I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ännu en "säga upp allt och dra"-tråd.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-08-06 15:54

Ännu en "säga upp allt och dra"-tråd.

Så här är läget: Jag är 23 år, hankat mig fram på olika jobb och nästan aldrig stannat längre än några månader på något ställe. Levt arbetslös ett tag och sen skaffat ett nytt kortsiktigt jobb. Jag har aldrig i hela mitt liv haft ett förhållande med en tjej och är inte någon som tror speciellt mycket på kärlek.

Bor med min alkoliserade mamma som faller ihop mer och mer för varje dag som går. Just nu jobbar jag på en resturangs slash pizzeria som behandlar mig som skit. Jag har testat så många jobb och försökt så himla mycket att hitta min plats. Mina vänner ger mig ständigt bevis på illojalitet och jag känner att skulle jag dra finns det inte saker jag jättemycket skulle sakna.

Så min plan, som är en aning naiv, är att dra iväg till ett varmt ställe där jag kan staden och vet vart man kan vända sig och även känner lite folk i. Så det stället som ligger närmast alla de sakerna för mig blir Las Vegas.

Läste en krönika av någon som beskrivit hur hemlösa lever i olika delar av USA och den personen rankade Vegas som det bästa stället för en hemlös.

Jag erkänner att det är rätt naivt att tro att gräset skulle vara grönare på andra sidan, men egentligen byter man bara problem mot problem och glädje mot glädje i andra propositioner.

Jag VILL verkligen göra detta och tänkt på det länge, men vet inte 100% om jag vågar.

Moderator

2009-08-06 17:15
Just USA kanske inte borde vara första valet med tanke på hur svårt det är att få tillstånd att stanna där.

Jag skulle hålla mig inom EU, det underlättar ju väldigt mycket. Skriv upp dig på någon csnberättigad utbildning/kurs så får du pengar också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-08-06 17:57
om du har en känsla, följ den. Vad är det värsta som kan hända? (du får återvända?)
Man ska aldrig låta rädslan hindra en från att finna sin väg.
Man brukar inte ångra det man gjorde i livet, utan allt det man aldrig vågade. Alla chanser och möjligheter som inte togs.

Jag har "flytt"/sökt efter mig själv ett antal gånger på olika kontinenter i världen, men jag har alltid haft någon "stabilitet" bakom mig, sparat rejält med pengar, vetat exakt vad jag ska göra därborta för att försörja mig och fördriva dagarna (=pluggat) osv. Att leva som uteliggare i USA är liksom inte... hmm att rekommendera.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-07 01:09
Gör det! DO IT DO IT! Vad kan hända, du dör i värsta fall.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2009-08-07 02:07
Bästa stället för en hemlös betyder ju inte bra, bara mindre dåligt.

Jag har hört bättre förslag på nystart.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-08-07 02:28
eller så tar du självmord,haha nej trodde jag var inne på en annan hemmsida..
"
Ja jag tycker ändå att moderaterna har skött sig bättre än väntat vi har ju till och med kvar facken, mänskliga rättigheter osv.
"- RenegadeHard

2009-08-07 02:44
Främlingslegionen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-08-07 05:29
Jag gjorde. Stack. Men inte till USA (aven om det var USA jag ville till forst, sa kom jag till mina fulla sinnes bruk och insag att Kanada vore bast) utan the Maple Leaf state.

Angrar det inte for fem ore. Beroende pa vilken sorts person du ar och vilka egenskaper du besitter, sa kan vissa stallet vara "gronare".

Jag menar du ar 23 ar gammal, om du nu anda ska aka omkring och upptacka varlden, gor det nu. Annars kommer du sitta och angra det resten av livet.
At the gates of Eternity...

2009-08-09 15:32
blir lite orolig när jag läser detta. men vem vet det kanske blir skitbra lixom. svårt att säga. tycker dock att det låter som en bra ide att plugga och få pengar från csn.
Zittla - The Fatal

2009-08-10 00:25
Det handlar mer om att säga upp allting för en alternativ framtid. Att byta en massa problem mot ett enda problem - Att få mat i magen till att överleva.

Moderator

2009-08-10 10:26
Jag förstår hur du menar. Har också funderat lite på att få bort så många behov som möjligt genom att klättra ned på stegen till ren överlevnadsnivå. Fast jag skulle inte välja att göra det i Las Vegas. Snarare leva lite nomadliv och knata omkring och se världen/möta människor samtidigt som jag försökte överleva.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-08-12 11:37
Då du sitter i en kartong under en motorvägsbro i lasvegas och aktar dig för crackheads kommer du ju bara att längta hem hit istället..

Gör en långresa bara,man brukar inse hur jävla bra man har det och att dom där kräken man kallar vänner,faktiskt är rätt ok..