2012 - Året av DOOM
Nu när vi är ännu ett år närmare 2012 (som sägs vara domedagen) så kan det vara intressant att veta vilka tror på konspirationsteorin om att jorden ska gå under just detta årtal. Och mest viktigast: varför? Jag är själv inte särskilt hängiven av rörelser som tror på konspirationer. Det har dock kommit fram att alltfler tror på en annan sanning än vad som sägs i media, står i böcker etc. Exempelvis är det fler ungdomar i Sverige som tror att den amerikanska regeringen låg bakom 11 september attackerna. Speak your mind. (Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. att det redan finns ett antal trådar om saken 2009-11-11 17:13:46)
Jag tror inte på det. 1. Jag tror inte det finns ett speciellt datum för "domedagen". Den går under när den går under, och det kan vi inte förutse. 2. Det finns INGET som tyder på att 2012 vore domedagen.
varfor just 2012? vem sager att det ar domedagen?
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Folk som inte förstår mayakalendern. usch, man blir less.
Enligt mayakalendern så är det inte alls domedagen, det är så mycket mer.. Jag vet inte allt själv men vore trevligt att veta.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Enligt mayakalendern så är det inte alls domedagen, det är så mycket mer.. Vad menar du med "så mycket mer"?
"Mayakalendern är ett system av flera enskilda kalendrar som användes av Maya-folken i det förcolombianska Mellanamerika. De olika kalendrarna var ett uttryck för mayakulturens besatthet av att ha koll på tiden och anknöt till astronomiska observationer av solår, månår och Venus synodiska perioder. Andra matematiskt väl definierade tidsperioder hade rituella ändamål utan synbar anknytning till kända naturcykler. Sin matematik baserade mayaindianerna på talet 20." Wikipedia. 987: Grejen med allt det här är väl kanske att det inte finns någonstans där det står att det är domedagen. Ingenting säger egenltigen att 2012 är domedagen men ändå är det människor som är rädda för året. Nostradamus är en av de mest kända domedagsprofeter sa att år 2012 kommer innebära:"En väldigt ljusstark tidigare okänd komet kommer att uppenbara sig vid samma tid då världen upplever stora geologiska problem. Jordbävningar, vulkanutbrott och vädersystem i obalans. Detta kommer att orsaka sjukdomar, torka och sociala uppror på oväntade ställen. Nationer som anses välmående och mäktiga, speciellt de i väst, kommer att vekna. Det kommar att plågas av uppror medans folket migrerar till platser som har vatten och tillåter jordbruk. Uppror och utarmning av den politiska strukturen kommer att hjälpa antikrist till makten." samtidigt som: "2012,31 januari - Asteroiden 433 Eros väntas passera jorden på ett avstånd av 0,179 AU (26,8 miljoner km)." Wikipedia.
Att vara den mest kända domedagsprofeten är för mig ungefär som att vara den bästa spelaren i ett fotbollskorpenlag. Har nån någonsin haft rätt?
haha okay, sa basicly folk nojjar for att asteroiden Eros ska kora snett och krascha pa jorden? time will tell hehe.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Skulle ändå vara rätt så soft om alla människor dog samtidigt. =D
The forecast is based primarily on what is claimed to be the end-date of the Mayan Long Count calendar, which is presented as lasting 5,125 years and as terminating on December 21 or 23, 2012. There are a variety of popular beliefs about the year 2012 that are generally considered to be non-scientific. The claims put forward by those predicting the end of the world in 2012 (alignment with a black hole, collision with a rogue planet, polar shifts) have been rejected as pseudoscience by the scientific community. Many of these claims violate the laws of physics, or are contradicted by simple observations. en.wikipedia.org/wiki/2012 en.wikipedia.org/wiki/2012_phenomenon Kommer att skratta åt dem som tror på det när jag öppnar julklappar 2012. Minst en "jorden-har-inte-gått-under-än"-tråd kommer ju att skapas iallafall.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Moderator
2009-11-10 17:09
Det kan väl inte finnas någon här på whoa som tror att jorden kommer gå under 2012?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2009-11-10 17:31
skulle inte världen gå under när det blev 2000? kanske inte gå under men det skulle bli kaos i världen vilket inte hände...Det som händer i framtiden händer.. inte så mycke man kan göra. Bara o vänta på ödet
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Dom senaste hundra åren har det funnits över 100 olika domedagar enligt olika sekter och profeter. Jag tror att det bara är den här som hajpats upp extra mycket. det handlar inte om någon komet utan det handlar om att solen, månen o jorden o andra planeter står i en perfekt rät linje vilket gör att nordpolen och sydpolen kommer byta plats, det kommer orsaka jordbävningar, tsunamis, tornados mm Jag tror inte på det här, (eller iaf vill inte tro på de). Jag tror att det bara handlar om typ illuminati som vill visa regeringen att dom har mer makt än folk tror och vill skapa kaos. skulle inte världen gå under när det blev 2000? kanske inte gå under men det skulle bli kaos i världen vilket inte hände...Det som händer i framtiden händer.. inte så mycke man kan göra. Bara o vänta på ödet alla datorer var bara inställda på 1900 därför blev man rädd att det skulle skapa kaos i datasystemet och allt skulle 0ställas efter millenium skiftet. Allting finns ju inräknat i datorer, löner, brottsregister mm det man trodde var att allting skulle försvinna och folk kunde trasha gatorna, råna affärerna utan att straffas och alla människor skulle stå på samma nivå... 0.
