslöften är relativt löjligt, hur många är det egentligen som håller det då?

"nytt år, nya möjligheter...."

BAHA!

2008-01-03 02:52
För att vissa tror att om man håller löftet blir året bättre..kanske?
Manager

2008-01-03 10:43
Hela världen tror jag inte att det förekommer i, men i västvärlden är det  en vanlig förteelse.

Lite fakta på engelska hittar du här

Förövrigt kan jag säga att jag lovade mig själv på nyår att sluta snusa för 5 år sedan, och det har fortfarande hållt.
Redline!
Rappare

2008-01-03 12:03
Ptja, vissa kanske behöver en ny början för att lämna det gamla bakom sig helt enkelt. Det är väl ingenting som är löjligt med människor som försöker förbättra sina liv?

2008-01-03 12:09
Tänker som Omen22.. Viktigt med tydliga gränser mellan ens gamla och nya, förhoppningsvis bättre, jag. Iaf för mig, även om jag inte är någon hejjare på just nyårslöften.
Göteborg på låtsas.

2008-01-03 12:50
Omen22 : ok det har du kanske rätt i, men det känns bara så tragiskt svenskt på nått sätt =))
BAHA!

2008-01-04 13:48
I ditt fall, IDIOT, blir detta experiment intressant, om du väljer att avge ett nyårslöfte som innebär att du ska leva lite mer osvenskt, inte följa trender lika hårt och sluta vara ett jävla flockdjur.

Hur du än vänder och vrider på det, kommer du sitta med en extremt tråkig hand, och får antagligen problem om du ska gå all-in eller om du ska lägga dig redan efter en vecka.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2008-01-04 13:54
phlegm P23 : haha vad är det som få dig att tro att jag är ett flockdjur? jag är nog rätt långt bak i ledet ibland dom som man kan kalla ett flockdjur! nu babblar du bara.....
BAHA!

2008-01-04 14:06
det känns som att nyårslöften är till för att brytas.. jag menar, det finns en bestämd dag, den sista dagen på året, som man ska lova att hålla något. att just börja en speciell dag tycker jag är det själva dumma. varför inte börja precis när man kommit på löftet. kan man inte börja då så tror jag inte att man klarar det särskilt länge.

2008-01-04 14:16
bra skrivet baldros :) du har så rätt så....allt handlar om karaktär :P
BAHA!

2008-01-04 14:39
IDIOT P21

Nej, jag menar inte på något sätt att du är ett jävla flockdjur. Läs igen, läs rätt. Mitt syfte med inlägget var bara att visa att du hade hamnat i en rejäl rävsax om du hade fått för dig att avlägga ett nyårslöfte som går ut på att sluta leva som ett flockdjur, iom att du anser att hela förteelsen andas typisk svenskhet och flockbeteende.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2008-01-04 14:47
Det är som nyårslöftet att inte avge några nyårslöften.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 14:50
Känns som att alla jämt avger ytliga nyårslöften som de tror är bra för dem. Förändra kroppsvikt är ju en klassiker, liksom att sluta med nikotin. Dessa exempel är knappast bra för någon i längden då tanken endast föder ångest i jakten på något som föder ännu mer ångest. Jag skrev en lista på vettiga löftestips i tråden "Nyårslöften" som fanns uppe någon gång kring det nya årets början. Spana in!

Om det Omen22 säger är sant måste folk lära sig vad som egentligen förbättrar liv.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-01-04 14:53
D.v.s. pengar, vapen och makt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 14:56
amfetaminpsykos: Exakt! Haha, nej dessa placerar jag på samma hög som viktminskning.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic