I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tänker ni utanför boxen (The Matrix, Illuminati)

Övrigt - Vardagsfilosofi

2010-02-20 00:31
jag har faktiskt gjort det och hittade just ingenting som backade upp vad de sa. men det är ju bra att de har fantasi iallafall...
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-02-20 01:12

kolla från 0.29 och förklara varför dom ljuger, för det första ?

i första delen visar dom också ett inlägg som va från nyheterna om att USA ska bilda North american union (usa, mexico, canada) visste du om de? trodde inte de.. dom snackar även om att ändra valuta till emero

2010-02-20 21:17
knatcha - Vad var det som sas? (känns som att det är relevant för varför jag ska spendera 10 minuter på det klippet)
Vad skulle f.ö. vara det inneboende problemet med en nordamerikansk union (annat än att EU skulle få lite sämre förhandlingsläge)? Med lite tur skulle jänkarna få in lite kanadensiska vapenlagar och mexikanerna lite friare rörlighet över gränserna.
Främsta problmet med ameron skulle väl vara att folk om nån generation inte fattade delar av C.R.E.A.M. (dollar dollar bill y'all)... ;)

Vill du läsa på lite om NAU så finns ju alltid wikipedia.org/wiki/North_american_union:
The North American Union (NAU) is a theoretical regional union of Canada, Mexico, and the United States possibly similar in structure to the European Union, sometimes including a common currency called the Amero or the North American Dollar. While the idea for some form of union has been discussed, proposed, or debated in academic, business and political circles for many decades, government officials from the nations say there are no plans to create such a union and no agreement to do so has been signed. The formation of a North American Union has also been the subject of various conspiracy theories.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-02-21 01:14
psyjunta,

jag menade givetvis att du även skulle dela med dig av resultatet..

mabande,

filmen tar upp diverse uttalanden om irak, wmds, kopplingar till AQ osv. inget nytt, inget revolutionerande. same old. av någon anledning tycks knatcha tro att det är dunderstoff att politiker a) alltid skyddar sina egna rövar b) alltid överdriver/handskas ovarsamt med sanningen/whatever för att förstärka sitt budskap och få sin vilja igenom. det i sig är inget bevis för en bakomliggande konspiration.

Vad kommer här näst? En koppling till Maud Olofsson för att hon uppvisar exakt samma beteende? (Vattenfall, Bonusfadäsen etc.). :- )

knatcha,

hur kan du se något konstigt i ett nordamerikansk samarbete i en värld som domineras av globalisering och (halv)liberala tankar på handelsområdet? om du sedan reflekterar lite över vilka enorma problem ameron skulle medföra och vad de olika länderna har att tjäna på den så inser du snart hur långt borta en sådan valuta ligger.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-21 01:56
joda

Det var någon som slängde fram den här dokumentären och jag skrev detta som svar.

De nämner Lex Fori som nån slags totalitär lag som bara existerar i District of Columbia. Om man kollar vad den innebär så är det riktlinjer för hur man löser konflikter mellan olika länders lagar.

Att D.C sen skulle vara en egen korporation utanför USAs lagar stämmer inte heller, D.C är USA i princip. Deras distrikt bestämmer vad som är federal lag över staternas lagar:
"Article One of the United States Constitution provides for a federal district, distinct from the states, to serve as the permanent national capital."

En annan grej, Title of Nobility Amendment som de påstår finns med i amerikansk grundlag (13th amendment) är för det första en lag som aldrig gick igenom. För det andra handlar 13th amendment om att det är olagligt att äga slavar. De försöker påstå att lagen skulle ge den engelska kungakronan makt över USA. Även om lagen aldrig gick igenom så har den precis motsatt effekt. Den innebär att om du innehar/får en titel, som prins, kung eller baron så är du automatiskt inte längre amerikansk medborgare och därför är det helt omöjligt för dig att arbeta som tjänsteman inom någon som helst befattning i den amerikanska regeringen.

est. 1986

2010-02-21 14:54
joda

du måste skämta med mig?
whatever för att förstärka sitt budskap och få sin vilja igenom
ja visst... vem fan bryr sig egentligen om sånt? dom har bara hjärntvättat hela USA att bomba sönder hela afghanistan o iraq, vi snackar ju bara om människoliv här. vad är en konspiration enligt dig ? du verkar vara en sjuk människa.

alltid överdriver/handskas ovarsamt med sanningen

haha ja visst, överdriver "lite", så ovarsamt att flera hundra tusen mist sina liv.

en grej då, om detta konspirationsnack är så löjligt osv, varför blir folk som ställer frågor till politiker gripna direkt och i vissa fall tazade (finns på youtube, inget som helst provocation han skrek bara "dont taze me".

vad säger du om dom 3 staterna som finns på 3 olika ställen i världen, alla 3 är egna länder och inga betalar någon SKATT, en i washington (som inte räknas som USA) en i londons huvudstad (som inte räknas som london) och en i rom som inte e med i rom.

dom har egen tidning, post, flagga(som har 3 stjärnor på sig, för de 3 staterna som finns), fängelse, arme, radio.

vaticarnera håller ca 2 miljarder av 6 miljarder i chack(genom religon) dom sålde "tickets out of hell" till folket, prays om att man ska ge, medans dom tillsammans med rotchilds och massa banker gör dom till de rikaste människorna på jorden.

under 5 decenium mer än 1000 prästar och bishops anmälda för sexualbrott på 10.000tals barn.

återkommer !
finns mycket mycket konsigt me dom där 3 staterna om ni tittar in i det, sen

2010-02-21 18:27
knatcha
* "varför blir folk som ställer frågor till politiker gripna direkt och i vissa fall tazade"
- Du lägger fram det som att det skulle vara praxis, men i västvärlden är det snarare regel än undantag att folk får ställa relevanta frågor till politiker.
Är det någon mer än han på youtube som gått ut med att ha blivit tazrad?

* "vad säger du om dom 3 staterna som finns på 3 olika ställen i världen"
- Det skulle varit bra om du faktiskt nämnde vilka tre stater det gällde.

* "alla 3 är egna länder och inga betalar någon SKATT"
- Till vem skulle en suverän nation betala skatt och varför?

* "en i washington (som inte räknas som USA) en i londons huvudstad (som inte räknas som london) och en i rom som inte e med i rom."
- "Washington räknas inte som U.S.A.", "Londons huvudstad"? Syftning och förklaring tack :)

Snackar du om att Vatikanstaten har ambassader i Washington och London, eller vad?
I så fall: varför skulle en ambassad betala skatt till landet det ligger i?
Dessutom: är du säker på att du inte sammanblandar Vatikanstaten med "den Heliga stolen"?

10-4, over...

2010-02-21 19:11
mabande

ja de finns många videos på folk som blir nerslagna / gripna och dragna till andra rum bara pga dom helt sansat, ställde en fråga.... (därav 1 video när snutarna rakt av går o tazar ner honnom)

jag forumlerade mig slarvigt, det e 3 städer, som inte räknas in i något land, eller nation och betalar ingen skatt. men dom ligger : mitt i washington, mitt i centrala london, och mitt i rom. den i rom heter del vaticano.

och markytan på staden i london är den mest värdefulla i hela världen. dom äger så mycket, dom äger t.om Staten...

2010-02-21 19:20
* "ja de finns många videos på folk som blir nerslagna / gripna och dragna till andra rum bara pga dom helt sansat, ställde en fråga"
- Som sagt (eller kanske snarare insinuerat): är det i sammanhanget relevanta frågor?

* "det e 3 städer, som inte räknas in i något land, eller nation och betalar ingen skatt"
- Förutom att då Vatikanstaten är ett eget land så: vad heter de andra två?

Fortfarande: varför ska en suverän nation betala skatt till en annan?

10-4, over...

2010-02-21 19:32
city of inner london och den sista orkar ja inte kolla upp just nu. varför dom inte ska betala skatt? dom äger pengarna...dom äger allt så dom behöver inte betala skatt. du tycker det inte är konstigt alls eller? du litar på dessa människor ?

2010-02-21 22:45
knatcha

Återigen, D.C's distrikt är en del av USA. Faktum är att D.C är det distriktet som kan sätta federala lagar över alla staterna, vilket alltså gör det till hjärtat av USA och inte en separat del som de påstår i filmen.

Och uppdelningen av Inner London och Outer London är inte konstigare än att Stockholm består av bl.a Stockholms kommun och Huddinge kommun. Det är en administrationsgrej.

Och slutligen vatikanen, det är en egen stat för att katolska kyrkan inte skulle påverkas av ett annat lands lagar. Makes sense om man för ett par hundra år sen ansåg att kyrkan var något av gud medan stater var människans verk.

Jag råder dig återigen att läsa en bok, eller åtminstone kolla fakta när du hör spektakulära påståenden innan du bygger hela din världsbild på dem.

est. 1986

2010-02-21 22:59
Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/City_of_London_Corporation
Lite mer om den onda imperialistiska korporationen ;)

est. 1986

2010-02-22 00:07
Hur kan folk vara så ignoranta inför sanningen? Ni har den framför er och ni bara spottar på den. knatcha har presenterat oomkullrunkeliga påståenden men nej, det räcker inte.

Känner ni till den lilla nationen Åland i Östersjön? Nä, trodde väl det. Det landet tillhör inte ens jorden! Det är hit pengarna går från City of London, Washington och Vatikanen. På Åland utvecklas antimateriabomber och rymdskepp med warpdrives. "Men åka snabbare än ljuset går inte enligt Einstein" säger ni. Einstein var i själva verket en Ålänning som vilseledde världen med sina demoniska relativitetsteorier. Som ni ser i namnet är det endast teorier och inte sanning.

Minns ni tsunamin 04? Den tsunamin som medierna falskt rapporterade som en orsak av en jordbävning ute till havs. NEJ!!! Detta var bara en liten provsprängning av en antimateriabomb. Men det ignorerar ni så klart, hellre tro på mediernas bekväma lögner.

För övrigt är det inte konstigt att Maud Olofsson deltar i Bilderbergmöten. Hon är från Sverige och Sverige ligger i DIREKT förbindelse med Östersjön! Samma sjö som det utomjordiska landet Åland ligger i. En slump? Knappast!

VAKNA GOTT FOLK!!!
:D

2010-02-22 06:51
Det är ju lätt för Kabbala-folket att skriva om NAU och sina distrikt i en nyliberal anda för att det ska låta bättre än det i verkligheten kommer att vara. Som vallöften som lovas för att få med folket men aldrig uppfylls i efterhand.

Faktum är att D.C är det distriktet som kan sätta federala lagar över alla staterna

Det är väl det som är det viktiga i diskussionen inte huruvida det är en egen stat, egentligen. utan att de lite hur som helst kan sätta nya lagar, som till exempel Patriot Act. Nu vet jag inte om den kommer därifrån, men den kom också, som NAU, utan några omröstningar.

Och att jämför Maud med familjen Bush blir ju ganska meningslöst det med. Vi vet inget om hennes släktträd och Sverige är inget direkt maktland. USA och Bush däremot finns det mer information om, och om man ser vem som äger alla stora företag så ser man att kopplingen finns där. Vad säger de och sen å andra sidan, hur handlar de? Simpelt.

Hela DC är för övrigt byggt som en ockult skapelse med ockult symbolik rakt igenom. Simpelt.

Om jag ska gå över gränsen för er som inte tror så kan man också kolla på emblemet/sigillen till City of London till exempel så står det typ; God guide us, och så har den bilder på drakar. Och vad symboliserar drakar? Jo, the serpent, ormen, satan. Så vem är då deras Gud? Ja precis, satan. Sen kan ni googla bäst ni vill och hitta förklaringar att den uppkom med Englands historia bla bla. Men historan började inte där. Man måste gå längre bak för att se var kommer det ifrån.

Sen förstår jag inte hur man kan tycka att det är helt okej att alla ljuger och politiker säger en sak och gör en annan. Det är att undermedvetet erkänna konspirationen men samtidigt säga det finns ingen konspiration. Vad skulle ni annars kalla det, när några människor tillsammans säger en sak för att åstadkomma en annan?

2010-02-22 07:32
Nej det är inte alls konstigt att D.C kan sätta federala lagar. Eftersom USA består av stater som har egna lagar men samtidigt vill hålla ihop som en nation måste man komma överens om hur federala lagar ska tillämpas. Detta innebär att USA's stater har mycket mer friheter att lagstifta som de vill i praktiken och är inte ett hinder, snarare en smart lösning.

Sen förstår jag inte hur man kan tycka att det är helt okej att alla ljuger och politiker säger en sak och gör en annan. Det är att undermedvetet erkänna konspirationen men samtidigt säga det finns ingen konspiration. Vad skulle ni annars kalla det, när några människor tillsammans säger en sak för att åstadkomma en annan?

Om rika människor tjänar på att skatterna sänks kommer de rösta för nån som lovar sänkta skatter.

Om fattiga människor tjänar på att skatterna höjs kommer de rösta för nån som lovar högre skatter, för de rika.

Förstår du vart jag vill komma? Saker kan ligga i elitens intresse utan att kräva en sanslöst komplicerad konspiration som kräver total tystnad.

Jag är inte rik. Jag antar att du heller inte är det. Vi känner inte varandra, ändå kan vi ha samma intressen och göra saker i vår makt för att gynna oss. Problemet är då att de som sitter i den andra änden och inte delar våra intressen blir fucked over. Låt oss kalla honom Bosse. Har vi då ingått en konspiration eller är det snarare så att du bryr dig lika lite om Bosse som "eliten"?

est. 1986

2010-02-22 13:20
everythingisOK

dedär me sigillen dom har i mitten utav sina städer representerar guden Amun-Ra dom som dyrkar Amun tror att Amun är skaparen av allting, en gud som är allt och kan shapeshifta sig till vad han vill t.ex guden av undervärlden osirus eller seth gud av ondska och kaos. på det språket dom snackade var vokaler utbyt-bara så deras guds namn har många namn de kan utalas på, bland annat :

Amen ... vilket e det vanligaste ordet i hela världen...... vi ber alltså till deras gudar efter varje bön.

2010-02-22 13:24
psyjunta

du värkar ju vara psyksjuk, du erkänner alltså mer eller mindre att det e ok för dom att invadera hela mellanöstern och döda tusentals bara pga pengar?

2010-02-22 14:35
We need living room!
Intressepenisen hårdnar!

2010-02-22 22:14
everythingisok,

Det är väl det som är det viktiga i diskussionen inte huruvida det är en egen stat, egentligen. utan att de lite hur som helst kan sätta nya lagar, som till exempel Patriot Act. Nu vet jag inte om den kommer därifrån, men den kom också, som NAU, utan några omröstningar.

Patriot Act röstades igenom i kongressen. Du talar i nattmössan, något ni konspiratoriker ofta tycks ha gemensamt.

I övrigt sätter de inte lagar mer hur-som-helst än vad Sverige gör. DC som distinkt del är förövrigt bra jävla mer logisk än att ha 50 jämnställda stater där en stat ska styra över alla andra. Hade du föredragit att Stockholms kommun styrde över Sverige istället för att Sveriges riksdag gör det? Somsagt, DC står utanför för att kunna vara neutral och inte skapa en "överstat". Fullkomligt logisk lösning.

"Usch och fy för politiker med rika vänner"

Även här är det inte knepigt att hitta en enkel förklaring som inte innebär (överdrivet) köpta politiker. I ett land där man är i stort behov av finansiella muskler för att driva en meningsfull kampanj faller det sig naturligt att politiskt intresserade som råkar ha rika vänner som kan skänka en slant också tar sig fram i större utsträckning. Givetvis skadar det inte heller att tycka lika som de rika, och rika barn leka väl bäst antar jag.

Att det är ett problem ur demokratisk synvinkel tycker jag är uppenbart, men det implicerar inte nödvändigtvis att storbolagen står och drar i tåtarna bakom scenen (även om de givetvis har en del att säga till om - ett problem jag dock tror är långt större längre ner i leden).

Det är det absolut inte. Det är en sak att erkänna lögnen, en helt annan att okritiskt svälja en hypotes om varför lögnen sker. Att de ljuger betyder inte att ödlorna styr världen, eller att något du påstår är sant. Ta t ex. Irak, det är ju inte otänkbart att de faktiskt trodde att de hade rätt, även om de ljög och överdrev när det gällde informationsläget. Lögn implicerar alltså inte konspiration.

Ang. att säga en sak och göra en annan så är det något vi alla gör för att få vår vilja igenom förr eller senare.

knatcha,

på det språket dom snackade var vokaler utbyt-bara så deras guds namn har många namn de kan utalas på, bland annat :

Vilka de? Talar vi om dyrkarna av Amun-Ra, egyptierna så är du ute och simmar igen. Det är du sannolikt ändå, då jag aldrig hört talas om ett språk där vokalen inte gett mening - snarare så är det i regel tvärtom, såväl i tal som skrift.

Ang. amen -

The word Amen (pronounced /???'m?n/ or /?e?'m?n/; Hebrew: ?????, Modern Amen Tiberian ’Amen ; Arabic: ?????, ’Amin ; "So be it; truly") is a declaration of affirmation found in the Hebrew Bible and New Testament. Its use in Judaism dates back to its earliest texts. ... Common English translations of the word amen include: "Verily", "Truly", "So say we all", "So be it", and "Let it be." It can also be used colloquially to express strong agreement, in, for instance, amen to that.

Av någon märklig anledning tror jag mer på ovanstående än på din förklaring om ett mystiskt språk där dariiiiiiiyyoooo lika gärna kan uttalas dedeeeeeeeeeeeeeii.

P.S. Följande är nog det mest långsökta jag läst på länge

God guide us, och så har den bilder på drakar. Och vad symboliserar drakar? Jo, the serpent, ormen, satan. Så vem är då deras Gud? Ja precis, satan
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-22 22:16
knatcha

Låter lite för mig som wordplay ala Jordan Maxwell.

Att satanisterna planterat in det namnet i kyrkan är väl då en del av infiltrationen, och för dem betyder det att den blinda religiösa människan är gått på deras hjärntvättning. Och kanske mer ett internt hån från deras sida. Men det är fortfarande satanismens rötter som infiltrerat den sanna läran.

Men när man till exempel ber så är det väl själva inställningen (hittar inte ordet jag letar efter) till vad man gör, som spelar roll, inte ordet. Man kan vara en blind religiös precis som man kan vara en blind kommunist eller vad som helst.

2010-02-22 22:22
Man "hotade" på olika sätt kongressen att rösta fram den (Patriot Act). Precis som med Sveriges FRA-lag.

Ja, jag hoppas det är som du säger. Men tyvärr så tror jag det går mycket djupare än så. Och jag baserar inte min syn på saken av att de ljuger enbart. Men men, jag antar att vi aldrig kommer få reda på hur saken förhåller sig.

2010-02-22 23:08
Jasså? På vilket sätt hotades kongressen, och vem stod för hoten?

Och när du ändå är i farten, vem hotade Sveriges riksdag?

Amun-Ra? Ödlorna? Judarna?
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-23 01:09
Amen-Ra eller Amun-Ra kan stavas så för att de gamla israeliska språket "biblical hebrew" bytte ut vokaler.
everythingisOK

i alla 3 staterna district of colombia, london inner city och vatican city har dom stora egyptiska pelare placerade i mitten av städerna ,t.ex den i london (heter Kleopathras neadle) är en 87 ton 35 meter lång transporterad direkt ifrån egypten och placerad precis bland bankerna.
dom säger att själen av Amun-Ra finns i pelarna.

varför skulle vaticanerna (Catholics) ha en staty som symboliserar Amun-Ra?

2010-02-23 02:15
förstår fortfarande inte riktigt hur du menar med vokalerna. ursprunglig hebreiska (liksom många språk där innan) saknar vokaler. se t ex. JVHV.

Hursom är det nog den mest långsökta jävla idén hitills iaf. Att en grupp för ett antal tusen år sen beslutade sig för att blåsa oss och sen mot all förmodan behöll makten över världen tills idag. jag köper det, lovar.

nåväl, en sista C/P för dagen.

Etymology

Amen, meaning so be it, is of Hebrew origin. The word was imported into the Greek of the early Church from the Jewish synagogue. From Greek, amen entered the other Western languages. According to a standard dictionary etymology, amen passed from Greek into Late Latin, and thence into English.

The Hebrew word amen derives from the Hebrew verb ’aman’, a primitive root. Grammarians frequently list ’aman under its three consonants (’mn), which are identical to those of ’amen (note that the Hebrew letter ? alph originally represented a glottal stop sound, which functioned as a consonant in the morphology of Hebrew). This triliteral root (’mn) means to be firm, confirmed, reliable, faithful, have faith, believe. Two English words that derive from this root are:

a. amen, from Hebrew ’amen (=truly, certainly); b. Mammon, from Aramaic mamona, probably from Mishnaic Hebrew mamôn, probably from earlier *ma’mon (=? “security, deposit”).

Both a and b derive from Hebrew ’aman (=to be firm).

Popular among some theosophists, proponents of Afrocentric theories of history, and adherents of esoteric Christianity is the conjecture that amen is a derivative of the name of the Egyptian god Amun (which is sometimes also spelled Amen). Some adherents of Eastern religions believe that amen shares roots with the Sanskrit word, aum. There is no academic support for either of these views.

Varför blir jag inte förvånad.

Sen kan du använda svenska ord. Vatikanen. Katoliker. Någon staty som symboliserar Amun-Ra har jag inte sett i vatikanen. En obelisk har dom dock. Obelisken är en kvarleva från Caligula, och var en del av Calle och Neros beryktade cirkus där kristna avrättades inkl. Petrus (enligt historien). 1500 år senare vid bygget av peters(petrus)platsen tyckte man att det kunde va fett att ha stenen där, med tanke på att stenen på sitt sätt är det sista ögonvittnet till petrus död.

Obelisker finns på ett flertal ställen i världen, precis som triumfbågar. Big deal. Finns en obelisk utanför slottet. Är vår knug också del av denna mystiska rörelse måntro?

