Obehaglig dröm..
Lagom skrämmande.. ..låg isängen och försökte somna lite halvt, ska jobba imorn. Hur som haver iaf så drömmer jag om att jag är i en lägenhet, högt belägen i huset, 6e våningen nog, kändes bekant samtidigt som det var helt nytt, det är sommar och lite halvmörkt, förmodligen senkväll och man har den fattiga ljuset som man även har just nu. Lägenheten är nedsläckt så ljuskällan är det svaga ljuset himlen ger och kommer in via fönster som har inget skyddat insyn. Så man kan smått orientera sig men inte mycket mer. Jag förbereder mig för att gå och sova, men gör inte det riktigt för att någon jag känner är på väg hem till mig, personen ska snart vara framme, då kan jag sova. Den vetskapen finns och är riktigt påtaglig. Närvarokänslan är såpass påtaglig att man börjar känna en närvaro på riktigt, jag stiger upp och irrar runt i lägenheten, ingen där, känns som att någon kommit in via ytterdörren till lägenheten och jag får för min inre blick att lägenhetsdörren är öppen, halvglänt så man ser trappor utanför, som går uppåt och neråt. Samma dunkla ljus utanför. Går och kollar, dörren stängd, medans jag är i korridoren får jag tanken och titta in i sovrummet, vid dörröppningen får upplever jag en rörelse som går igenom rummet, men inte som en skugga eller något så verkar det som en ljusfördunkling av ett område som rör sig igenom rummet. Det går snabbt och jag kan inte koppla det för fem öre vilket min hjärna försöker intala som en inbillning bara, logiskt värre, sådant existerar inte.. vad sådant är vet jag inte. Men i och med detta blir känslan av den öppna lägenhetsdörren och närvaron mycket starkare så jag går ut i hallen igen. Trots att jag ser att dörren är stängd så är den öppen samtidigt, jag upplever två stycken samtidiga realtidsupplevelser, säg att man är i två parallela universum samtidigt man ser samma sak, ena dörren är öppen andra stängd och man ser på båda att det är sant och att det är falskt. Jag övertygar mig själv att det kan inte vara öppet, och ännu ett jag påpekar, att det måste vara en dröm, men så gör närvarokänslan känd igen riktigt kraftigt och helt plötsligt dras jag mot dörren och trycks ner i ett hörn i hallen vid ytterdörren. Jag är i chock några sekunder, men sen repar jag mig och vad jag ser är ingeting, jag försöker röra mig oförmögen, jag försöker skrika, oförmögen. Jag tar till styrka och försöker skrika av hela min kraft, jag misslyckas i början men jag känner att ansträngningarna resulterar i mer och mer ljud, problemet är att jag får inte den mängden ljud ur mig som jag ska få vid dessa kraftansträngningar, istället låter det som ynkliga ylanden, förstörd röst... nästan spökligt. Samtidigt som det verkade som att jag inte andades och därmed fick ingen kraft till och skrika. Hjärnan kämpar med att vad är det som händer, det här är inte realistiskt, det finns inte spöken, det går inte till så i riktiga världen, du måste drömma, vakna upp VAKNA UPP, helt plötsligt blir jag tillräckligt klar i bollen och inser att jag är i min lägenhet och faktiskt är i min säng och drömmer, men kroppen är halft paralyserad, jag försöker resa mig rakt upp ut ur sömnen och sängen, men klarar inte av att röra mig på flera sekunder, känner paniken krypa på, men vips så har jag rest mig till hälften med kroppen, oförmögen och röra armarna och benen som tar ett par sekunder till och få ur paralyseringen, hjärtat dunkar i 180 och hjärnan är överaktiv, annars känns kroppen riktigt bra. Steg upp för att lugna ner mig innan jag försöker sova igen... Det sjuka är att närvarokänslan gjorde sig påmind även efteråt och var riktigt spooky. Jag är rätt skeptiskt till det övernaturliga och vart spookad riktigt illa av detta väsende som jag upplevde. Fick nyligen reda på att mamma blivit diagnostiserad med sömnapne... måste läsa på symptomen lite mer och eventuellt konsultera en läkare om detta, för denna känsla av andnöd/kvävning kan vara ett resultat av sömnapne antar jag och det hela upplevs nästan som hallucination och syrebrist gör just sådant. Men medans jag skrev det hela så fick jag genomgående känsla att när jag var orärlig i hallen där oförmögen och skrika trots mitt bästa och ingen lufttillgång som om en osynlig ogenomtränglig skinna var på mig... att jag var död och fången i min egen kropp. Aja, tar och dricker en kopp thé och ser på en skräckis och försöker somna igen.. Någon som haft sömnapne vid unga år här och kan berätta lite egna erfarenheter, har ni fått mardrömmar..?
Whoa.. det där lät riktigt sjukt.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
kan ju vara helt valig sömnparalys med, de flesta får det nån gång.. men har du anlag för sömnapne så ska du ju såklart kolla upp det.. får du liknande uppleve3lser igen så försök att inte kämpa emot, det är när man kämpar emot som paniken kommer, eller är så för mig iallafall.. det är som med droger, go with the flow.. man kan få riktigt sköna upplevelser i sömnparalys om man bara slappnar av, allting börjar surra, det pirrar i magen och käns som att man flyter, från det kan man ibland komma in i lucida drömmar och så.. men för många är det ju bara terror.. några vanliga hallisar under sömnparalys är en känsla av en närvaro som du beskriver, en tant som kommer gående mot en och sätter sig på en ochy kväver en, ett barn som kryper upp på ens kropp och kväver en och i länder asien finns det nån slags kvinnodemoner inom mytologin som kommer under sömnparalys, demoner i vissa kultiurer o.s.v o.s.v..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
One, two, Freddy’s coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late. Nine, ten, never sleep again. ....Nemen det låter heltklart som sömnparalys i mina öron, du borde kanske snacka med din mor och se ifall ni har samma "sypmton" oxå?
fyfan vad äckligt. jag tror jag upplevde någonting liknande för någon dag sen, jag var på turné i kroatien.. låg och skulle somna, ansiktet mot badrummet. jag känner hur jag faller mot sömnen mer och mer. jag sluter ögonen, och plötsligt målas SKRÄMMANDE bilder upp i min hjärna.. tänk att allt är svart, och ni ser (?) en osynlig pensel, som målar upp en kulle med ett visset dött träd längst upp.. jag suddar ut det med tanken. en förvrängd stig målas upp, med skriet målat.. jag försöker sudda ut, men allting förvandlas till massa olika färger som rör sej helt osammanhängande. jag gör all min kraftansträngning för att vakna, min kompis hade precis talat till mej. jag öppnar ögonen och tittar mot badrummet, där ser jag .. ja, någon sorts siluett som rör sej, och jag råkar sluta ögonen igen. jag blir sjukt nojig och försöker skrika på min polare.. får inte fram ett ljud. jag försöker sätta mej upp, det går inte.. bara ligger och stirrar mot badrummet nu.. efter 10 sekunder vaknar jag typ. vet inte. någonting liknande det du upplevde.. sjukt äckligt.. bland det mest skrämmande jag vart med om. var som en mardröm, fast jag var vaken.
fantastiskt
whooooooa! ska vi byta drömmar?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
jag kunde inte sova natten till idag, drömde något skumt, sen när jag vaknade och var klarvaken kändes det fortfarande skumt, som den där närvarokänslan som Kaneida skrev om, samma med dom obehagliga bilderna Dani skrev om, man försöker slappna av, men sen dyker det upp något helt fucking kört i bildformat. utöver det så tyckte jag att jag hörde ljud, alltså riktigt klart, som om någon drog med en stråke snabbt över strängarna på en viol. on another note så hade jag en helt skev dröm för någon vecka sen, lucid, jag förstod att det som pågick i drömmen inte kunde vara möjligt, så jag skriker, i drömmen, "det här är en dröm", medan jag yttrar det sista ordet så känns det som att någon rycker tag i bröstet på mig och sliter mig ur sängen. jävligt obehagligt sätt att vakna på måste jag säga. jag låter som värsta columbinebomben här men vafan.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
jag dromde na obehagligt forr, och gjorde en kraftanstrangning for att vakna och komma till medvetande, jag lyckades fa upp ogonen och forsta att jag befann mig i rummet men kunde inte rora mig, lag och kampa med att rora mig i ett 10tal sekunder och tillslut slappte allt och jag sprattla till med hela kroppen, sjukt obehagligt.
hade en dröm som var rätt lik denna för inte så länge sen.. är för trött för att gå in närmare men det lät ungefär lika jobbigt. om något skulle jag sett drömmen som en signal på sättet du lever på. lev bättre så sover du i regel bättre.
cry me a river! --> thcrew
Sömnparalys är så satans obehagligt.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Vet ni.. Vet ni.. Jag drömde också en gång. Jävligt jävligt jävligt läskigt var det. Sen vaknade jag
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
från wikipedialänken: "Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas." Hade detta här om natten, var så sjukt jävla äckligt. Vågade knappt somna på natten efter det i fall det skulle bli så igen.
Haha hur kan du kolla på en skräckis efter det där? Du borde seriöst skriva böcker, skräckromaner eller något. För jag blev ärligt skrämd av att läsa ditt inlägg! Du beskriver jävligt bra alltså..
här får du lite kärlek