I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-12-11 20:13

Vem får dö?

Scenario A:
Tio personer har blivit infekterade av ett virus som oundvikligt leder till döden om det inte behandlas. Du har bara medecin så det räcker till nio av dem.

Alva:
Precis nyfödd, för två veckor sedan. Föräldrarna omkom tragiskt i en bilolycka.
Kommer växa upp på barnhem eller hos fosterfamilj. Har rött hår.

Benny:
8 år. Går i andra klass, är populärast bland tjejerna men sämst i klassen på matte.
Familj: Far + 2 äldre systrar. Vill bli innebandyproffs.

Klara:
17 år. Har hoppat av gymnasiet av ren tristess. Bor med pojkvännen i en etta och knegar på McDonalds. Tycker inte om lussebullar.

Pauline:
24 år. Pluggar juridik i Uppsala och vill bli företagsjurist och tjäna mycket stålars.
Singel och promiskiös. Lesbisk.

Kent:
25 årig bodybuilder som lever ett spartanskt liv för att lägga all tid på träningen.
Jobbar inom byggbranschen och tycker om AC/DC. Är sambo med:
Ellen:
26 år. Jobbar som personlig coach och är rullstolsbunden sedan 10 år tillbaka.
Tycker om franska nya vågenfilmer och akvariefiskar.

Francesco:

40 år. Flydde från Pinochets diktatur till Sverige -85. Är hemlös och beroende av amfetamin. Säljer Situation Stockholm, och hasch till gymnasieungdommar. Turkos är hans favoritfärg.

Ewa:
55 år. Överläkare, omtyckt och förmögen. Gift med en framstående arkitekt. Har två barn som båda går på Chalmers med toppbetyg. Röstar på Moderaterna och avskyr Rod Stewart.

Bertil:
76 år. Sjukpensionär sedan många år tillbaka. Bor på äldrevårdshem och spelar World of Warcraft om kvällarna. Lvl 75 druid, walla!

Barack Obama.

----------------------------------------------------

Vem får dö och varför?

Omvänt scenario; du har bara medecin så det räcker till en person. Vem får överleva och varför?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-11 20:31
Bertil:
76 år. Sjukpensionär sedan många år tillbaka. Bor på äldrevårdshem och spelar World of Warcraft om kvällarna. Lvl 75 druid, walla!

Fyller minst funktion.
Omvänt:
Pauline:
24 år. Pluggar juridik i Uppsala och vill bli företagsjurist och tjäna mycket stålars.
Singel och promiskiös. Lesbisk.

Smart & åldern på sin sida
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-12-11 20:41
Barack Obama? Wtf? ^^

2009-12-11 20:43
Om du är seriös så skulle jag iaf ge medicinen till Obama, skoja att han kan få gjort mkt mer gott på jorden än någon av de andra du nämnde eller alla tillsammans ens.

2009-12-11 20:55
Scenario A

Bertil:

- Lär dö närsom anyway, so why not?

Omvänt Scenario

Ewa:
55 år. Överläkare, omtyckt och förmögen. Gift med en framstående arkitekt. Har två barn som båda går på Chalmers med toppbetyg. Röstar på Moderaterna och avskyr Rod Stewart.

- Kan skaffa medicin till resterande, eller inte. Kan rädda fler liv än vad de andra kan (inkluderad Obama)

Ett litet, påhopp eller kanske inte påhopp men... Två veckor gammal och har redan rött hår? Cool
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-12-11 20:55
Jag låter lotten avgöra. Och kom nu inte och säg att jag MÅSTE välja någon för man MÅSTE ingenting.

2009-12-11 20:57
- Kan skaffa medicin till resterande, eller inte. Kan rädda fler liv än vad de andra kan (inkluderad Obama)

Hahahaha

2009-12-11 21:08
Scenario A:

Bertil får gå, troligtvis minst år kvar.

Omvänt:

Alva, samma logik, plus att jag känner på mig att hon kommer bli något stort.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-11 21:55
Scenario 1: Ewa. Hon röstar på moderatena och avskyr dessutom Rod Stewart.