Fler städer? Istanbul, Munchen, B.A., Caracas, New York, Berlin, Paris, Rangoon, Dublin, Sao Pao. osv. Din konspiration växer tror jag, dessa länder måste ju också vara med. Eller?

Att den är transporterad direkt från egypten är inte så jävla mycket wow faktor över. (Finns ett dussin egyptiska obelisker i Italien, även om de i sanningens namn har 1/3 av alla). Din Cleo's Needle blabla konspirationstanke faller lite också på att den enda motsvarigheten i staterna (med samma namn dessutom) inte ligger i washington - vilket den givetvis borde göra om vi ska ta dig på allvar. De tre Cleo's som finns återfinns i London, Paris och New York.

Klart slut.

cry me a river!
--> thcrew

2010-02-23 04:56
Psyksjuk... really? Säger den sönderrökta foliehatten.

Är det så svårt att förstå hur jag kan ogilla hur saker och ting funkar utan att helt okritiskt börja tro på ödlor?

Det finns en bra term, monkeysphere, uppfunnen av en humorförfattare. Den förklarar bra hur världen funkar som den gör och varför din hjärna inte kan hantera att de du försöker svartmåla som hjärtlösa konspiratoriker är vanliga människor.

est. 1986

2010-02-23 06:45
joda

Det kom ut politiker efter valen och sa typ; röstar ni inte fram detta så blir det Martial Law. I Sverige var det något annat, ty; röstar ni inte så …… någonting. Remember rememeber..

Tycker du också det är okej att dem listar massor med folk, som kan vara "hot mot nationella säkerhet"? Med den överdrivna tonen att de listar sådana som röstar på Ron Paul? Eller sådana som har en stark tro. Haha. Skönaste någonsin.

Tycker du att det är okej att de flesta senaste presidenterna och presidentkandidaterna kommer från samma lilla Skulls & Bones grupp? Dem samarbetar och båda sidorna jobbar för samma kraft bakom kulissen.

Obelisker representerar djävulen. När muslimer åker på vallfärden så kastar de sten mot en obelisk, som representerar djävulen.

knatcha

Jag tvivlar inte på att dem har statyer på sådana. Men vad jag menar är att ja, (speciellt) den kristna religionen har blivit övertagen av dessa satansdyrkare som infört sina symboler in i religionen. Det är bara ett steg i planen. Att bränna Bibeln symboliskt i alla människors huvuden. De flesta idag förkastar religionens budskap utan att ha en aning om vad den säger. Och det är bland annat Jordan Maxwells uppgift som lär ut Babylons mysticism historia att få folket att förkasta religionen.

2010-02-23 10:20
everythingisOK,

Det kom ut politiker efter valen och sa typ; röstar ni inte fram detta så blir det Martial Law. I Sverige var det något annat, ty; röstar ni inte så …… någonting. Remember rememeber..

Jag har sett det du yrar om, och så minns jag inte saken. Vidare deklarerar man inte martial law hursomhelst. Tror inte heller det var särskilt svårt att få stöd för den lagen i nödvändiga instanser utan hot. Att sedan några inte gillade utfallet är en annan femma.

I Sverige var det något annat, ty; röstar ni inte så …… någonting. Remember rememeber..

Så nånting? Nånting vad menar du? Nånting låter inte särskilt skrämmande. Partipiskan viner alltid, det kommer man inte ifrån. Det spelar ingen roll om det handlar om FRA eller Bärplockning i Jukkasjärvi. Den som inte följer partiets linje kommer av förklarliga skäl att stöta sig med det. Rätt logiskt, särskilt när vi i Sverige av tradition sätter parti före individ.

Tycker du också det är okej att dem listar massor med folk, som kan vara "hot mot nationella säkerhet"?

Vad jag tycker är i en demokrati inte allt för avgörande. Men för att svara på frågan, nej, jag tycker inte det är särskilt anmärkningsvärt att man listar folk som utgör ett hot mot rikets säkerhet. Det skulle jag också göra. Det man kan ha invändningar mot är på vilket på vilka premisser någon bedöms som ett hot. Är ju lite skillnad på vad som krävs för att bli listad i t ex. Sverige jämfört med Kina. Att alla som skulle rösta på Paul eller har en stark tro skulle vara listade är bara nonsens.

Tycker du att det är okej att de flesta senaste presidenterna och presidentkandidaterna kommer från samma lilla Skulls & Bones grupp? Dem samarbetar och båda sidorna jobbar för samma kraft bakom kulissen.
Det första har jag redan uttalat mig om. Det andra är vad du påstår, utan att ha någon backning för det. Jag kontrar med: Är det okej att sköldpaddan berit genom telepati styr världens ledare?

Obelisker representerar djävulen. När muslimer åker på vallfärden så kastar de sten mot en obelisk, som representerar djävulen.

Egentligen borde jag låta en muslim besvara detta, men låt gå. Som jag förstår det kastar de inte sten på obelisker i allmänhet utan en obelisk i synnerhet. Inte för att obelisken symboliserar satan, utan för att obelisken symboliserar platsen där satan prövade Abraham. Rätt stor skillnad. Obelisker är i övrigt långt äldre än islam, och ingen annanstans hittar du någon som skulle köpa den symboliken, så: Nej, jag tror du är ute och yrar igen. Om du inte återigen menar att det rör sig om en mångtusenårig plan som mot all jävla förmodan och logik dessutom gick enligt planerna.

Obelisken är förövrigt ingen religiös symbol inom kristendomen oavsett vad du tycks tro om det.
cry me a river!
--> thcrew
Groupie

2010-02-23 11:54
Orkat inte läsa allt svammel här inne....

.... Men kalla mig foliehatt om ni vill, men att vara blint naiv och tro på officiella (och medias) vinklingar utan att på ett enda plan ifrågasätta saker bara för det är svårt och obegripligt att förstå i ett svep är urbota korkat och tyder, enligt mig, på att personen i fråga.........är en kretin som saknar förmågan att kritisk ifrågasätta saker.
Ta 9/11 som ett exempel. Man behöver varken tro det ena eller det andra, men att inte ifrågasätta något bara för det skulle vara världsomvälvande och skaka runt er och rycka upp er med rötterna är well, fegt, löjligt och ett folk som jag (som nästan alltid är utan fördomar) ser ner på...

Finns det något värre än folk som aldrig granskar saker det läser eller hör om?
Folk som bara återberättar andras historier och tror på allt det hör... hur lättlurade är inte dom?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-02-23 18:05
Lepra,

.... Men kalla mig foliehatt om ni vill, men att vara blint naiv och tro på officiella (och medias) vinklingar utan att på ett enda plan ifrågasätta saker bara för det är svårt och obegripligt att förstå i ett svep är urbota korkat och tyder, enligt mig, på att personen i fråga.........är en kretin som saknar förmågan att kritisk ifrågasätta saker.

Kalla mig verklighetsförankrad om du vill, men att vara blint naiv och tro på inofficiella (och foliehattarnas) vinklingar utan att på ett enda plan ifrågasätta saker bara för det är svårt och obegripligt (eller kanske lätt och begripligt, vad vet jag) att förstå i ett svep är urbota korkat och tyder, enligt mig, på att personen i fråga.......är en kretin som saknar förmågan att kritiskt ifrågasätta saker.

Ta 9/11 som ett exempel. Man behöver varken tro det ena eller det andra, men att inte ifrågasätta något bara för det skulle vara världsomvälvande och skaka runt er och rycka upp er med rötterna är well, fegt, löjligt och ett folk som jag (som nästan alltid är utan fördomar) ser ner på...
Vem i tråden menar du undviker att ifrågasätta av rädsla eller för att det skulle vara omskakande?

