I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Falska människor, jag vägrar spela spel!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2010-05-30 13:42
Dr.Octagon

Jag kan inte mer än hålla med om allt... jag e likadan när jag taggar hem från tuben.. väljer streetsmarta vägar osv.. förra sommaren blev jag påhoppad av 5-6 killar men ja lyckades kuta iväg..

2010-05-30 15:54
Det Dr.Octagon skrivit stämmer väldigt bra, lyssna på honom.

2010-05-30 19:13

Kane

Hur var kvällen igår då? Lyckades du klistra smileyfacet och få på dig partyhatten?

Den var sjukt bra!! var en skitstor utomhusfest här där jag bor, så festat å hängt me mina vänner och haft mkt kul!! idag har också varit mkt nice dag.. jag träffade en annan person att umgås med..det känns mkt bättre nu! visst jag fick en hardcrash där å blev onormalt ledsen över något som inte ens betydde något..stämmer så väl det någon skrev om att bygga upp luftslott kring en person..jag hade ju liksom skapat den perfekta snubben i mina tankar kring honom..vilket han ju garanterat inte skulle levt upp till. Kommer aldrig nånsin träffa nån från internet igen är ett som är säkert... craaazy!! haha

Tycker det känns bra att det verkar finnas en hel del snälla människor på whoa iaf! tack för det :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-30 19:40
lynguistic

de flesta människor är snälla, o de flesta utnyttjar inte varandra.

det där var väl ändå månadens bull... är det nån som är naiv så är det snarare du. gå ut på stan du, och se om du upptäcker tio själviska eller tio osjälviska handlingar först.

starnate

annars kan jag tipsa om pussel, ett spel som man spelar helt ensam. garanterat fritt från drama. iofs tyvärr rätt fritt från action också, men lätt värt.
http://www.kommandot.se/wp/

2010-05-31 00:39
bperb P28
"det där var väl ändå månadens bull... är det nån som är naiv så är det snarare du. gå ut på stan du, och se om du upptäcker tio själviska eller tio osjälviska handlingar först. "
Huh? Snarare jag? Jag har aldrig påstått att någon annan är naiv. Det är självklart att folk själviska handlingar, när folk agerar gör dom det alltsom oftast utefter sitt eget behov och eget tycke. Jag menar, det är självklart.
Det betyder dock inte att dom trampar på alla och utnyttjar andra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-31 01:21
Dr.Octagon
"Åter igen, jag är inte rädd eller känner mig hotad av folk i allmänhet. Men jag litar inte på människor jag inte känner. Det är bara dumt. Det är t.ex. så conmen kan försörja sig. " Conmen försörjer sig snarare på okunskap och deras offers icke vetande, snarare än att dom är goda. Jag menar, en god person kommer ju inte att låta sig luras om han vet att han blir lurad, det är bara dumt.

"Och jag tror att de flesta människor blir blåsta lite då och då för att de tror att alla är jättesnälla som inte vill dem någon skada."
Ge gärna några exempel, jag har svårt att komma på någon sådan situation.

Jag sa aldrig att de från ditt område är krigsskadade. Men de verkar ju mer skadade av fattigdom och dåliga familjerelationer istället. Inte mycket bättre än krigsskada.

"men även blåögda individer som tror att alla människor är goda har en skev människosyn." Beskriv exakt hur människor som tror att andra är goda har en skev människosyn?

"Kan du förklara hur din människosyn är bra, logisk eller vettig? Du vet själv att folk blir rånade, mördade, misshandlade, våldtagna, blåsta, lurade osv. på daglig basis och ändå verkar du tro att alla människor är goda och att inget kommer hända dig bara du är snäll, trevlig och har ett leende på läpparna."
Och det är knappast så att man kan undvika att bli rånad, mördad, misshandlad, våldtagen och blåst bara för att man tror att alla är onda. Vill folk göra dessa saker mot dig så kan dom göra det, spelar ingen roll hur du ser på andra människor.

