I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Människan är unik.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-03-14 14:55
Haha! Det var ju du som började snacka som spermier.

Vilka jämför du oss som finns med? Dom som inte finns? Har vi alltid funnits?

2008-03-14 15:21
hejjaghetersaid P0

har du knaprat lr nåt lr hur kommer de sej att du är så kärleksfull mot männskligheten?..
en död moderat är en bra moderat

2008-03-14 22:10
Men jag pratar om bra saker (bra saker frö normala männsikor).
Tänk om d vore så:) Tända en spliff  längst upp i götaplatsen hahaXD

hur lyckligt lottad du är som lever i världen där alla vi är dömda till frihet.
Synd ba att ingen e fri även om alla verkar tror d.
Är vi verkligen så fria i vårt sverige? eller i vår värld?
lr vad menar du me fri?

rätt så komisk tråd f.ö
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-03-14 22:35
hejjaghetersaid

Jag faktiskt gillar din filosofi

2008-03-14 23:00
hejjaghetersaid
Ser man det hela från ditt perspektiv så är mänskligheten ändå så underbar som du beskriver den, men det är vi människor som har begränsat vår egen frihet och därför kan man tyvärr inte tänka så som du.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-03-14 23:06
Användaren är inloggad Salvador P19

Klart vi är fria, kolla visdomsorden av Mc_blablabla...
Vi kan välja at tinte lyda lagen också, vi gör vad vi vill.
www.myspace.com/saidanderik

2008-03-14 23:07
mantis

Precis, alla som inte finns om du förstår. Snälla förstå?!?

2008-03-15 00:38
Människan är en otrolig varelse med enorm kapacitet och skapad med ett såkallat "guds sinne" (inget religiöst fjolleri). I den fysiska världen är vi fri till en viss gräns och inom systemets ramar. I den psykiska andliga världen som egenltigen är den enda fria världen  då tankeverksamhet styr din verklighet, den biten är blockerad och ligger fortfarande på en 3 årings nivå, pågrund av att världen har blivit sönder manipulerade av falska ledare osv.

Den vanliga människan i dagens samhälle är absolut inte fri. Snarare tvärtom, vi är slavar som tror sig vara fria - den bästa slaven är den som tror sig är fri. Visst, du kan skita i att gå till jobbet och råna en bank iställe men vad gör det när inget annat är fri? Starta ett eget företag är en bra början men systemet äger dig fortafarande och du e ändå inte fri. Det kostar att leva i dagens samhälle och för att ta dig dit lär du slava vidare eller bara skit i allt... bygga en koja uppe i skogen... men den dagen myndighetera köpt upp marken e det bara å ta sitt pick å pack å flytta (som sydamerikas indianer). Energin är inte fri, maten är inte fri ,allting kostar dinero. Vad ska du göra? Att mörda nån random dude på stan är inte frihet utan total galenskap. Den finns nämligen en liten click på jorden som lever fria nämligen eliten, ögat på toppen av pyramiden som kontrollerae i princip allt vi står på. Dagens samhälle borde vara format på ett helt annat sätt och inte som nu. dagens polotik har du två val, höger eller vänster? Är livet så enkelt? näääj! Det finns så mycket mer människan måste lära sig om livet. Vi har blivit missledda i flera 1000 år och vi vet inte ens hur vi uppkom som mänsklig varelse. Den iformationen är undangömda.

Som jag ser så är ändlöst med pengar den enda vägen till frihet i dagens samhälls struktur. Det är så det funkar. Hade energin varit fri idag så är det en mycket bra början. Men nej! Det finns maskiner som byggts men har tystats ner. varför? Dem vill ha det så, maktens män... illuminati (13 familjerna, de 300)
http://www.youtube.com/watch?v=efCelx7qe_M
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-03-15 00:54
Dirty-Dave P25

Du är fan mer naiv än jag! Om du VEKRLIGEN vill vara så fri som du menar att frihet är så har ajg ett tips; bränn bort dina fingeravtryck, slår ur alla dina tänder och bränn upp alla dina identitetspapper/kort/bevis. ALLTING. Flyg till Indien med passet och bränn upp det där. Sen komemr ingen veta vem du är. Glid runt som du vill, säger polisen ngt så vet du inte vem du är. Förstår du min vink? Man kan göra VAD MAN VILL! VI är fria!

2008-03-15 01:07
hejjaghetersaid P0
Nej grabben... Indien med sitt kastsystem blir man ko mat efter 1 vecka. Fin tanke men jag är alldeles för bekväm av mig och värmen där e bara för mycket. Och nu när lagförslag att varje medborgare måste ha ID-kort så kommer du leva som rymling resten av livet därborta, livet är ingen lek längre... även i indien, typisk svennar som tror indien är ett glidar land, nej fan. Så länge du bor inom systemets gränser är du inte fri. Förstår du? Du kan leva som outkast men du lever fortfarande under en sten i akvariet. Du kan inte simma ut i havet, fattar du?

