I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att bara försvinna?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-03-12 09:34

Att bara försvinna?

Jag har en liten undran.

När allting har gått så dåligt som det bara kan, och allt man vill är att sticka iväg och skapa sig "ett nytt liv", vad ska man då tänka på?

Helst av allt vill jag inte tänka alls, men ungefär vad kan man behöva tänka på? Pengar tills man hittat jobb, bostad för tillfället? Vilket land kan man komma in i utan för mycket krångel, så långt bort som möjligt?

2008-03-12 11:05
det finns alltid ljus i slutet av tunneln....
ja tror att när man har nått dit att man vill ha ett nytt liv så är det dags att göra något åt det man redan har. inte bara sitta o tycka att allt går åt helvete uta nverkligen göra någonting åt det. Kan va en liten sak..har man jobb kanske man ska byta? har man inte jobb ska man söka som fan och ta d första man får? försöka vara positiv..du har tak över huvudet, du har folk som bryr sig om dig. du kanske inte har d så jävligt trots allt?
vi är överallt!

2008-03-12 11:09
Jag har ett jävligt bra liv, sett ur den synvinkeln.

Men jag har kommit till en punkt där livet går på rutin, runt runt i en grå boll. Dagarna går utan syfte. Människor i min närhet sårar mig mer än vad dem glädjer mig.

2008-03-12 12:24
Själv tänker jag flytta till Dubai när jag har studerat klart osv.
Varför?
-Jo, jag tycker Dubai är riktigt jävla grymt, folket där är riktigt trevliga osv..
Det finns inte så mycket kriminalitet heller eftersom dom hugger händerna av tjuvar och de som innehaver mer än 1g knark bestraffas med döden, folket vet vad som gäller. Rika människor kunde gå omkring på gatorna med påsar fulla med pengar utan att vara rädda.
Även de rika är trevliga, jag kunde t.ex. inte komma ifrån ett ställe och då såg en snubbe i en riktigt ovanlig fin bil det, han vevade ner rutan och fråga om han kunde hjälpa till.
Jag svarade,
-jag skulle behöva skjuts till mitt hotell..
Snubben svarade "No problem, med en trevlig blick.
Enligt mig är Dubai det häftigaste landet.
Så länge du anpassar dig efter deras regler och är ambitiös så är det nog inga problem med att skaffa uppehållstillstånd osv.

Så mitt tips är att kolla upp det.

Hoppas det fixar sig, adios!

OBS! den här tråden handlar inte om Dubai så sluta tjafsa om det. Jag har rensat bort en del inlägg som var off-topic. puss /greggs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 12:26
Ps. Det går inte att beskriva med ord, du måste uppleva det med egna ögon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-03-12 16:15
Sharrez: Sant där mannen! För att inte nämna baksidan av Dubai också, alla fattiga gästarbetare och prostituerade från öststatsländer, Dubai is the shit :D
At the gates of Eternity...

2008-03-13 00:07
Ta ett lån utan säkerhet och öppna bar i någon semesterort. Lätt
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-03-13 11:24
Du kan väl bo och arbeta i de flesta EU länder utan några större problem?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Moderator

2008-03-14 21:07
Är det möjligt att försvinna helt och hållet från alla papper och så? Om man inte använder något kort, inte äger något som måste vara skrivet i ett namn, inte har någon kontakt med myndigheter öht i några år. Händer det något då?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-03-14 22:25

om du verkligen e trött så kan du uppleva nåt nytt i sverige.
Vf inte förbereda dej riktigt o dra till SKOGEN?
Man kan juh bo ute i naturen över sommarn tillobörja me...
Läs överlevnads böcker skaffa fet tält/stuga m.m o bli självförsörjande under en tid.
  Många som gjort d säger att d är helt underbart dock inte enkelt. men inte så svårt.
D finns olika sätt man kan leva på.bara kolla runt på nätet lite o andvänd huvet;)

Man får en fet livserfarenhet o d bidra bara positivt för din framtid.

exempel skogs.tv

From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-03-14 22:30
KaptenKrok ne har för mej att d inte händer nåt om inte du är/blir efterlyst.
 Tror att man måste ha nån adress där du får post. typ hos nån polare lr nåt.
Men d händer inget om man inte har d(har ja hört)
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality
Graffare

2008-03-22 13:55
knepigt de där när livet känns tungt o man vill bara dra, känner samma sak.