I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att ta avstånd från sig själv.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-03-16 23:18

Att ta avstånd från sig själv.

Hej, med tanke på att man kan bli less på vänner osv, borde man inte kunna bli less på sig själv, sin personlighet.

Man har ju (varit med sig själv hela livet) känner inte någon att man har tröttnat på sig själv och sitt sätt att vara och agera i olika situationer.

Känner inte någon också att man ibland vill ta avstånd från sig själv och sin skugga som ständigt förföljer en? Man blir ju utråkad av sig själv som ständigt finns här och är. Man blir aldrig av med sig heller.

Någon som kännt av detta?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-16 23:22
när jag pratar för mycket brukar jag bli less på min egen röst ibland iallafall

2009-03-17 08:38
det är väl därför man super sig full:)
http://www.kommandot.se/wp/

2009-03-17 10:27
man kan ju förändra sig själv när man inte är nöjd, det är ju det som är problemet med andra människor, att de fortsätter vara som de är även om man förklarar för dem att de behöver kamma till sig.. men visst tröttnar man på sig själv då och då..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-17 10:35
jag tror iofs att man i de flesta fallen projicerar problem som man har med sig själv. typ "varför gör han så efterblivna saker?" istället för att fråga "varför blir jag så upprörd över skitsaker han gör?", nån typ av försvarsmekanism eller nåt.
vadå? jag dyster?

2009-03-17 10:43
Jag kan snarare bli less av motsatt anledning, dvs inte av leda eller boredom utan snarare att jag blir matt av all djävla trafik & tankesplitter i pallet. Det ger mig koncentrationssvårigheter vilket i sin tur går ut över arbete & socialt liv. Vid de tillfällena känns lobotomering alternativt hjärndonation från närmsta sömngångare som en rätt nice grej ändå.

Att jobba med sig själv & dissekrera sina egenskaper, tankemönster etc är väldigt intressant & givande sålänge man håller det på en sund & distanserad nivå. Missnöje är ju bara ett första steg mot förändring & utveckling!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-03-17 10:44
greggan, fast då är man ju ingen självinsikt & är m.a.o missnöjd med sin omgivning & inte sig själv.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-03-17 11:11
Känns ju som att det är bra mycket lättare att ändra sig själv än vänner då! visst blir man less på sig själv ibland.. men då kan man ju ta tag i problemet MYCKET lättare än om man är less på en vän.

2009-03-17 19:35
Ne jag brukar krama mig själv istället

2009-03-17 20:27
Man vänjer sig. Vissa förr än senare, andra aldrig. Jag har aldrig riktigt vant mig vid mig själv. Att acceptera eller förändra är inte alltid så lätt.
Göteborg på låtsas.

2009-03-17 22:13
Joel413 P25

Jag tänker lite som dig. Det är lättare att förändra dig själv till så du vill ha det än tvinga på någon annan att göra så som du helst vill att denne ska bete sig.
I'm like a black man without his cane!

2009-03-18 09:22
greggan: true. de flesta problemen i vadagen är ju faktiskt problem med hur man själv tänker och inte hur det faktiskt är.

Stream: ja sedan tycker jag egentligen inte man ska försöka tvinga på folk beteenden alls.. bättre att jobba med sig själv, man vinner mer på att lära sig acceptera en annan människa och sätta sig in i deras värld än att få dem att ändra på sig.. och vill man ändra folks dåliga vanoir för deras skull så är det enda sättet att lyssna på dem och hjälpa dem när de själva vill ändra sig, vara ärlig och jobba med problemen hos sig själv och visa att det går att förändra sig..

2009-03-18 17:51
Joel413 P25

Jag håller med dig helt och hållet där. Jag menade inte att man skulle utan mer faktum. Som du säger. Man vinner mer på att lära sig acceptera / Förstå en annan person än försöka ändra denne.
Dock tycker jag att man kan försöka påverka en annan person om man anser denne vara "socialt handikappad", i rent hjälpande syfte.

2009-03-18 18:47
ut o res!
eller flytta!
etc

de är min lösning när jag tröttnar på mig själv så att säga.

flyttar på fredag :-)

2009-03-18 20:15
Stream: heh! ja det finns ju specialfall som behöver en kjnuff i rätt riktning då och då..

2009-03-18 22:36
Haha yesssayah

2009-03-19 17:55
ja vilket har lett till en del självmordsförsök...

ha inte så höga krav på dig själv
se till att alltid ha något att se fram emot varje vecka
välj bort mindre viktiga saker, människor, prioritera saker som gör dig glad.
leta efter saker du tycker om att göra med dig själv och andra
osv
Rappare

2009-03-20 15:16
jag har gjort en hel del saker jag inte är stolt över, man frågar sig själv ibland hur fan man egentligen tänkte. ibland är det tvärtom och man ser sig som ett snille.
men ibland vill man bara flytta långt som fan för att slippa ta itu med kassa saker man gjort.

som någon skrev, det är därför man blir full.
man super och glömmer allt varje helg och man lär sig fan aldrig att när man vaknar har man ofta en klase nya problem att ta itu med.
Rappare

2009-03-20 15:16
nu ska jag supa. SKÅL!