Tydlig flört
Finns det några tydliga tecken på flört? Va på en fest i lördags och en tjej kom fram till mig och frågade om mitt nummer (utan att vi kände varandra eller hade haft någon form av kontakt under natten.) Blev lite skraj och började fundera. Antingen ville hon väl ha en ny tjejkompis eller så gillar hon tjejer :P Ni som läser, brukar ni direkt veta när någon flörtar eller inte? Och sen ett annat exempel. En kille/tjej tittar på dig några sekunder (ingen annan i närheten). Vissa tolkar det med detsamma som att de flörtar eller tyckte du var fin osv. Men det kan väl lika väl vara av någon annan anledning de tittar? Och vissa är intresserade men spelar svåra och försöker att inte flörta alls. Jobbigt :) Hur ser man/fattar man sånt? Kanske är väldigt individuellt och finns nog inget självklart svar. Men hur brukar ni tänka samt själva agera när ni flörtar? Blev säkert jätte skumt skrivet, om ni inte fattar så säg till =) Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En kille/tjej tittar på dig några sekunder (ingen annan i närheten). Vissa tolkar det med detsamma som att de flörtar eller tyckte du var fin osv. Personligen håller jag bara ögonkontakt med främmande damer i över en sekund om damen i fråga är antingen ovanligt ful eller ovanligt fin. Sen tror jag att tjejer i allmänhet vet vilken av de två alternativen handlar om när de ser mig. Antingen tittar jag på dem föraktfullt eller imponerat och jag är nog inte så subtil när jag ser något jag gillar..
Och vissa är intresserade men spelar svåra och försöker att inte flörta alls. Jobbigt :) Hur ser man/fattar man sånt? Men vissa människor känner jag något annat som ligger i luften typ. Oförklarligt egentligen, men kroppsspråket talar mer liksom. Är du osäker om en snubbe du spanar in så gå fram och säg hej, många män i dagens samhälle som inte kan/vågar ta första steget skulle uppskatta det.
Skiter i att svara på din sista fråga, enda gången jag flirtar är när jag är full och då är jag inget föredöme. Både jag och tjejer föredrar mig när jag är nykter :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Finns det några tydliga tecken på flört? Ja.
Ni som läser, brukar ni direkt veta när någon flörtar eller inte? Oftast.
Hur ser man/fattar man sånt? Man går på magkänslan.
Men hur brukar ni tänka samt själva agera när ni flörtar? Kollar om dom kollar, kollar tillbaka, kollar bort och kollar igen. Mkt kolla hit och dit.
jag fattar aldrig när någon flirtar med mig, jag tolkar det antingen som att personen i fråga bara är trevlig eller att han/hon bara är jobbig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Lite svårt ibland att veta om det bara är någon som är social och trevlig och bara allmänt intresserad av människor eller om det är flört..(föredrar den svenska stavningen) Nu kör jag på nåt som jag tyvärr läst i boken "The Game"( ja,jag sitter här och skäms..)..Beröring.. Om någon sätter sig så när att det blir lite kroppskontakt,lägger sin hand på min, plockar med mitt hår eller liknande upprepade gånger så är jag på det som en hök!..Måste säga att det fungerar ganska bra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
All överdriven kommunikation så som massor av ögonkontakt, leenden, fysisk kontakt, individen sätter sig nära, försöker göra sig till lags med dina åsikter, kanske busar lite med dig. Det är lättare än man tror att se dessa signaler.. Men att bara få förfrågan om telenr rakt ur det blå låter lite väl tafatt, skulle nog inte ge ut mitt nr till någon som jag inte samtalat med alls, för varken vänskap eller kärleks skull.
mama said knock you out
Ha! DegenereraD har också läst "the game" Erkänn! :-)
Behöver väl inte vara överdrivet? Det är så olika hur man flörtar, tror inte många flörtar på det sättet du beskriver. Tror de flesta förstår/tror att man e för på och får inte alls den effekten man vill ifall man bär sig åt på det sättet. Just därför det är så svårt att veta, för de flesta gör inte så = / som jag stött på iallafall.
