I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Broes before hoes

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-11-24 15:26
Da_herbman P21

ingen säger till dig att d e "bros before hoes" det är ett tankesätt. en mentalitet.

lever man så lever man så. jag e mer en M.O.B kinda guy... men också självklart bros before hoes...

och då ska ni också veta skillnaden på en flickvän och en hoe... man kan ha en hoe till flickvän, men man ska inte förvänta sig för myhcket cuz hoes are hoes... "can't make a hoe a housewife"...

sen finns det just dom brudarna som e mamma material, lojala osv... då e hon ju familj. o inte hoe..

så vet skillnaden mellan en kvinna och en hoe...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2008-11-26 14:55
Broes b4 hoes haha

Bro's b4 hoes ser bättre ut whoa!

och Broe haha Bro annars

2008-11-26 16:01
Könsnormerna konstrueras socialt och vi indoktrineras redan från barnsben till att passa in i en dikotomisk könssegregering. Det finns tonvis med undersökningar utifrån väl underbyggd empiri som vittnar om detta.

nu har jag iofs också läst en del genusvetenskaplig litteratur på min utbildning så för mig personligen känns det du skriver lätt att ta till sig, men ärligt talat...vad fan får du ut av att använda uttryck som "dikotomisk könssegregering" när du skriver ett inlägg på ett forum där majoriteten troligen inte är bekanta med genusvetenskap annat än ytligt? SÅ coolt är det ju inte med högskoleutbildningar år 2008...

2008-11-28 16:03
Bli bög, problemet löst
Blood on my dick or shit on my knife

2008-11-29 18:18
jag tycker också att polare ska gå före brudar, men de flesta lever inte efter det, tyvärr.
Zittla - The Fatal

2008-12-17 15:15
Men vadå är du inte vän med din brud? Flickvän? Kärlek före vänskap, fast då inte på det sättet att man sviker och fittar ur..
Blood on my dick or shit on my knife

2008-12-17 22:26
sjukt att så många killar tycker att polare inte kan vara brudar... utan det måste antingen vara flickvän, eller så är man med gänget och homies?

kan inte brudar vara med i gänget?? har ni inga riktiga vänner som är tjejer?

tycketr det är en fakkad mentalitet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-18 19:16
Bandet jag och mina pals har mellan oss är precis lika fint som banden alla snubbar har mellan sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-20 20:15
Saken är väll att man har någon fix idé av att vänner alltid finns där, men saken är väll att man delar allt på ett helt annat sätt med sin partner..
Om man har riktigt vänner så förstår dom nog om man är hemma med tjejen då och då..

Saken är väll att ofta när folk får sin första "crush" så tar det över och dom sitter BARA hemma med sina partners, och BRO'sen känner sig försummade... men när man väl är inne i sin andra eller tredje "crush" så har man antagligen lärt sig jonglera vänskaper och partnerskap.

2008-12-21 02:15
Saken är väll att ofta när folk får sin första "crush" så tar det över och dom sitter BARA hemma med sina partners, och BRO'sen känner sig försummade... men när man väl är inne i sin andra eller tredje "crush" så har man antagligen lärt sig jonglera vänskaper och partnerskap.

dagens sanning du tar orden rätt från min mun.. word!!

2008-12-21 02:53
aina_spanar

Det går ju men det är ovanligare med en kille och en tjej som är goda vänner än två killar eller två tjejer. Anledningen till detta är givetvis att killar och tjejer så gott som alltid har sexdriften emellan sig vare sig dem vill eller inte.

I teorin är det ju möjligt om man finner varandra oattraktiva men som sagt, det är mycket ovanligt i jämförelse med vänskapsband mellan två av samma kön. När vi växer upp blir vi ju uppdelade sen födseln, pojkar leker mer pojkar och vise versa så det är väll inte så konstigt.

2008-12-23 18:50
män tänker i samma banor, kvinnor tänker i samma banor, då är det kanske inte så konstigt att män känner att de kan uppnå en annorlunda och mer förstående vännskap med varandra än de kan gentemot kvinnor.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-12-23 19:33
Här följer fakta:

1. Bros before Hoes är skitsnack. När man/någon annan väl hittar en Hoe så skiter man fullständigt i sina Bros, tills Hoe:n blir just en Hoe och knullar en annan Bro. Då springer man tillbaks till sina Bro's och sen börjar cirkeln om.
2. Alla killar som har tjejkompisar har blivit friendzonade och har därför inte lyckats sätta tjejen ifråga. En tjejkompis är för killar ett misslyckande, alltså inget att stoltsera med.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-12-23 21:44
att du tycker snubbar verkar ha mer lojala förhållanden i krig kan ju kanske bero på att krig oftast ukämpats av män och att du därför mest sett skildringar av män i krig.. det är inte lika spännande att skildra kvinnorna som får stanna hemma och trösta varandra när deras söner kommer hem i kistor eller tvingas hjälpas åt att fixa käk bland ruinera medan gubbarna är ute och skjuter på varandra vid fronten.. inte lika mycket action men säkerligen lika stark samhörighet..

tror nog kvinnor utvecklar samma band av lojalitet och samhörighet som män i motsvarande situationer, bara det att systerskap inte är lika romantiserat..

såg nu att Bazooka Tooth redan sagt detsamma med andra ord men postar ändå..

2008-12-26 14:03
Länk till http://www.tshirthell.com/shirts/products/a902/a902_thumb.gif

En ämnesrelaterad klassiker från valrörelsen.
mera msz!