I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Början på slutet.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2008-09-10 14:45

Början på slutet.

Som de flesta utav oss undgått att missa så är nu alltså domedagsmaskineriets hjul äntligen i rullning - idag strartas LHC (efter vad jag läste någonstans, vissa tekniska komplikationer).
Den största skräcken råder väl inför bildandet utav svart materia - ett svart hål som skapas, växer och så slutligen sväljer oss allihop (ett rätt komiskt sätt att sluta sina dagar i vetenskapens namn).
Lite funderingar som jag har kring detta; vad hände med själen - om det nu existerar en sådan? försvinner den i det svarta hålet eller når den ändå sin slutdestination vad den nu än vara må (brahma, paradis eller gehenna)? Självklart så är väl reinkarnation rätt uteslutet - såvida man inte återföds i en värld före slutet - och isåfall - om detta blir aktuellt - upprepas hela historien om igen in i oändlighet: att människan utrotar sig själv gång efter annan?

Tills vidare, ett gott slut önskar jag er alla, kära medmänniskor.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.