Världen är uppbyggd på så vis att det inte längre går att vara HELT TOTALT fri i den fyisiska världen.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-03-15 01:31
Användaren är inloggad Dirty-Dave P25

Förstår vad du menar, men du överdriver GANSKA mycket! Du gör ju skitmycket grejer du vill varje dag. Man kan visst göra vad man vill, det GÅR! Håll med mig om att det går!!! Sen att du får fängelse eller vad som helst för att du gör det är en annan sak, men du KAN. Det är min poäng... Och lek inte dum... du förstod mycket väl att jag inte syftade på indien som land....du fattar....

2008-03-15 19:14
ProNoob X16

Ta värvning i främlingslegionen så får du döda om du så gärna vill det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-19 14:40

saken e den att vi inte alls kan göra vad vi vill.. långt ifrån. det vi vill är det vår föreställningsvärld ger oss, vi fått inprentat sen barnsben att folk vill göra, ex bli miljonär, ha skivkontrakt, karriärism, det e liksom inget någon vill göra egentligen utan endast något vi har fått för oss genom föreställningar.

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-03-20 10:34
Jag hajar exakt hur du menar. Har själv nyligen kommit fram till detta, och det är så jävla fantastiskt. Vi ÄGER oss själva, är det jag är mest faschinerad över. Sen att hela världen står öppen för oss, och att vi med lite lycka har en sjuherrans massa år att uträtat en sjuherrans massa faschinerande ting på,, det är bara _för_ mäktigt.. Prisad varde herren!

2008-03-20 12:57
Invånare i tråden, hör mitt rop. Det finns två grundläggande
insikter som alla i tråden bör komma till, ett: hejjaghetersaid
är ett forumtroll, och livet KAN vara en dans på rosor, men är
det oftast inte. Det finns inga fria val, för omständigheterna är
vårt förtryck och friheten endast en illusion. Vårt medvetande
ett ensamt, isolerat ego som försöker rationalisera allt vad vår
kropp tar sig till. Haha, typ... :)
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2008-03-21 13:52
Är vi förtryckta av omständigheterna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-22 20:04
hejjaghetersaid P0  Man kan visst göra vad man vill, det GÅR! Håll med mig om att det går!!

Jag vill flyga utan att behöva kliva på ett plan.

Jag vill kunna teleportera mig (filmen jumper som ett ex)

ETC ETC ETC.

Hur gör jag alla sånna här coola saker ?

2008-03-23 20:22
Eftersom man redan man har vunnit det största racet så kan man ju glida räkmacka resten av livet.
psys?x - cameljockeys
presented by Lead Paint, Delicious but Deadly!

2008-03-24 14:58
"Every man and woman is a star"

Läs Book of the Law. (Liber AL Vel Legis) finns på svenska också. finns på nätet sök på google

"Gör vad du Vill skall vara lagens hela. Kärlek är Lagen, kärlek under Vilja."
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-03-31 17:00
nu har jag inte läst allt men....

vi är ABSOLUT INTE fria.... fri är man när det inte finns någon konsikvens som följd av sina handlingar. då är man fri. vi är inte fria. tvärtom, vi är slavar under samhället och framförallt kapitalet/pengarna.

att ha val och va fri är absolut inte samma sak.

jag kan skriva en bok men palla....
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-03-31 17:03
Dirty-Dave P25

har ju ananrs en bra inledning på min bok :D
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-03-31 18:30
Solid, med den definitionen på frihet tror jag faktiskt att jag
föredrar fångenskapen - om nu fångenskap är motsatsen till
frihet, samt rådande läge. Typ bah...

Blunt, yup! Som Janis Joplin sjunger, "freedom is just another
word for... nothing left to lose." Om det nu har något med saken
att göra...
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2008-03-31 23:21
hahaha nån har rökt. F.ö är det coolt med frihet/ansvar

2008-04-01 15:30
Muhjmathil_Ahmd X19

Jag har inte hört den låten.. Men förklara gärna på något annat sätt.

Tror inte det hade något med saken att göra?

2008-06-02 14:12
jo jag förstår vad du menar har tänkt mycket på att göra vad fan jag vill och det är att vara slacker men känns som att jag inte kommer blir énsam vid 30+ sen
http://www.myspace.com/sps451

2008-06-03 23:43
Första inlägget är så jävla positivt att jag blir äcklad. Släng tråden.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-06-04 23:44
Varför blev trådskaparen bannad?

Jag håller med rätt så mkt.