...du ska inte få höra en lista på saker du bör göra för att hitta motivation. När det gäller det kan jag "talk the talk" men inte " walk the walk" om du förstår. Iallafall är det lättast att sluta ta sitt eget öde på för stort allvar. När man slutar vara medveten om det dystra i livet så upptäcker man att man bara hade en fucked upp inställning och att ge mindre tid man skänker åt sina tankar desto ljusare blir det. Frihet är nada min vän, svensson friheten du pratar om är ingen frihet enligt mig. Frihet är när du slutar vara besatt av ditt eget välbefinnande. När du bara är, utan att tänka på det. När du inte förbannar existerandet, när du inte stirrar på gatan och önskade du låg på den. Frihet är när man slutar känna efter, det är just då du är fri :) Hur som helst. En person jag jag pratade med för många år sen sa nåt rätt så bra.. jag frågade honom vad man ska glädjas åt vad meningen med "allt det där" är... jag sa: är det musiken man diggar som man ska leva för, människorna man diggar...är det det, man lever för? då sa han : Nej, det är musiken du kommer att digga som man lever för, människor du kommer att möta ..det är det man lever för. Gled ifrån lite, men grejen är att jag inte har något positivt svar. Det enda jag vet som kan underlätta det hela är när man slutar vara egocentrisk. Depression gör en egocentrisk..och det är där felet ligger :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.