Scenario 2: Barack Obama. För att USAs vice president verkar som en dålig kandidat till att bli president.

2009-12-12 14:27
GAIA - Kallas för ironi =/ Bara för jag inte är något fan av Obama behöver du inte vara så värst elak av dig!
/wristcut
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-12-12 14:44
fransesco ligger pyrt till då han inte bidrar med ett skit o ingen skulle sakna en amfetamin pundare.

ewa - överläkare känns som hon bidrar till rätt mkt mer än de andra.

2009-12-12 14:52
sjukt tråkig tråd. Hur jävla många gånger ska man behöva utsättas för dessa intetsägande övningar?

Jag säljer medicinen till högstbjudande och köper vapen för pengarna. I det första fallet passar jag också på att slänga lite medicin så att priserna trissas upp. Har dom inga pengar nu får dom väl sälja sig själva eller sina kroppar.

All makt åt Tengil.
cry me a river!
--> thcrew

2009-12-12 15:09
shit, är väl lika bra att följa regeringens linje, ta fyra och en halv dos själv för att inte bli smittad och sen slänga resten. fungerar i bägge scenarierna
http://www.kommandot.se/wp/

2009-12-12 15:54
bperp,

du kanske borde spara dom andra 4.5 till andra vågen? =)
cry me a river!
--> thcrew

2009-12-12 22:02
Aldrig att jag skulle gå in i ett rum med ett smittsamt dödligt virus och bara vara beväpnad med 9 doser.

Men om jag kan skicka in nån annan så får alla utom Alva, hon kommer ju ändå klara sig och "växa upp på barnhem eller hos fosterfamilj".

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-12-12 22:56
joda

är det så sjukt dödligt så blir det ingen andra våg, jävligt kasst virus helt enkelt. jag vinner alltid:)

vilket direkt leder mig till nästa fråga. om det skulle vara så att den inte dödar på momangen så kan man ju resonera så att de yngsta får vaccin och låter de äldre dör av ålder eller nåt istället.

mabande

du får ha en cool gul plastdräkt som i alla virus-katastroffilmer, det kan ju vara värt en del. och ska vi tänka alliansmässigt så finns det ytterligare en anledning till att inte vaccinera alva, hon har ännu inte klarat av initialkostnaderna för en medborgare och kommer därför att i slutändan bli den dyraste att behandla. de andra är ju i arbetsför ålder och kan lätt gå med vinst om de får leva
http://www.kommandot.se/wp/

2009-12-12 23:23
Den äldsta alla dem andra har mer att leva för fast hade nog haft svårt för det om det var en schysst snubbe jag hade nog gett det till dem jag gillar mest.
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-12-13 03:32
bperp,

sant.
cry me a river!
--> thcrew

2009-12-13 06:24
Alla dör, folk i allmänhet är rätt värdelösa, inklusive mig själv.
Intressepenisen hårdnar!

2009-12-13 13:30
scenario A

skulle valt bort alva. kommer ha ett tråkigt liv tror jag. och ingen kommer riktigt sörja över henne

scenario b.

francesco. kanske skulle få lite extra av honom..om ni förstår..hehehehe
Amazighen will remember

2009-12-14 08:55
scenario A: Barack Obama.
motivering: Ansvarar för fler människors död och lidande än någon annan på listan.

scenario B: Pauline.
motivering: Sexy! *ylar*
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2009-12-14 12:44
bperb - Dock sägs ingenting om skyddsutrustning i premisserna (i och för sig ingenting om hur medicinen ska levereras heller) ;)

tngsten - Hur vet du det? Det står bara ett namn, inte vem personen är :)

10-4, over...

2009-12-14 14:03
Mabande P32

Hur vet jag vad?

Att pauline är sexig eller att obama ansvarar för död?

2009-12-14 14:53
Faktiskt bägge nu när du nämner det :)
På Obama så står det bara ett namn och på Pauline så står det inget om utseende ;)

10-4, over...

2009-12-14 16:09
Ja? Jag är väl en väldigt mysko typ helt enkelt.