Fast nu är du bara löjlig o kommer med dummar argument, jag har väl aldrig påstått att inget kommer hända en bara för att man tror att folk är snälla? Det spelar knappast någon roll hur jag ser på omvärlden, folk kan göra vad dom vill, om folk skulel få för sig att råna, våldta, eller mörda mig eller vad som, så är det inte mycket jag kan göra åt saken.
O även om man tror att folk är i grunden snälla så vet man alltid att det finns folk som trots sin snällhet har problem som får dom att göra dåliga saker.

Men min syn är bra logisk och vettig för att i grunden det som håller vårt samhälle ihop är viljan att hjälpa andra, att jobba med varandra och att tillsammans jobba för ett bättre samhälle. Vi människor är lixom flockdjur som behöver andra.
Man måste kunna lita på att människor gör rätt för sig. Lixom. varför går du o postar saker i brevlådan? du måste ju tro att brevbärarn kommer försöka sno din post, eller lura dig? Jag menar, varför skulle han inte det? Om han i grunden är idiot o till för att lura dig eller någon annan.

"men det beror på att jag har ett sinne för logik som är långt över medel."
No offence, det krävs inte direkt en Einstein för att förstå att det finns folk som gör dåliga saker mot andra här i världen, det räcker att gå ut en lördagskväll på stan för att fatta det. Men dessa människor som gör idiotiska saker är snarare undantag som bekräftar regeln att folk är snälla.

Även om man har uppfattningen att folk i regel är snälla, så betyder det inte att man tror att folk aldrig någonsin skulle göra något dumt mot en.
Du verkar ha en missuppfattning att om man tror att folk i regel är snälla, så måste man tro att något dumt aldrig kan hända en. Vilket bara är en missuppfattning av dig.

"Jag vet att de flesta i Stockholm inte kommer lyfta ett finger för att hjälpa mig om någon flyger på mig bland folk för det är alltid det som påpekas när något har hänt på befolkade platser. "
Fast det vet du inte. Det tror du däremot. Vad du tror och vad du vet är helt olika saker. =D

2010-05-31 07:53
Vill tillägga också även att jag såklart har bra vänner också.. hade blivit sviken av olika personer i samma veva.. som gjorde att jag tappade det lite. Men..jag vill tro och jag vet att det såklart finns bra människor, men blir besviken när folk bevisat motsatsen.

Sen tycker jag det är jobbigt också att alla bra vänner bor utspridda i sverige och i olika länder, dom flesta bor inte där jag bor..därför jag vill lära känna nya människor men det går inte bra..man kanske inte kan komma nära sånna man inte känt länge.

2010-05-31 09:54
StarNate_
Kul att det blev lyckat utgång, hittade du nytt ragg / han hittade dig eller missuppfattade jag? Ser bra ut med reko personlighet så du lär haft muskelberg som fick peta bort folk haha.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Manager

2010-05-31 11:08
Lixom. varför går du o postar saker i brevlådan? du måste ju tro att brevbärarn kommer försöka sno din post, eller lura dig? Jag menar, varför skulle han inte det? Om han i grunden är idiot o till för att lura dig eller någon annan.

Att öppna eller sno någons post är ett ganska så grovt lagbrott. Om brevbäraren snor post på sin egen rutt kommer det komma fram och h*an kommer få kuk av sitt jobb och troligtvis fängelse. Därför tror jag inte att brevbäraren kommer sno min post. Eller jag tror ingenting för post har blivit stulen av brevbärare förr, men det väldigt ovanligt och jag har inget val än att lita på det systemet som är uppsatt.

Vilket fall, du har målat upp den naiva bilden som tydligen inte är så som jag har uppfattat den. Du trodde det extrema om mig och jag trodde det extrema om dig. Samhället rullar på och vi är myror som har våra uppgifter att fixa för att hålla ihop stacken. Jag litar inte på folk jag inte känner eftersom jag har vadat igenom tillräckligt med skitfolk medan du har din syn på dina medmänniskor. Vi kommer inte ändra varandras synsätt så vi kan lika gärna lägga ner.