Vi får väl vänta tills på fredag, när filmen 2012 har haft premiär. Så kan vi se vad vi tycker sen :)
My heart lives in my vagina.
Walking the street of dreams
Ja, sagor eller inte.. sjukt intressant kan jag tycka dock, ibland. Lyssna på/läs David Wilcock, han har en del feta idéer. Även Gregg Braden, Calleman mfl.. Dope shit. "No doom n gloom"!
Qnivqast Sjukt underhållande läsning. Älskar stället där han motsäger sig själv helt :). Att blanda att alla ska åka in i den andevärlden samtidigt som han pratar om solipsismen (att bara ens eget medvetande kan existera) är helt fantastiskt! ^^
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
2012 är endast slutet på en tidsålder, absolut inte domedagen. Vi kliver in i människans tidsålder så njut för i helvete. Time to shine baby!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
exakt deras kalender slutar 2012. det står ju inte direkt end of the world på kalenderns sista dag. utan dom menade nått om att en ny era, tids ålder skulle börja. Snarare positivt än negativt enligt mig. Men är det inte så att det var maya folket som hade skrivit att 2001 skulle de 2 tvillingarna falla och så hade dom målat två torn och ett flygande objekt i närheten av tornen?? filmen ska ja se även att den säkert ger helt fel bild! verkar ju bra ändå!
www.RekFoto.se
Det var nån planet X som skulle komma in i solsystemet också..och på nått sätt skulle det fucka upp solsystemet..putta bort nån planet eller putta planeterna i vårt system närmare solen..nått sånt.
...
Också det en galen domedagsprofetia utan någon som helst förankring i verkligheten.
"The idea of the Nibiru collision originated with Nancy Lieder, a Wisconsin woman who says that as a girl she was contacted by gray extraterrestrials called Zetas, who implanted a communications device in her brain. In 1995, she founded the website ZetaTalk to disseminate her ideas." Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Nibiru_collision
Walking the street of dreams
"alla datorer var bara inställda på 1900 därför blev man rädd att det skulle skapa kaos i datasystemet och allt skulle 0ställas efter millenium skiftet. Allting finns ju inräknat i datorer, löner, brottsregister mm det man trodde var att allting skulle försvinna och folk kunde trasha gatorna, råna affärerna utan att straffas och alla människor skulle stå på samma nivå... 0." Doggsan:Har inte det hänt redan? typ i Fight Club? ;) Skämt åsido. Jag pratade det här med min bror häromdagen och vi kom fram till en sak tillsammans. För att tro på att någonting kan förutspås flera hundra år fram så måste man i princip tro på att det finns bara en och samma framtid. Något ödet liknande teori ungefär. Om någon domedagsprofet säger att världen går under om 10 år så måste den personen förvänta sig att allt måste fungera enligt den personens vision. Är inne lite på kaosteorin aka fjärilseffekten.
vi har ju knappt hunnit förbi "1984", sen kommer "metropolis" sen "jag robot" sen "du sköna nya värld" så det är lååång tid kvar. synd bara att utvecklingen inte går att stoppa så alla kan leva i harmoni. så 2012 kommer en ny tid. vi får hoppas att inte NWO vinner kampen... men det gör dem, det är skrivet. men dem kommer få det dem förtjänar i slutändan. därför, lyssna inte på dem. se igenom och be good!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeah! NWO kommer definitivt att förlora och bli bannade från universum. Vi kommer att uppleva och "se" dem negativa varelserna i större utsträckning på grund av att den levande organismen moder jord kliver in i en ny era - människans tidsålder, vilket gör så att vårat seende och sinnen blir starkare. Var interädd om du börjar se konstiga saker, det är naturligt. Vi lever 2012 redan nu... the future is now! Att medvetandet stiger ser man även här på whoa, nice som fan. NWO/ILLUMINATI vill hindra människan och jordens utveckling till det positiva och högre energierna. Dem livnär sig på misär och låga energier och vill ha det så i fortsättningen, pengar är inte deras mål... dem äger tryckmaskinerna. Dem är dömda att förlora.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
läste i illusterad vetenskap att det år 2012 kan komma en supersolstorm som skulle kunna ödelägga den globala strömförsörjningen och få infrastrukturen att kollapsa...och då vi är väldigt beroende av ström så skulle det ju få katastrofala konsekvenser :P såatt man får väl se vad som sker
ja tror inte på det, men skulle inte bli förvånad
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag