I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har vi blivit rädda för naturen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-05-05 20:51

Har vi blivit rädda för naturen?

"Ut? Nej, jag pallar inte fan!"

Allt fler spenderar sina långa dagar i det fågelholk dom kallar lägenhet. Vi lever i ett utav dom bästa förhållanden i världen, men runt omkring hittar man bara en massa avböjande själar som förlorat sin livslust.

"Svenska barn är bortskämda!" Den hör man ju överallt, speciellt från pappa's generation. Men jag tror inte att det faktum är den som fördärvat oss mest, utan problemet är att vi är i krig emot våra naturliga begär! Har vi inte blivit uppfostrade utav teknologi? Har vår hand inte kännt på ytan av cement, mer än den har kännt på ytan av löv?

Har vi inte blivit rädda för naturen?

Många tycker Osho är "full of shit" men är hans enkla filosofi inte ett botemedel för det svenska syndromet jag talar om!?

2009-05-06 01:19
word!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-06 14:06
håller med om att det är så, jefligt illa. har en massa polare som aldrig vill gå ut.
men jag brukar gå lite i skogen och så, det e sjukt nice

Manager

2009-05-06 16:34
Folk dricker cola istället för vatten och äter godis istället för frukt. Klart som fan att de flesta av oss är "rädda" för naturen.

Osho är tung men det är ju självklarheter han brukar sprida. Problemet är att han ser ut som han gör och är som han är vilket gör att folk inte tar honom på allvar. Skulle en "normal" person sprida hans budskap skulle säkert fler lyssna. Tyvärr känns det omöjligt för de som vet något anses inte vara "normala".

It is what it is. Man kan inte ansvara för någons annan själ än sin egen.
Redline!

2009-05-06 23:51
LOL! Jag tycker han ser grymt "supernatural" ut... Mannen blinkar ju inte ens!

Men man är ju lite kritisk också; är det skådespeleri eller inte?

2009-05-07 01:22
gillar hans blingade klocka. förövrigt är det usama in disguise.
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-07 02:25
Säkerligen dem flesta city slickers- Men jag drar mig inte för att knalla runt i Urskogarna. Sitta framför en dator i 10 timmar med porr surf eller gå i en skog i 10 timmar och prata med träden. Självklart mår vi bäst av det sistnämnda ur ett hälsoperspektiv . Sen är svenskar grund och botten ett naturfolk som trivs bäst ute i det gröna. Sen är det stor skillnad på skog och skog, finns mycket livlös skog runt omkring storstäderna så det ger inte ett piss.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Manager

2009-05-07 07:30
Dirty-Dave: Jag bor en kvart utanför Stockholm och i skogarna här växer det blommor som fan, man ser harar och rådjur överallt och träden är gröna och friska. Jag mår väldigt bra i skogarna omkring mig.
Redline!

2009-05-07 08:46
samma som octagon fast 20min utanför gbg. ska nog gå ut en sväng idag med ^^

2009-05-07 11:25
Dr.Octagon;
Jag kommer flytta upp till Stockholm snart. Börjar Universitetet i September.

Vilket område bor du i? Var tycker du är bäst att bo? Jag letar efter en balanserad miljö (mellan populerade stadsbyggder och fredlig natur) i Stockholm ...
Manager

2009-05-07 12:33
3rd: Jag bor i Hägersten. Men det finns lite överallt. Förorterna har rätt mycket skog. Är uppväxt i Norra Botkyrka och där är det mer skog än betong.
Redline!

2009-05-07 23:55
Visst är den moderna människan ofta rädd för naturen. Sitter ibland och retar upp mig framför programmet Exiled på MTV där smygfeta cheerleader-våp transporteras till nån stam i Kenya och gallskriker över att behöva ta i en höna (Chicken Nuggets på donken går förstås bra, djävla hycklare). Men sen stänger jag av TV:n och går en promenad. Jag är tacksam att farsgubben tvingade mig att ro eka, vandra i fjällen, fiska gädda och gå i drevet på älgjakten sedan jag var 7-8 år. Naturen äger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-08 00:12
fan vad fitta osho måste få speciellt i den där pälsmössan

2009-05-08 15:11
Absoult..tidningarna göder den där rädslan snyggt också med alla larm om getingar/fästingar och hudcancerlarm..Blir uppriktigt förvånad ifall nån vågar sig ut överhuvudtaget i sommar..Själv lever jag efter nån slags hemsnickrad devis att man måste våga lita på världen,att den inte är farlig..att man inte dör av att dricka vatten ur en skogs sjö eller av att sova nån natt under stjärnorna..

2009-05-08 15:49
man måste våga lita på världen,att den inte är farlig..att man inte dör av att dricka vatten ur en skogs sjö eller av att sova nån natt under stjärnorna..

Ord.
Producent

2009-05-10 17:19
jo "dom" har gjort ett bra jobb med att få oss hämmade nog att hellre sitta instängda i en fyrkant a.k.a lägenhet framför en annan fyrkant a.k.a tv/dator..

vilket också gör oss ignoranta mot den riktiga världen..

vi upplever inte livet på samma sätt som man som människa borde göra,
men det är ju inte för inte..

själv så försöker jag vara ute så mkt som möjligt och skejta,
ska ut och upptäcka europa på en skatetrip i sommar, det ser jag framemot sjukt mycket!

explore the world and life itself, it's better in reality than on the TV!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2009-05-11 15:35
Tyckte han var ganska vis, en hel del bra saker som inspirerar en till att faktist leva.
Alla bör lyssna på vad han säger, inte alla kommer förstå tyvär men dom som kan tar nog lärdom.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-05-14 10:47
Osho är död sen ett antal år tillbaka btw..
Själv tror jag väl lite på Gaia-teorin, jorden som en "levande entitet" som vi inte bör förringa/negligera, (att vi lever i en biosfär med allt vad det innebär går väl inte att förneka iaf?!) för då "slår" den/det/Gaia förr eller senare tillbaka..
Så.. eh, sluta drick Cola!

Rappare

2009-05-14 13:48
Usama, nej. Det där är Snoop Dogg om 20-30 år.
Stick len.

2009-05-15 22:46
att man inte dör av att dricka vatten ur en skogs sjö eller av att sova nån natt under stjärnorna..

inte dricka stillastående vatten! kom ihåg vad peter jöback sjunger

2009-05-16 10:13
Vatten ur en vanlig svensk skogssjö är,vågar jag säga..Fullständigt ofarligt..Vattenpölar är en helt annan historia..I så kallade "överlenads sammanhang" brukar det rekomenderas att dricka rinnande vatten och speciellt rinnande vatten över berg eller sten..Mindre risk för alger,amöbor och annat onyttigt..Under mitt mest hektiska outdoor år sov jag ute mer än en månad totalt utan att fara illa av det..

Näe? Vad är det Jöback sjunger?