Jag förstår bara inte hur vi eskalerade till den här diskussionen när det hela började med att jag påstod att majoriteten är idioter (eller känslostyrda) och inte alls pratade om "goda och onda människor". Skitsamma, det här var slöseri med tid.
Redline!

2010-05-31 12:39
starnate,

jag hade ju liksom skapat den perfekta snubben i mina tankar kring honom..vilket han ju garanterat inte skulle levt upp till.

exactamente.

Kommer aldrig nånsin träffa nån från internet igen är ett som är säkert

Problemet sitter inte i att träffa folk på nätet, utan i att det tar för lång tid från det ena till det andra. Samma lika oavsett om det rör sig om telefonsamtal, sms eller msn liksom. Verkar det bra ska man köra på't på en gång, inte vänta ett halvår. svårare än så är det egentligen inte. i teorin dvs : )
cry me a river!
--> thcrew

2010-05-31 19:39
lynguistic

men egoism och själviskhet förutsätter väl liksom att andra blir lidande, annars skulle det ju inte vara några problem? läste kanske fel och det var nån annan som sa naiv, ber om ursäkt isf

starnate

jag kan hålla med dig om att det är töntigt att hålla på med massa larv och smörande inför varann innan det blir lite lajbans, men för i helvete, nu låter det som att du har ett halvår kvar att leva och vill hinna gå uppför altargången innan klockan klämtar en annan melodi. att verka desperat är sällan ett vinnande koncept. men lycka till iaf

joda

sluta ragga:)

2010-05-31 22:12
bperp,

som jag skrev i mitt första inlägg är jag upptagen, och därmed måttligt intresserad.

cry me a river!
--> thcrew

2010-05-31 22:18
bperb: varför skulle jag vara desperat? det är jag verkligen inte.

2010-05-31 23:03
joda

okdå, det var ett tråkigt skämt...

starnate

det var inte meningen att låta dryg, fick bara lite såna vibbar. inget illa ment. hoppas det funkar med din nye dude och att han visar sig vara mr perfect:)

2010-05-31 23:49
bperb: no problem :) mr perfect haha hell no.. vill inte ha honom. det var bara nice å träffa en ny person..å förstå att jag inte bryr mig alls om den där andra weirdosnubben.

2010-06-01 00:27
jahopp... då vet jag inte vad jag ska säga mer då. slutet gott allting gott...

2010-06-01 00:38
bperb P28
Jag vet inte. =) enligt mig går det rätt bra ihop att vara själviskt, men samtidigt respektera andras värde. Jag brukar iaf alltid agera utefter mitt egenintresse, men jag har tillräckligt med medkänsla, och har en allmän åsikt att alla är snälla, som mitt egetintresse hjälper andra så blir jag bara glad..

2010-06-01 00:41
Dr.Octagon
Visst att vi har olika åsikter, men jag tycker knappast att det var helt slöseri med tid att se ett annat perspektiv på saken. =) Även om jag inte håller med.

2010-06-01 01:17
Det var ett extremt lallande här...

Spelet? Det kallas väl socialt bordsskick. Så länge människan inte kan telepati kommer detta elände fortsätta. Tyvärr:(

StarNate_ F26
Är du en sån där som blir kär varannan månad? eller måste konstant ha pojkvän och klarar inte av att leva singel? Du verkar ju vara super social och då drar du in alla möjliga rötägg i ditt liv, sånt får man räkna med om man är trevlig och lättsam. Så det är fel på alla andra? Kanske är fel på dig? Det är svårt att se om båten sjunker då man själv sitter i den... ingen är perfekt.Jag tror du är sur för att du blev brädad av en fulare brud helt enkelt.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2010-06-01 11:10
Dirty-Dave:

haha eh nej... tvärtom..att jag ser någon jag ens kan tänka mig..sker väldigt, väldigt sällan..och ännu mer sällan att jag blir kär. Jag behöver absolut inte ha nån pojkvän och har inga problem med att vara ensam. Supersocial är jag inte.