"24 år. Pluggar juridik i Uppsala och vill bli företagsjurist och tjäna mycket stålars. Singel och promiskiös. Lesbisk."

Ung = tajt ass.
Pluggar juridik = ambitiös.
Mycket stålars = på plus kontot.
Singel = alltid plus.
Promiskuös = funkar bra.
Lesbisk = freaky freaky.

Summan av ovanstående är ju helt klart en sexy mama.

För att klargöra:

Osexigt för mig vore väl därför:

35 år. Pluggat 1505 högskolepoäng, inget jobb. Vill rädda världen. Frånskild småbarnsmamma som tillhör New Age rörelsen. Källsorterar.

2009-12-16 15:11
Jag tycker tack_för_fisken får ryka som ej kan tänka själv på sion läxa utan låter alla andra göra det =D

Om det ej gills så blir det narkomanen så klart. För dyrt för samhället

2009-12-18 13:48
obama ska inte få nån jävla medicin. omvänt kan jag inte säga då jag tycker att alla är värda att leva...förutom obama som inte är värd ett skit!

2009-12-19 04:29
Han som är äldst borde säg själv att han skippar medicinen, alltså bertil får inte enligt mig.
Hur gammal är du när du dör?

2009-12-20 13:09
Ellen i båda fallen.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2009-12-20 14:25
Antingen Barack Obama eller Ewa
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-12-20 14:27
iofs, alla andra har ju motiveringar.

Barack Obama, eftersom han är president i ett äckligt parti.

Ewa, för att hon är kapitalist.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-12-26 23:19
Scenario A: Pauline
Motivering: Jag är kursare med henne och har fått nog av hennes sort...

Scenario B: Klara
Motivering: Sliter för brödfödan och kommer antagligen fortplanta sig (om vi skall lägga en "rädda världen"-aspekt på frågan)

2009-12-27 00:00
Barack får leva.

Alva: rödhårig = ew. Bebis = Orka.
Benny: Åttaåringar är skitjobbiga och matte är bra att kunna.
Klara: Oambitiösa slackers svämmar redan Sverige över av.
Pauline: Näbbiga flator ska man se upp för.
Kent: Bodybuilders är överlag själviska och ytliga människor och ACDC suger.
Ellen: Fiskar? Seriöst? Kom på ett tråkigare djur
Francesco: Hasch? Som att ungdomar behöver bli segare och sluddrigare. Hemlösa luktar illa
Ewa: Snobbjävel. Inget fel på Rob Stewart
Bertil: Gamla människor luktar illa. WoW är töntigt.

Och ja, jag är jätteseriös.
My heart lives in my vagina.

2009-12-27 00:13
Man lottar. Med risk för att vara den där seriösa, tråkiga killen anser jag att man inte kan avgöra liv och död genom att se på människor enbart som kugghjul i samhällsmaskineriet. Då har man liksom öppnat en dörr man inte kan stänga igen, förr eller senare är det allt som räknas. Så lottning it is.
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com
Moderator

2009-12-27 21:57
Francesco:
40 år. Flydde från Pinochets diktatur till Sverige -85. Är hemlös och beroende av amfetamin. Säljer Situation Stockholm, och hasch till gymnasieungdommar. Turkos är hans favoritfärg.
vad fyller han för funktion? ... säljer till barn och skit nejnjenjenejnwejnaegbeds

omvänt scenario.
Alva:
Precis nyfödd, för två veckor sedan. Föräldrarna omkom tragiskt i en bilolycka.
Kommer växa upp på barnhem eller hos fosterfamilj. Har rött hår
Helt klart att hon ska få det :)
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2009-12-28 09:36
Ellen: Fiskar? Seriöst? Kom på ett tråkigare djur

Ey ey ey. Dont mess with the fish!

2009-12-30 23:14
Okejokej, fisken kan få medicin.
My heart lives in my vagina.

2009-12-31 01:31
åh tack!

2009-12-31 02:09
Jag tror inte på att anabolastinne byggprogrammet-kent är sambo med en handikappad sen 16 år gammal-brud
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."