Finns det något värre än folk som aldrig granskar saker det läser eller hör om?
Ja, folk som sväljer allt icke-traditionellt s.k. kritiskt granskande även fast de aldrig själva granskar dessa saker som de läser eller hör om.

Folk som bara återberättar andras historier och tror på allt det hör... hur lättlurade är inte dom?
Syftar du på foliehattarna nu eller? Större fårskock lär ju inte direkt finnas.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-23 18:26
Någonting betyder att jag inte riktigt kommer ihåg, men ungefär att politiker i Sverige också kom ut och sa att de blev pressade till att rösta ja. Varför tar du verbala sheap-shots om saker som du säkert ändå kan förstå poängen vad jag menar.

Att så många av dem är medlemmar (Skulls & Bones) är ingen hemlighet. Att väldigt många av dem är släkt är inte heller någon hemlighet. Så om dem svär en ed att alltid jobba för den "klubben" med sitt hela liv så jobbar dem med andra ord för samma "klubb".

Jag sa aldrig att det är en religiös symbol. Den representerar i ockulta kretsar som jag förstått det Osiris, fader till Horus, som i ockulta kretsar symboliserar ljusbringaren (Lucifer). Så det står en Satanistisk symbol i nästan varje storstad kan man säga. Sen om man kollar hur D.C's gator är byggda, både från fågelsyn och i statyer och sådant som finns där så kan man förstå att det inte bara är slump. Det är ett helt område som tillägnats till ockultism.

Sen att du tycker allt som sker är helt normalt och det inte är någon ide att ifrågasätta varför politiken är som den är behöver inte göra dig till dryg. Det blir mycket trevligare samtal om man hoppar över namngivelser och tonen som attityden underbygger på.

2010-02-23 19:02
everythingisOK

Någonting betyder att jag inte riktigt kommer ihåg, men ungefär att politiker i Sverige också kom ut och sa att de blev pressade till att rösta ja.

Vilket jag redan kommenterat. Det sker i varenda jävla omröstning. Partiet har en linje, den linjen vill givetvis partiet att alla representanter för partiet röstar igenom. Folk som hellre sitter säkert än röstar med hjärtat faller för trycket. Har inget med just FRA att göra, det är samma lika oavsett vad omröstningen gäller. Du kan ärligt talat inte bli förvånad över att Sveriges regering vill att de förslag de lägger fram också röstas igenom. Det är liksom det som är hela poängen med att ha majoritet i riksdagen.

Att så många av dem är medlemmar (Skulls & Bones) är ingen hemlighet. Att väldigt många av dem är släkt är inte heller någon hemlighet. Så om dem svär en ed att alltid jobba för den "klubben" med sitt hela liv så jobbar dem med andra ord för samma "klubb".

Å andra sidan blir det ju lite skrattretande när man gör en stor grej av att folk är släkt i förtielfte led. I övrigt är jag alltid lika förundrad över hur alla alltid vet så jävla mycket om sk hemliga klubbar. Är inte poängen att de just ska vara hemliga? Vidare är inte presidentens makt total. Utan stöd i kongress och senat blir det bra jävla knepigt att få igenom "klubbens" vilja. Avslutningsvis har jag redan kommenterat frågan om varför folk med mäktiga vänner tar sig längre i politiken. Det implicerar inte någon konspiration, bara att det är bra jävla mycket enklare att ta sig fram om man a) gör sånt som folk med cash gillar b) är tillräckligt bra vän med folk med cash för att få deras stöd ändå.

Jag sa aldrig att det är en religiös symbol.

Men vad jag menar är att ja, (speciellt) den kristna religionen har blivit övertagen av dessa satansdyrkare som infört sina symboler in i religionen.

i en diskussion om obelisker är det knappast långsökt att dra slutsatsen att obelisken är en av de symboler som de s k satansdyrkarna fört in i religionen.

Jag sa aldrig att det är en religiös symbol. Den representerar i ockulta kretsar som jag förstått det Osiris, fader till Horus, som i ockulta kretsar symboliserar ljusbringaren (Lucifer). Så det står en Satanistisk symbol i nästan varje storstad kan man säga.

Jaha? Så om jag bestämmer att den för mig representerar kinderägg så betyder det att vatikanstaten och kinder är i maskopi, eller vadå? Kinderobelisken finns minsann i varje storstad, det måste betyda något! Förbannat jävla märklig logik måste jag säga.

Sen om man kollar hur D.C's gator är byggda, både från fågelsyn och i statyer och sådant som finns där så kan man förstå att det inte bara är slump. Det är ett helt område som tillägnats till ockultism.

Jasså, vad tyder på det menar du? Att andra foliehattar påstår det? Vad ska du påstå härnäst, att numerologi är sanning? Men visst, låt oss anta att det är sant, vad har det för betydelse idag? Återigen är det rätt osannolikt att de senaste tusentals åren planerats av en handfull människor som mot alla odds fått allt att gå enligt planerna och under all tid lyckats behålla sin makt. Nja.

Sen att du tycker allt som sker är helt normalt och det inte är någon ide att ifrågasätta varför politiken är som den är behöver inte göra dig till dryg
Har aldrig påstått att det inte är någon idé att ifrågasätta. Det jag ifrågasätter är vafan man ska svälja vansinniga lögner som sanning utan att överhuvudtaget orka kolla upp något på egen hand.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-23 19:05
Washington DC, störtskönt hehe. Dem har ugglan, upp och ner vända stjärnan, passaren och passet, pyramiden and more=)

Lincoln as Baphomet:

En annan byggnad jag gillar är UN byggnaden “Louise Weiss”.

Babels torn:

UN byggnad:

Babels torn info:

http://vigilantcitizen.com/?p=142

Lets be gods like babylon guardians!

2010-02-23 19:12
Sveriges regering vill att de förslag de lägger fram också röstas igenom. Det är liksom det som är hela poängen med att ha majoritet i riksdagen.

Du kan själv kolla och se att dem finns (Washington DC) . Jätte lättåtkomligt med dator.

Och det är inte jag som bestämt vad de olika sakerna representerar. Det är männen med makt som tror på detta, inte jag.

2010-02-23 22:59
everythingisok,

kan inte säga att jag ser någon större likhet, absolut inte vad gäller FN byggnaden. Den så kallade ugglan är ett jävla skämt, likaså de geometriska figurerna. Typ som att jag skulle rita fram en space invader i N.Y. och dra slutsatser utifrån det. Skärp dig. I övrigt kvarstår min kommentar om de mångtusenåriga väldet som du undviker gång på gång.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-24 00:55

est. 1986

2010-02-24 06:59
Okej. Jag tycker representationen är slående lik med en oavslutad byggnad, rund, precis som Babels torn presenteras. Och de geometriska figurerna är inget skämt. Esoteric shit is going down, in the converment underground=)

Som jag ser det är det är ett andligt krig och har man tappat den så är det mycket svårare att koppla ihop de mystiska förhållandena. Dem vill att man ska fastna i en materialistisk verklighet och sluta tro på ett "inre" liv. Då lever man undermedvetet med att det inte finns några konsekvenser till ens handlande vilket släpper på spärren att handla "fel" och rättfärdiga det för sig själv.

Varför jag skriver det, vet inte riktigt vilken punk du menar att jag skulle undvika, men om det är något med kyrkan och tecken så är det också helt tydligt att kyrkan infiltrerats och det kan man se bland annat på de hedniska traditionerna och mystiska symboler som finns i kyrkan. Inte obelisk, men många andra. Men precis som det fanns tempel riddare så infiltrerades kyrkan, det är ett faktum att man hittat under katedral "underground" lokaler på massor av kyrkor, med referenser till mysticism. Sen när dem utnyttjat klart kyrkan tillräckligt, lämnades religionen för att börja kriget mot den som man idag kan se har gått som smort, i teve, skolor och folkmun.

Än en gång, man behöver inte fylla diskussionen med överlägsenhet. Allt som du säger till mig, att hur kan jag gå på allt jag läser, vilket jag inte gör, skulle jag kunna säga till dig, som litar på de medierna du hämtar information från. Så som jag ser det så är historien berövad av Rotschilds och company och är en historia med ny text.

Nu brottom!

2010-02-24 10:19
everythingisOK,

"precis som babels torn presenteras"

Babels torn presenteras för det första på rätt många sätt, faktum är att vi givetvis inte vet hur tornet såg ut (om det ens funnits). skriften förtäljer inte särskilt mycket mer än att det var en stad med ett torn. Nåväl, med samma logik antar jag att det är fritt fram att skapa konspirationer kring detta.

Ser ju minst lika likt ut som din bild.

Vidare är det givetvis inte en FN byggnad på din bild, men jag hoppas att det var ett simpelt misstag från din sida.

Hursom, jämförelsen mellan parlamentet och din version av babels torn lider av två stora brister: a) höjden, babels torn är rimligtvis bra mycket högre än några futtiga våningar, annars försvinner liksom poängen med tornet. b) babels torn är i regel avbildat som sluttande och avsmalnande (vilket är rätt logiskt om man ska bygga ett torn till himlen), parlamentsbyggnaden å sin sida är så vitt jag kan se cylindrisk.

Och de geometriska figurerna är inget skämt. Esoteric shit is going down, in the converment underground=)
Vem har sagt att det är ett skämt? Valar och fladdermöss i tunnelbanan är real shit! Det är uppenbart att djurdyrkarna styr london, och därmed i sin tur the london corporation. Vi är något stort på spåren, dags att ringa dan brown kanske?

Som jag ser det är det är ett andligt krig och har man tappat den så är det mycket svårare att koppla ihop de mystiska förhållandena.

Eller så är vi bara vettiga nog att inte tro på trams.

Dem vill att man ska fastna i en materialistisk verklighet och sluta tro på ett "inre" liv. Då lever man undermedvetet med att det inte finns några konsekvenser till ens handlande vilket släpper på spärren att handla "fel" och rättfärdiga det för sig själv.

Inte bara tramsigt, dessutom en helt ologisk slutsats. Vem är du förresten att säga att något minsann är ens "fel" inom citationstecken. Hursom tror jag 99.9% av jordens befolkning är begåvade nog att inse att dens handlade får konsekvenser.

Avslutningsvis undrar jag hur fan du kopplar samman det med din syn på vatikanen. De om några har väl genom årtusenden förmedlat att det just finns ett inre liv och att vårt handlade får eviga konsekvenser? Eller?

Varför jag skriver det, vet inte riktigt vilken punk du menar att jag skulle undvika,
Du tycks ha en föreställning om att de senaste tusentals åren planerats av en handfull män som inte bara då var mäktiga nog, utan också lyckades med konststycket att få allt att gå enligt planerna. Har du överhuvudtaget funderat över rimligheten i det? Vi lyckas i regel inte ens planera ett år framåt utan att det går åt skogen, men här lyckas man minsann in i minsta detalj?

men om det är något med kyrkan och tecken så är det också helt tydligt att kyrkan infiltrerats och det kan man se bland annat på de hedniska traditionerna och mystiska symboler som finns i kyrkan.

(Inlägget ändrat av Mabande som fixade bildlänken 2010-02-27 01:17:47)
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-24 10:19
Vilka hedniska symboler och traditioner syftar du på, och på vilket sätt menar du att dessa tyder på infiltration? 99.9% av allt som folieklubben lyfter fram har rätt enkla förklaringar, såsom att kyrkan var smart nog att överta hedniska traditioner för att på så sätt "döda" dem. Vår kära Jul är ett lysande exempel på ett sådant övertagande - vilket är anledningen till att vi firar jesu födelse mitt i vintern när vi egentligen borde fira den en helt annan årstid. Det är ingen konspiration, det är ren och skär strategi.

Inte obelisk, men många andra
Så du ser inte längre någon konspiration i obeliskerna? Ett steg framåt isåfall.

Vilka andra syftar du på?

Men precis som det fanns tempel riddare så infiltrerades kyrkan, det är ett faktum att man hittat under katedral "underground" lokaler på massor av kyrkor, med referenser till mysticism.

Förstår inte den meningen, menar du att existensen av tempelriddare innebär att kyrkan var infiltrerad?

Vilka katedraler och kyrkor återfinns dessa underjordiska lokaler med mysticismreferenser i? Att det finns underjordiska lokaler är väl inte mer märkligt än att vi har källare i våra hus. De hade säkerligen bra mycket mer användning för dem än vad vi har. Men somsagt, du får allt lov att vara mer specifik än "Det finns bevis, någonstans som säger någonting".

Sen när dem utnyttjat klart kyrkan tillräckligt, lämnades religionen för att börja kriget mot den som man idag kan se har gått som smort, i teve, skolor och folkmun.
Japp, det var då man återgick till valdyrkan och planterade djur i underjorden! Lustigt hur kyrkan ena stunden är del av "three cities" för att nästa stund vara motarbetad och övergiven. Hur ska ni ha det? Förövrigt har du inte ens rätt i sak, kyrkan fortsätter att växa, snart är antalet kristna 3 miljarder.

Än en gång, man behöver inte fylla diskussionen med överlägsenhet

Jag gör mig inte överlägsen, men du kan inte förvänta dig att tas på allvar när du inte ens kan lägga fram ditt budskap på ett vettigt sätt.

Allt som du säger till mig, att hur kan jag gå på allt jag läser, vilket jag inte gör, skulle jag kunna säga till dig, som litar på de medierna du hämtar information från.

Skillnaden mellan dig och mig är dock att jag förhåller mig kritiskt till de båda, medan du tycks glömma bort det kritiska tänkandet i det ena fallet. Hur mycket av det du tror på har du faktiskt kollat upp - och då menar jag inte kollat upp vad andra foliehattar säger, utan i vanliga hederliga faktaböcker.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-24 10:20
hepp, bilden kom inte med.

cry me a river!
--> thcrew

2010-02-24 10:21
(admin får gärna pula in bilden ovanför "ser ju minst lika likt ut som din bild")
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-24 11:19
och då menar jag inte kollat upp vad andra foliehattar säger, utan i vanliga hederliga faktaböcker.

Men gud, du förstår väl att "de" kontrollerar alla författare och därmed all information.

Det som är intressant med foliehattarnas overlords är att idéstrukturen som skapats är fullkomligt briljant. Den följer till punkt och pricka propagandametoder som de varnar för och lyckas plantera in mentala spärrar i folk samtidigt som de okritiskt tar till sig allt möjligt från "rätt" källor. Självklart positionerar sig skrupellösa företag och säljer silvermediciner som kan vara dödligt ifall man väljer bort vanlig vård. Jag har en känsla av att guldreserverbankerna som gör riktar sig mot dessa också är bluff. Etc etc. Typ all skit som man sålt i New Age och UFO rörelsen har fått ett fotfäste hos konspirationsteoretiker.

Ren och skär Monkeysphere.

est. 1986

2010-02-24 12:47
psyjunta,

jo. jag tänkte faktiskt på det när jag skrev det. faktum är att de kontrollerar mig med, eftersom att jag arbetar som forskare och (nästan) alla forskare helt klart är med på noterna och arbetar för att upprätthålla och dölja konspirationen.

cry me a river!
--> thcrew

2010-02-24 13:15
Joda
Vik hädan! *gör korstecken med fingrarna*
Master of Irony
Groupie

2010-02-24 13:51
joda

Tror du missförstod mig. Jag pratade inte för någondera av sidorna, utan att man ska ifrågasätta allting man ser och granska med eget huvud innan man lutar sig åt någon teori, oavsett om det är "foliehatt" versioner eller den bild som media och "officiella källor" ger.

Jag eftersöker bara kritiskt tänkande, oavsett vad det gäller..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-02-24 21:40
Jag förstår också att vi inte vet hur detta torn i verkligheten såg ut. Jag skrev att den ibland gestaltas så. Det är symboliskt då behöver det inte vara vetenskapligt korrekt.

Nej Dan Brown har jag redan skrivit är en missledare så honom bör vi inte ringa.

För dig kanske det är en orimlig och tramsig slutsats men inte för, låt oss säga halva jordklotet, jag har inga siffror men i stora delar av världen finns tron fortfarande kvar. Ja, vem är jag och vem är du, levande charader. Även om man inser att det finns konsekvenser så väljer ändå folk att leva så destruktivt, det är ett faktum.

Kanske är jag lite otydlig, jag ska testa igen, för du kopplar ihop saker jag skriver på ett sätt som jag inte menar. Kyrkan, ja, säger att det finns evig konsekvens. Men i religionens namn har människan, inte religionen, inte gud, utfört en massa sjuka saker för sin egen vinning. Jag kallar dessa människor satanister för enkelhet. Säkert för jätte många olika anledningar, till exempel för att skapa ett ekonomiskt imperium och makt över människor, trots att de ursprungliga budskapen i sig var sanna.

Men det är där infiltrationen kommer in. För att kunna ”bränna bibeln utan att bränna den” måste människan vända sig från religionen. Detta görs av samma män som redan infiltrerat religionen och lett den från de sanna budskapen, vilket inte betyder att kyrkan övergivs utan styrs på ett annat sätt. Så människan blir kritisk mot kyrkan och vad ”religionen” gjort i historien, då kan den inte vara sann för det var bara ett sätt att få makt och pengar.

Sen snabbspolning till idag där vi i väst ofta lever i Guldburen (ladda ner Carlitos skiva, här på Whoa, ingen borde ha missat den), vi har det materiella, men saknar det inre, vilket gör att vi letar och strävar efter mer materiellt men blir olyckligare utan att veta varför. Så när vi lever så så rättfärdigar vi att göra handlingar som innerst inne går emot moralen som vi har inom oss själva. Och ju fler gånger den överstigs desto enklare och längre bort kan man gå. Ju längre bort man kan gå desto mer kan man förneka moralen (Gud) för man vill ju inte erkänna att man går emot den egna moralen (Gud). Då föds ”ursäkter” och undanflykter från den egna moralen (Gud) som gör att man rättfärdigar dessa handlingar och till och med förespråkar dessa. Så ja, det är ren och skär strategi, det måste vara strategiskt fullbordad för att kunnas utföra.

Obelisk: Jo jag ser den som en del av konspirationen, som ”deras” mytiska symbol för Osiris. Men kanske inte inom religionen då, som du säger.

Förstår inte den meningen, menar du att existensen av tempelriddare innebär att kyrkan var infiltrerad?

Nej men att tempelriddarna var stora motarbetare till kyrkan, och att de samtidigt var en del av infiltrationen av kyrkan.

Några av deras olika symbolik (hittar inte nu reportaget nu om underjordskatedralerna):

Fiskhatten=)

All seeing eye (finns i många kyrkor bland annat Hallunda)

Anti-krist kors på påvens stol:

Och jag påstår inte att allt detta är hela sannigeng det är ju trots allt hemlig information som läckt ut, förmedlas av vilseledare och skrivs om till paranoia eller egna agendor med mera. Men det finns forskare som forskat i tiotals år i detta. Det finns forskare som suttit inlåsta i fängelse och blivit beslagtagna årtal av material. Det finns folk som vart med men sedan insett, och det finns de av dessa som försvunnit, ”dött”, tagit ”självmord”.

Varje profet har talat om dessa elitens män som kronat sig själva för att härska över de andra, så foliehattar är inget nytt, vilket för mig betyder också att det måste ligga ganska mycket i dessa saker, även om inte allt heller stämmer. Så nej, jag är inte helt okritisk heller.

2010-02-24 21:43
Hmm. Fiskhatten vill inte komma med, men ni ser den på bilden längst ner.

Länk:

http://babylon-the-great.xanga.com/photos/a90bb185262262

2010-02-25 00:29
Lepra,

Jag eftersöker bara kritiskt tänkande, oavsett vad det gäller..

Välkommen till klubben.

Jag förstår också att vi inte vet hur detta torn i verkligheten såg ut. Jag skrev att den ibland gestaltas så. Det är symboliskt då behöver det inte vara vetenskapligt korrekt.

Gestaltas som ett torn, ja. ett avsmalnande, högt torn. Parlamentsbyggnaden är inte avsmalnande, och inte hög. Somsagt, likheten är bra mycket högre med t ex. kolloseum.

För dig kanske det är en orimlig och tramsig slutsats men inte för, låt oss säga halva jordklotet, jag har inga siffror men i stora delar av världen finns tron fortfarande kvar. Ja, vem är jag och vem är du, levande charader. Även om man inser att det finns konsekvenser så väljer ändå folk att leva så destruktivt, det är ett faktum.

Halva jordklotet? Hur stora vanföreställningar lider du av egentligen? Att tron finns kvar är uppenbart, och något jag redan påpekade. Bara de fem största religionerna täcker väl upp 70-80% av jordens befolkning. Hur kan religionen vara så stor om nu "eliten" har bestämt sig för att "döda" den. Hur kan människor vara andlösa, och samtidigt andliga? Får det inte att gå ihop. Att folk lever destruktivt är inget nytt, det har vi alltid gjort. Knappast så att vi behöver någon konspiration för att få det att gå ihop.

Kyrkan, ja, säger att det finns evig konsekvens. Men i religionens namn har människan, inte religionen, inte gud, utfört en massa sjuka saker för sin egen vinning.
Och du menar att du förvånas över att människor gör saker för sin egen vinning? Hur fan skulle det annars se ut? I övrigt är det nog du som inte förstår. Du påstod att människor inte längre såg konsekvens. Samtidigt är snart halva jordens befolkning kristna, och inom kristen tro är konsekvens A och O. Din tes rimmar således väldigt illa med hur det ser ut i verkligheten.

Jag kallar dessa människor satanister för enkelhet.
Och du förväntar dig samtidigt att bli tagen på allvar och framförallt förstådd? Du har inte funderat på att börja kalla bananer för big mac? Visst är det okristeligt att sätta sig själv i främsta rummet, men det gäller i princip allt som har med att vara människa att göra. Vilket å andra sidan på sitt sätt är ett av de budskap som Jesus förmedlar.

Säkert för jätte många olika anledningar, till exempel för att skapa ett ekonomiskt imperium och makt över människor, trots att de ursprungliga budskapen i sig var sanna.
Hur vet du att budskapen var sanna? Hur vet du att budskapen förändrats?

Men det är där infiltrationen kommer in. För att kunna ”bränna bibeln utan att bränna den” måste människan vända sig från religionen. Detta görs av samma män som redan infiltrerat religionen och lett den från de sanna budskapen, vilket inte betyder att kyrkan övergivs utan styrs på ett annat sätt. Så människan blir kritisk mot kyrkan och vad ”religionen” gjort i historien, då kan den inte vara sann för det var bara ett sätt att få makt och pengar.

På vilket sätt menar du att människan vänder sig från religionen när vi inte ser någon reell minskning av andlighet och religiositet? På vilket sätt menar du att budskapet förändrats? Vad borde budskapet vara enligt dig? I övrigt är folk i allmänhet smarta nog för att separera på budskap och vad vissa gör för egen vinning. Du hittar få kristna som rättfärdigar korståg, häxjakt, inkvisition etc. Det enda som händer i en sån situation är att vi får utbrytargrupper, tron är starkare än så.

Sen snabbspolning till idag där vi i väst ofta lever i Guldburen (ladda ner Carlitos skiva, här på Whoa, ingen borde ha missat den), vi har det materiella, men saknar det inre, vilket gör att vi letar och strävar efter mer materiellt men blir olyckligare utan att veta varför.

Lyssnar inte på hiphop, men guldburen är knappast carlitos påhitt så det går bra ändå. I övrigt är det knappast nya frågor du luftar, och svar finns det väl gott om. Marx svar är ett av de mer tillfredsställande. Men för att ge psyjunta en dunk så kan man även nyttja monkeysphere-tänk för att förstå delar av det. Är ju inte särskilt förvånande att människor i storstäder är (känner sig) mer ensamma än människor i byar, trots att det "borde" vara tvärtom.

Så när vi lever så så rättfärdigar vi att göra handlingar som innerst inne går emot moralen som vi har inom oss själva.
Vilken moral menar du? Ser faktiskt inte det amoraliska i att sträva efter välstånd. Att vår strävan inte alltid är positiv för oss kan jag köpa, men inte att den är amoralisk. Vidare är du väl fri att sluta dyrka mammon. Visst är det alltid tungt att bryta mot norm, men vill man så kan man.

cry me a river!
--> thcrew

2010-02-25 00:30
Och ju fler gånger den överstigs desto enklare och längre bort kan man gå. Ju längre bort man kan gå desto mer kan man förneka moralen (Gud) för man vill ju inte erkänna att man går emot den egna moralen (Gud).
Problem uppstår då du tar med i beräkningen att det finns flera gudar med olika sk moral. Därmed är det per definition omöjligt att inte gå emot någon gud. Hur menar du att vi ska veta vilken den rätta är? Genom att lyssna på dig?

--Vidare tycker jag det återigen rimmar rätt illa med verkligheten. USA är ett av världens mer materialistiska länder. Likväl är de också ett av de starkast troende länderna.

Då föds ”ursäkter” och undanflykter från den egna moralen (Gud) som gör att man rättfärdigar dessa handlingar och till och med förespråkar dessa.
Ja, givet att vi tar det du sagt för korrekt (vilket jag inte gör) så uppstår en situation av kognitiv dissonans vilket sannolikt leder till att man ändrar tanken så att beteendet blir okej. Det är av förklarliga skäl rätt jobbigt att göra sånt man själv tycker är fel stup i kvarten.

Obelisk: Jo jag ser den som en del av konspirationen, som ”deras” mytiska symbol för Osiris. Men kanske inte inom religionen då, som du säger.

Okej, åter till three cities. Om nu dessa städer styr världen, varför fick washington nöja sig med en låtsasobelisk - borde inte världens ledare kunna göra ett bättre jobb än istanbul och paris?

Av vilken anledning köper du inte den officiella "förklaringen" dvs: Caligula plockar hem obelisken. Calle och Nero gillar att döda kristna på deras cirkus. Obelisken passade utmärkt in. Petrus dödas på cirkusen. Obelisken plockas fram 1500 år senare vid bygget av peters platsen då obelisken var med vid petrus död. Petersplatsen är tillägnad petrus. Enkelt och logiskt. Varför tvinga fram en koppling till egyptiska gudar? Om nu man var så jävla kåt i symbolen från kyrkans sida, varför var den bortställd i 1500 år? Menar du att det var först vid den tidpunkten man tog över kyrkan, eller vadå?

Så ja, det är ren och skär strategi, det måste vara strategiskt fullbordad för att kunnas utföra.
ironiskt nog berättade jesus det du skrev för en sisådär 2000 år sedan. enligt skriften dvs. inte direkt något nytt under solen med andra ord.

Nej men att tempelriddarna var stora motarbetare till kyrkan, och att de samtidigt var en del av infiltrationen av kyrkan.
På vilket sätt motarbetade de kyrkan? Om de motarbetade kyrkan, varför stödde då kyrkan glatt dem? Om de var del av en så mäktig rörelse, varför blev de då slaktade - både i jerusalem och på hemmaplan?

--
Fiskhatten?

oväntat att du inte hittade det jag frågade om... inte.

All seeing eye symboliserar guds öga, triangeln treenigheten. förstår ärligt talat inte det graverande i sammanhanget. Guds öga, i olika former, är nog en av de mest vittspredda religiösa fenomenen, varför skulle det inte finnas inom kristendomen?

Anti-krist kors på påvens stol:
Anti-kristkors tror jag inte att kyrkan bryr sig särskilt mycket om. Förövrigt blev Petrus, enligt historien, korsfäst upp-och-ned (på egen begäran, då han inte såg sig värdig att dö på samma sätt som jesus). Så nej, ett tillsynes upp och ned vänt kors är ingen skandal - om man inte är på desperat jakt efter sådana.

Men det finns forskare som forskat i tiotals år i detta.
Ja, och tusentals som forskat i hundratals år, utan att stöta på detta. Vilka forskare talar du om förresten, och vem finansierar deras arbete?

Det finns forskare som suttit inlåsta i fängelse och blivit beslagtagna årtal av material.
Nämn tre?

Varje profet har talat om dessa elitens män som kronat sig själva för att härska över de andra, så foliehattar är inget nytt, vilket för mig betyder också att det måste ligga ganska mycket i dessa saker, även om inte allt heller stämmer. Så nej, jag är inte helt okritisk heller.

Man behöver knappast vara profet för att förstå något sådant.

P.S.

har ingen koll på dagon. återigen finns dock en enkel förklaring, givet att vi köper sambandet. Precis som man tog över högtider finns en god poäng i att ta över ritualer, kläder etc. Säger absolut inte att så var fallet här, men det är en enkel rimlig förklaring. Fisken som symbol i allmänhet inom kristendomen har dock sannolikt VÄLDIGT lite med dacon att göra. En annan tänkbar förklaring är att de tidiga kristna aldrig såg någon av de bilder du kan tänkas gräva fram, och att likheten därför är om inte slumpmässig, så iaf inte med någon tanke från katolikernas sida. Fisksymbolen dog ju dessutom bort rätt fort. Om man nu var så förtjust i fisken, varför inte behålla symbolens status i allmänhet?
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-25 06:37
Ohno, på något sätt lyckas du misstolka typ varenda mening som jag skriver. Jag återkommer senare.

2010-02-25 06:38
Och då menar jag inte fakta-mässigt utan menings-messigt. It's a messy work do deal with=)