Nej, jag blev ledsen för att jag kände en conection med nån som jag såg väldigt mkt fram emot att träffa för jag är säker på att det hade blivit något bra.. vi hade mkt gemensamt å verkade sjukt lika, hans utseende var mkt attraktivt och jag gillade hans personlighet, stil, musiksmak.. det jag är arg över är att jag aldrig fick en chans att träffa honom..och jag vet att han hade fallit för mig om han bara hade träffat mig.. hur kan jag veta det? tro mig, jag vet. Handlar inte just om att hon var fulare, sen så vet jag inte ens vem det är..har aldrig sett henne..hon kanske är snygg.. men nej, jag kan inte påstå att det kändes kul att förlora något jag aldrig haft..just det där med att det blir game over innan man ens fått en riktig chans. Finns iaf inte en enda kille som jag har berättat detta för som säger att det är mig det är fel på, alla säger att han killen måste vara helt dum i huvudet som väljer bort mig.. eftersom jag både är snygg och skittrevlig osv. Visst det kanske dom säger för att göra mig glad..men jag tror inte det faktiskt..han vet verkligen inte vad han förlorar.

Sen..vem har sagt att jag har träffat nån ny kille? Jag lärde känna en ny kille bara..betyder inte att jag är kär i honom eller har sex med honom.. har ni aldrig hört talas om att man kan umgås som vanligt folk? Vi käka lunch, solade, gick promenad.. det var nice.. jag vill inte ha honom..är inte nån som som träffar nån ny person hur lätt som helst..då hade jag väl inte brytt mig så mkt när min internetflirt som verkade bra träffade nån annan.

2010-06-01 11:13
Däremot så kändes det skönt att veta att jag inte bryr mig om internetsnubben alls längre.. det jag trodde att jag kände handlade ju mer om luftslott..som jag redan berättat om i tråden.

2010-06-01 12:07
Okej, då gissade jag fel:)

Men du brer på bra mycket smör... självförtroende finns det gott om, men bakom det bottnar osäkerhet.

Killarna som håller med gör det bara för dom är tricks och tänker endast med dicken. Men ditt internet ragg verkar ju inte ha alla hästar i stallet i din historia så det var väl bäst han träffade en annan. Men erkänn, du kanske har fått allt du pekat på tidigare men blev så besatt efter att han ignorerade dig att du blev ännu mer intresserad.

Förstår att det är jobbigt att du inte fick en chans att bevisa hur bra och duktigt du är på alla sätt och vis. Jag tycker det låter lite som en arbetsintervju du aldrig fick komma på, hehe... jaja, det var allt.

2010-06-01 12:18
Dirty-Dave P27

exact, ett bekräftelsebehov som inte uppfylldes hehe..

2010-06-01 16:00
Haha..ja precis..jag är bara osäker.. och behöver bekräftelse.
Shit vad ni missuppfattar alltså.

Men ja, det stämmer jag har fått allt jag pekat på.. och detta kunde jag inte få..och blev galen av det. ja.

Killarna som säger att han inte vet vad han missar är mina killkompisar..så ja..dom kanske säger det för att jag ska va glad. men jag vet att dom inte hade bangat att gifta sig me mig om dom hade fått. utan tvekan.

2010-06-01 16:15
Och vad menar dirtydave att jag skulle säga? att killen inte ville träffa mig för att jag är så ful, äcklig å tråkig? jag är mkt nöjd med mig själv.. måste man vara osäker för det? hänger inte riktigt med på ditt resonemang här. säger definitvit inte att jag är bättre än nån annan..finns både snyggare å fulare tjejer än mig å tjejer som är bättre å sämre.. det beror väl på vad personen är ute efter för tjej.

2010-06-01 17:29
StarNate_ F26

Ja tvivlar inte på det du säger men tänk på att varje kille kanske inte finner dig lika intressant som en annan kille. Alla människor i världen har olika smak. precis som du säger "beror vad personen e ute efter"..

2010-06-01 17:57
StarNate_ F26
haha nej...asså det är inget fel på att du har självförtroende, snarare tvärtom. Men det kan vara djävulskt osexigt med kvinnor som tror sig vara snyggast och bäst i huvudet och alla killars dröm. Inte för att du verkar så... men perfekta frun existerar inte och allt har att göra med betraktarens ögon precis som Lacs skrev ovan. Men det finns många snubbar som inte tänker längre än en påse nötter och tillåter sig själva att bli styrda av allmänt snygga brudar som är så, svansar runt efter honan som nån slags betjänt. Nu vet jag iaf att du har ett gäng inkompetenta killkompisar som går och väntar tills deras tur som aldrig kommer hända, var tydlig med dom stackarna. Att vara riktig kompis med tjejer är inget jag sysslar med, men det är offtopic.

2010-06-01 19:54
Dirtydave.

Jag fattar vad du menar..men jag är absolut inte sån..

Tro mig, mina killkompisar vet att det inte finns en chans i världen. eller ja..en hoppas fortfarande.. vi har känt varandra i 11 år.. å han tror fortfarande att vi ska gifta oss vilket aldrig kommer ske haha. Har även bott med en killkompis i 2 år.. (studentkorridor) å han hade definitivt inte bangat att gifta sig om jag frågade. Men alltså nä.. innerst inne så fattar dom nog. Men mina andra killkompisar som tycker att jag är en bra tjej..tycker det nog bara för att dom tycker det..dom är inte ute efter mig.

2010-06-01 21:17
Din rackare... sitter å trycker på några back up's. jaja, då var väl tråden avklarad:)... önskar dig god fiskelycka i framtiden och hoppas din drömprins dyker upp.

2010-06-01 21:23
backups? hur läser du egentligen? har verkligen inga backups. haha

2010-06-01 21:33
mää nigga please, jag läser med en gnutta ironi. Back ups... ja du kanske sitter där ensam i 1:an runt 35 och klockan tickar, vem vet? hehe

2010-06-01 21:55
haha nej..jag bor med ett helt crew som stöttar mig.. vi är som en familj..aldrig träffat några mer peppande människor i hela mitt liv.. awsome haha..
trodde du menade att jag hade massa backupplanskillar..å det har jag inte :)

2010-06-01 22:16
Bor du i kollektiv eller vadå?

Jag menade det som backup killar men på låtsas...

Helvete, ditt liv är ju perfekt... nästan så man blir sugen på att köpa det. Finns liksom inget mer att ta tag i och vinkla.

2010-06-01 22:24
bor me 10 andra.. vi har egna rum.. men delar kök. studentkorridor som sagt..
haha nä inte perfekt.. jag behöver fler kompisar i göteborg.. för där ska jag bo snart.. å så behöver jag en bra pojkvän.. säg inte att jag är desperat för det..haha.. å så vill jag helst ha en hund också.. men annars så.. helt perfect hahah

2010-06-01 22:49
ajaj, hur pallar man att bo så? skulle inte stå ut 1 minut i den röran. Där drogs ditt liv ner avsevärt i mina ögon. Du ska bara ha och ha du... du får allt nöja dig med de småsakerna som livet har att ge. Det du drömmer om gör ju inte ditt liv lättare utan svårare. Det du förklarade för oss i ditt första inlägg kommer att fortgå, haha... det måste du hålla med om? Vad ska du med hund till egentligen? Varför skaffa mer måsten? Göteborgare är goa så kompisar fixas lätt. ja, desperat på lycka kanske?:)

2010-06-02 10:39
Ska ha ska ha ska ha måste ha måste ha sen när du har allting ska du ha något mer eller bockar du av listan så ett V nu e allt avbockat..

2010-06-02 21:08
shit alltså, här sitter, enligt henne själv, den perfekta partnern. att ingen försökt övergår mitt förstånd, även om hon själv säger att hon inte ska hugga nån från webben igen.

eftersom jag själv bör vara den sämsta partnern någonsin så tycker jag alltså att jag ska bli ihop med starnate, motpoler attraheras ju liksom:)

2010-06-02 21:45
bperb: dom blir rädda för mig fattar du väl..nån som e så bra måste vara farlig ;)
tar ditt inlägg här som en intresseanmälan haha.. well.. du uppfyller ju iaf ett av mina krav tydligen: bo i göteborg.. det är ju bra.. :)

2010-06-02 23:03
StarNate nappar på DIRR!

2010-06-02 23:05
lacS: sure thing.. haha.. förvånad att inte fler av er hört av er alltså.. så bra som jag har beskrivit mig här :)

2010-06-02 23:16
StarNate_ F26

- Tycker du verkar en vettig kvinna (bli inte ledsen om jag skriver så, mer för respekt och för att du verker mogen osv) och ser väldigt bra ut själv gör du med *din bild*. Så att hitta en bra kille kan ju inte vara speciellt svårt för dig då du också verkar rätt klyftig och du inte har brist på social kompetens så att säga. Kanske formulerar mig dåligt eller så men människor är svin och änglar, gäller bara att hitta rätt kretsar helt enkelt.

Ska allt gå vet jag.
(:
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-06-03 01:17
Hur kan ni gossar säga med sådan säkerhet att Starnate är snygg? Jag kräver alltid "helbild", visa från benen till huvudet... StarNate, smacka upp helbild?:)

haha, jag visste inte ens att man fick höra av sig... och var skriver man upp sig? Det känns ju som att man är brädad av Bperb innan ens fajten börjat, den rackarn....

2010-06-03 01:25
StarNate_ F26

loGGa in på MsNN daaaaaaaaa.. har Cam!

2010-06-03 08:34
hahah..va roliga ni är :)

2010-06-03 09:50
ja men fan det är ju ett spel, jag brukar se det som ett spel och spela spelet därefter. Det handlar ju om psykologi och påminner lite om poker. Man bluffar, (ex. "neeej okeeej men då går jag om DU inte är intresserad asså hejdå knulla lugnt" är en bluff för "ja men fan jag vill ju ha dig") all in kan du säkert tänka dig vad det är och när du synar släpper du en viss del av information för att få tillbaka något (ex. "ja alltså men jag är ju typ ledig imorgon typ alltså när slutar du..?"). Alla har ju olika sätt att tillmötesgå en annan person och om man lär sig stereotyperna så märker man snabbt hur förvånansvärt enkelt det är att se igenom bluffar och spela spelet vinnande. Ex. ser jag en bluff som ovan, whot the heck då kysser jag bruden direkt så var det inte mer med det. förutsatt då att jag gillar henne såklart.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2010-06-03 12:10
--------------> http://imageshack.us/

2010-06-03 22:09
zoo-man:
Håller med om Pokerteorin!
Tur att jag är bäst på NL Texas Holdem :)

2010-06-03 23:19
zoo-man: tyvärr har du nog rätt.. jag måste lära mig spela det jävla spelet helt enkelt. fast jag vill inte. orkar inte med massa sånt.. men jag tror man måste.. ge mig spelguiden :)

Dirtydave: haha inbillar du dig att jag kommer slänga upp en helkroppsbild för att bli granskad här av er.. hell no. Inte för att ni skulle hitta något å klaga på eftersom jag är het. men nä. om jag skriver en kontaktannons i kontaktannonstråden så kan jag lägga upp bilder. men inte i denna tråden..skulle vara löjligt.

2010-06-03 23:23
och dirtydave.. vart man skriver upp sig? man skriver en intressanmälan till min livvakt och sen får vi se om du duger :) nä.. här i tråden såklart..

2010-06-05 08:04
StarNate_ F26

alla förväntar sig en 10poängare nu efter dina inlägg.. så hoppas du kan stå för ditt ord :)