K-dregg Tyvärr, finns inget behov för den där boken här.. jag skulle fan kunnat ha skrivit den
mama said knock you out
Sabrin F20 Du sa tydliga tecken. Du ställde en fråga, det var inte en diskussion om hur intensivt folk flörtar, klart allt är relativt. Mest beroende på hur framfusig alternativt självsäker du är. Men jo, många flörtar på det sättet jag beskrev. Men sen hur du läser av och tolkar signalerna är nog mer upp till dig och hur mottaglig du är för dem. Som du sa innan där högst upp.. du har dålig pejl på det. Antar att du inte är ute och flörtar runt överdrivet ofta?..
mama said knock you out
jag är kass på sånt där, tror tjejer flirtar med mig hela tiden. fast jag blir ju glad iaf, ignorance IS a bliss.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Sen behöver det kanske inte vara flört för att nån tittar på dig och ler..Du kanske bara har mat i ansiktet.. Fast för mig är nog att flörta en ganska aktiv handling..Man går från att titta/spana till att försöka fånga personens uppmärksamhet eller intresse.. Att sitta i ett hörn och le gåtfullt är mest weird och funkar inget vidare..
Jag har jävligt svårt att fatta när folk flörtar sen tror nog folk att jag stirrar på dem för att jag gillar dem..men det gör jag inte jag tycker bara det är kul att kolla på människor för att se vad som händer och vad dem har för sig
http://mutualism.blogg.se/ https://vitsvart.wordpress.com/
sen tror nog folk att jag stirrar på dem för att jag gillar dem..men det gör jag inte jag tycker bara det är kul att kolla på människor för att se vad som händer och vad dem har för sig haha word! vet inte hur många gånger folk har trott att jag flörtar med dom pga liknande beteende!
//Yde - söft
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Alltså tjejer som flörtar är ju mycket svårare att se än när killar gör det, oftast! Säger inte att det är så men för mig har det varit så, när killar flörtar så kör dem de vanliga om det inte är någon kille som vet vad han pysslar med. När tjejer har flörtat med mig vet jag inte hur jag ska reagera. Jag har pojkvän men jag blir sjukt generad & smikrad när någon tjej flörtar med mig. Jag kan inte tåla att en kille försöker flörta med mig så det avisar jag direkt, men jag har fan också problem med de där. För jag vet inte när gränsen går för andra tjejer, vänskapligt till flört. Jag blir iaf fett smickrad när en tjej flörtar med mig.
jag blir då fan inte smickrad när killar flörtar med mig. blir mest förbannad. när bögar börjar hålla på känns de ungefär likadant som att en gammal kärring på 70 bast skulle komma fram och slicka en i ansiktet.
gillar inte nar killar flortar med mig, for antingen glos det, eller sa blir de valdigt tontiga nar de tilltalar en/forsoker fa fysiskt kontakt. hursomhelst sa gor de det javligt uppenbart och det avvisar jag direkt. om det inte ar sadar overdrivet uppenbart sa HAJAR JAG INTE att han kanske flortar. ser jag nagon jag gillar sa ordnar jag det sjalv, annars far det fan vara. blir lattast sa. nagra sekunders blickar behover naturligtvis inte betyda flort, jag ar en san som gillar att se mig om och sadar och en blick betyder ingenting.. angaende tjejer som flortar med tjejer, tycker de/vi ar duktiga pa att inte overga till sliskighet, och ar lite diskreta men samtidigt tydliga med kroppsprak (jamfort med om de forsoker vara vanskapliga.) man far ga lite pa magkansla och anvanda sunt fornuft.
Asdöd när bögar börjar hålla på känns de ungefär likadant som att en gammal kärring på 70 bast skulle komma fram och slicka en i ansiktet.varför då?
skulle samma sak gälla om en asful tjej hårdraggade på dig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Alltså man kan ju kolla på en tjej och mitt i tittandet inser man att hon är ful så tittar man bort, och då kanske hon tror att man flirtat me henne. Man ser ju när någon kollar in en eller bara kollat på en.. The look of love is in your eyes, som den där kaffereklamen eller va de var som gick förut på tv! :)
my name is xelly smelly
Man märker väl ändå skillnad på blickar och blickar? Det brukar finnas en tendens till okynnighet om det är en flörtande blick enligt min erfarenhet iaf.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
"skulle samma sak gälla om en asful tjej hårdraggade på dig? " Nej...Inget har hitills stoppat mig..
"jag blir då fan inte smickrad när killar flörtar med mig. blir mest förbannad. när bögar börjar hålla på känns de ungefär likadant som att en gammal kärring på 70 bast skulle komma fram och slicka en i ansiktet." Men gubben då, är du rädd att det ska smittas eller vaddå?