Det finns ganska många seminarium bla med Dr. Michio Kaku där han pratar om att de har lyckats att teleportera atomer. Han går inte så djupt i att förklara det utan nämner det i en föreläsning som jag la upp i detta forumet. Där pratar han även om möjligheter angående tidsresor. Det som är så spännande med tid är det enorma antalet teorier som i nuläget (nuläget? haha!) verkar rimliga. Den senaste teorin jag hörde handlade om att tid inte existerar i vår tredimensionella värld utan anses vara en egen dimension (inte så groundbreaking eftersom många teorier bygger på detta). Bara det att i vår tredimensionella värd existerar inte tid eller rörelse utan vårt "medvetande" (vilket är lika spännande begrepp som tid) uppfattar dimensionen "tid". vår dimension är totalt stilla där därför att tid inte finns där. Dimensionen tid rör sig inom vår dimension vilket påverkar oss olika och lika, före, efter, samtidigt, alltid och aldrig. Själv gillar jag kvantfysikens teori bättre.. Man blir helt galen av att höra alla teorier. En teori som har blivit mer finslipad av kvantfysik handlar om att tiden redan är utlagd för oss på det sätt att fri vilja inte existerar. Allt vi gör har vi redan gjort i oändlighet och kommer alltid att göra i oändlighet fast i olika universum. Detta har kvantfysiken ändrat på och menar istället att fri vilja existerar men att det finns oändligt av alternativa universum där varje valmöjlighet är möjlig och valet man gör avgörs av oss själva. Detta betyder att det finns oändligt många universum där valen som görs är exakt likadana, oändligt många där valen skiljer sig väldigt lite, oändligt många där valen skiljer sig helt och hållet mm. Jävligt spännande är det när de pratar om "tid"
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!