I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gener och barn

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2009-05-12 00:14

Gener och barn

Tjabba!

En kollega till mig berättade att hans flickväns farsa har verkligen blivit slagen med en ful pinne och därav lite skeptisk till att skaffa barn med bruden.

Han är orolig att ungen ska bli skitful och att han sedan kommer känna sig tvungen och reta ungen pga den ser ut som ett jävla härke.

Nån som går och funderar över samma sak? Ska jag kanske säga något för att lugna ner honom?

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-05-12 01:42
Kan vara en av de mest tänkvärda trådarna någonsin.

Ett kärt ämne som ligger nära hjärtat, det där med fula barn, något jag lagt ner åtskilliga timmar åt att både fundera och titta på. Vad din kollega måste tänka på i den här situationen är att inte alla barn blir snygga eller fula, utan de flesta handlar i någon sorts gråskala däremellan och att skönhet ALLTID ligger i betraktarens ögon. Det betyder att även den fulaste fulaste människan för dig kanske är helt okej för någon annan.

Att hans flickväns far blivit "slagen med en ful pinne" (roligaste jag sett på länge) kan ju både betyda väldigt mycket och väldigt litet. Har din kollega otur och det blir en dotter som är sin morfar upp i dagen ("ser ut som ett jävla härke" var också ofattbart kul) så kan man ju alltid adoptera bort den/det till någon som vill ha den/det mer. Det gäller ju att tänka positivt i en sådan situation också, det kan ALLTID vara värre - den/det kunde varit en mutant, vara funktionshindrad eller något annat läskigt.

När det gäller fula barn-problem finns det alltid lösningar. Få dem att känna sig ovälkomna så kommer de inte besvära en.

Här borde det vara en smiley.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2009-05-12 02:08
finns väl en djupare botten i detta också.. Kvinnor som drabbas av något psykiskt tillstånd där dom direkt efter födsel vägrar acceptera barnet? vad heter det?
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-05-12 02:15
HAHAHAHAHAHAHAA
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2009-05-12 09:07
Han är orolig att ungen ska bli skitful och att han sedan kommer känna sig tvungen och reta ungen pga den ser ut som ett jävla härke.

Du kan lugna ner din vän med att fulgenerna som hans eventuella unge eventuellt kommer ärva från sin mammas sida är en dans på rosor jämfört med idiotgenen den kommer ärva från sin pappa sida, och den här genen går helt enkelt inte att komma ifrån.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Manager

2009-05-12 10:38
Du kan ju hälsa din kollega att Dr.Octagon på whoa hoppas att han aldrig någonsin får barn.

Eller så kan man alltid hoppas att han får en "ful" unge, retar den så den börjar hata honom och när ungen växt upp spöar skiten ur honom så det visslar om det.

Fan vad det finns idioter.
Redline!
Manager

2009-05-12 10:41
Nej men på riktigt, snubben är uppenbarligen inte ens i närheten av att vara mogen nog att skaffa barn. Be honom vänta i typ tio år innan han ens tänker tanken på att yngla av sig.
Redline!

2009-05-12 14:40
att ungen skulle bli ful är långt ifrån det största problemet. att barnet blir sjukt borde komma långt före, och i det här fallet, till en följd av pappans bristande intelligens, att ungen skulle råka bli lika korkad. sen finns ju alltid risken att barnet blir knarkare och kriminell i vuxen ålder också, finns aldrig några garantier.

2009-05-12 17:01
Skönheten sitter väl på insidan? Och vadå farsan? Det är väl inte far>dotter som ska para sig? Är din "kollega" snygg själv? Kanske överväger att unge blir ful (vad nu det innebär) i så fall.

"Ett ansikte bara en mor/far kan älska" stämmer väl in rätt bra då sina egna barn kan vara hur fula som helst samtidigt dom är vackrast i världen.

Nu dog min hjärna.. brb.

2009-05-12 17:03
finns väl en djupare botten i detta också.. Kvinnor som drabbas av något psykiskt tillstånd där dom direkt efter födsel vägrar acceptera barnet? vad heter det?

Kallas inte det typ Blue mama. Kan ha fel. Får inte upp några tänkvärda exempel @ google.

2009-05-13 00:21
det är naturligt att mamman efter förlossningen känner distans till sitt barn vilket beror på att spädbarnsdödlighet har varit (och är fortfarande i många delar av världen) väldigt hög. för att undvika en psykisk kollaps hos kvinnan när det händer (hela tiden?) så finns det som skydd. men det var kanske inte frågan.

sen måste jag säga att många verkar lite väl fascistiskt inställda till folk med bristande intelligens. det finns ju exempel på människor som försökt att "få bort" folk med låg iq från gen-poolen om vi ser tillbaka några år i historien, men de människorna ses ju inte på med beundran idag direkt. för det andra så kommer kollegans gener inte att förändras hur länge han än väntar med att yngla av sig.

vad din kollega däremot borde tänka på är att visst kommer hans unge dela en del egenskaper med sin morfar, men att det inte existerar någonting som en ful-gen. så pippa på, skulle det av andra orsaker (okompatibla gener mellan föräldrarna) inte stämma så har ju naturen sin egen utrensningstaktik i form av spontanaborter
http://www.kommandot.se/wp/