I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den ultimata låten

Övrigt - Vardagsfilosofi

2011-02-18 18:04
Jag tycker den här frågan är helt jävla orimlig.

2011-02-18 18:16
Skulle nog ta Epic sax guy. Tänk dig den psykosen man får efter 15år!

"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-02-21 11:34
lalatina
Ja jag skulle klara naturljud i 15 år mer än jag skulle klara en vanlig låt så att säga.
Tror det skulle smälta in efter ett tag och man inte riktigt tänker på det.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-02-21 17:04
bex, fast de e la lite fusk då naturljud i sig inte är någon låt. eller? annars är det ju givetvis ett givet val.

men i rummet, kommer man ha dator å grejer eller ska man bara sitta rätt uppåner i 15 år å lyssna på en låt?

skulle ta nått nostalgiskt från barndomen, vet inte exakt vad men ska klura på det ett tag

//Yde - premisser...
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-04-14 13:14
jag är lite tveksam till att välja ens favoritlåt till detta experiment, om en låt spelas om och om igen kommer man förmodligen börja hata den, och man vill ju inte hata sin favoritlåt, därför skulle jag välja en låt som jag gillar men inte favoritlåt, en låt som inte är enformig och behaglig, inte alltför aggressiv men inte för lugn heller för då blir man galen om man är förbannad och ska lyssna på mjuka låtar. kort sagt en bra låt, ej favoritlåt, inte för mjuk men inte alltför aggressiv och ej enformig. nånting med creedence skulle nog vara lämpligt för detta.

DJ

2011-04-14 14:09
nånting med creedence skulle nog vara lämpligt för detta.

Gillar Creedence men ändå ett mardrömsval. Många av deras låtar känns det som om man redan hört i en evig loop sen man var fem.

2011-04-14 16:56
Ok men de beror ju såklart oxå på vilken låt med creedence man väljer, såklart om man spelar bad moon rising på loop så skulle de va ett mardrömsval, man skulle nog bli rett irriterad. men om man typ skulle välja Lodi skulle de va ett ganska bra val tycker jag. men såklart så har jag inte hört så mkt creedence under uppväxten, och introducerade mig själv till dem för 4 år sen. jag vet att ja tycker dem skulle va lämpliga att spela eftersom deras musik hjälpte mig att ta mig ur en ganska djup depression jag hade då.

DJ

2011-04-14 18:06
To each their own, man. Menade bara att för mig vore det ett olämpligt val. Men jag ska inte tjafsa med dig om vilken låt DU väljer :D