Jag tror att Jantelagen fortfarande finns, är inte dessa konstanta skryt meningarna som kommer upp på facebook's statusuppdatering ett jäkligt stort tecken på osäkerhet, att man i största grad ber om bekräftelse? Så ser jag på saken iaf, jag är glad åt personers välgång, men skryter man för mycket så stör jag mig på det. Jantelagen för väll både gott och ont, beror på hur man tolkar den. Jag anser att det är en "lag" som vill förmedla att man alltid ska ha fötterna på jorden; bara för att jag tjänar mer pengar än dig blir jag inte per automatik inte en bättre person än dig. Åtminstone är det så jag tolkar det hela. Men visst, klart att jantelagen inte är lika uppenbar idag som 1980 just med tanke på att vi har internet. Det är inte många personer som skriver att dom just har bråkat med flickvännen och har lust att döda henne. Man skriver när pojkvännen helt spontant plockade en blomma åt en, osv. Enkelt att SÄGA att jantelagen försvinner, men jag tror i själva verket att vi är "lika påverkade av den idag som igår". Vi begraver våran ilska och stoltserar när vi är glada. Kan ju knappast vara nyttigt det heller. Men, man kan ju hoppas att slutresultatet blir det bästa av två världar.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker