Jag tycker dom har en fin färg
-------Eller!?-------
Hatar inte bara 50-öringar utan alla mynt. Jag som inte använder plånbok gör av mig med mynt snabbt då jag hatar att det ska skramla i fickan och tar onödigt mycket plats när det blir en del.
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
om ni tycker 50-öringar e jobbiga, så kan ni ju ge dem till dem som verkligen behöver... hemlösa till exempel... jävla puckon
De hemlösa förtjänar inte mina 50 öringar. Vad har dom gjort för att förtjäna det? Kanske om de putsar mina skor eller något.
jag har alltid rätt.
Att tänka på så är 50öringen dyrare i tillverkningen än vad den som värd. Så länge 50öres pantburken finns så finns 50öringen.
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.
Panten blir högre på burkar om femtioöringarna tas bort o.O Men håller me trådskapren
Tycker mynt är snuskigt och jobbigt, otroligt mycket bakterier på mynten samtidigt som dem är jobbiga som fan att ha i fickan. Har man mynten i byxfickan så känns det som att ens byxor blir snuskiga och ofräscha. Brukar oftast änndå inte palla betala saker med mynten eftersom det är så omständigt så slutar med att dem lagras i nån burk i mitt rum eller så. Efter ett tag har man endel. Brukar ge min lillasyster typ 100 enkronor och få en 50 lapp av henne. Jag skulle änndå aldrig göra något av mynten så det är ju gynsammt för båda parter.
Ja, jag har dyslexi.
Är det inte lika äckligt med sedlar då?
One chapter a day
Själv samlar man på 50-öringar. Lägg dom i en burk o rör dom inte. Finns banker som har myntautomater där du kan mata in mynt o få ut skiten i "enklare" pengar. Tror jag ligger på nåra hundra i 50öringar :)
Eller så kan man kasta dom på plan som bl.a AIK-are gör så dom blir bötfällda med 50 000 50-öringar :D
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
Kan inte alla ni konstiga människor som ogillar 50-öringar så mycke skicka dom till mig ?
stog i aftonbladet att de var på väg att ta bort det myntet :) såg bara rubriken, läste inte artikeln
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Hmm, någon från Svenska riksbanken hänger på whoa..
tio öre var grejjer ändå... snacka om vikt i förhållande till värde fem mynt blir femtio öre! lol
50öringar fyller en viktig funktion som alla kanske inte tänker på. Det är till tiggare och de som inte har så mycket pengar. Även om det inte har så stor effekt här i Sverige. Det är betydligt viktigare med småpengar i större länder i Europa där folk faktiskt kan försörja sig på bäckar små i form av eurocentare. Det har varit tal om att ta bort 50öringar i Sverige ett bra tag annars. Och det är nog mycket möjligt att inflationen har slukat dess funktion.
Producent
2008-04-26 18:48
Skön tråd, spara 50-öringarna... 10st 50-öringar brukar ge en Cola-burk på sommarn.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Dom är till för att irritera oss, för att vi tillslut ska släppa kontaner och endast använda kort när vi betalar.
ta väck alla pengar när vi ändå är igång. kredit och kontokorten är här för att ta över.
Någon som vet vem som gynnas av 50 öringar? För att besvara frågan jag kan åtminstånde komma på 1 instutition som gynnas och det är väl Myntverket AB
kolla bara vad fina de är de
små rackarna
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
Jag tycker att man borde aveckla alla mynt och andvända lappar ist. Mynt är smutsigt och man känner sig så jävla äcklig efter att ha hållit i flera kronor.
Håller fullständigt med. Har kastat alla femtioöringar jag kommit över under de senaste åren. Dock blir det inte allt för många nu för tiden då man mestadels handlar på VISA.
man kan ju inte kasta pengar! haha jag plockar alltid upp 50öringar om jag hittar en på gatan, många bäckar små..
HMOR
Word som fan, hatar alla satans jävla 50-öringar!!! ;)
^-_-^
VI BOJKOTTAR 50-ÖRINGARNA..! Kom igen whoaiter, gör vi det gör hela Sverige det :D.. För vi är typ coolaste gruppen i landet.. :o får vi en 50 öring i affären kastar vi de mot ansiktet på kassören och springer
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Ge mig alla era femtioöringar så blir jag rik.
soundcloud.com/brormusk/sets
jag är verkligen livrädd för femtioöringar. usch, man blir ju aldrig av med dom.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Hur kan ni ens ha problem med något som är samma storlek som ens tumnagel? Kasta bara iväg skiten då ni får en så är det löst. Eller vänd er till närmaste kamrat och säg, här nu är jag bara skyldig dej 9,50.
Tuggummiförsäljare. P.S. Dagens i-landsproblem. P.S.S. Tuggummi kanske kostar 1 krona nu för tiden. Vansinne! Priset har gått upp 200%!
A historian is a prophet in reverse
Daniel-Blade Lär dig räkna alternativt håll dig vaken på matematiklektionerna.
Ingen. Kontanter är för skattesmitare,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
P.S.S. Tuggummi kanske kostar 1 krona nu för tiden. Vansinne! Priset har gått upp 200%! Haha
Alla 50-öringar jag har hittat, fått när jag köpt saker och fått av omgivningen (Kompisar, föräldrar osv.) har lett till att jag 1 år senare skaffat ihop ~350 spänn :)
*snaark*