Promotor
2010-09-17 01:00
Inatt kommer jag få mardrömmar
Det vet jag genom att jag nu under kvällen börjat se skuggor i ögonvrån, inbillar att jag ser nånting krypa på mig i ögonvrån, och att det för en snabb sekund kan se ut som nån står bredvid mig när jag passerar en vägg, och även det ser jag i ögonvrån.. Allting är oframkallat! Jag har inte kollat på nån film i veckan, aldrig sysslat med svart magi (var första frågan jag fick) eller nånting som igentligen ska kunna påverka detta. Anledningen till att jag vet att jag kommer få mardrömmar, är för att det alltid blir såhär under kvällen innan jag lägger mig och får mardrömmen. När jag väl lagt mig och är på gränsen att sova, och ha somnat så får jag typ en stöt i kroppen, som gör extremt ont, speciellt i huvet och armväcken.. I vissa fall kan det förekomma ett högt ljud som dyker upp i huvet nån hundradels sekund, som en trumpet, drumkick, skrik eller vad som helst.. Efter jag sovit i ungefär en timme, så vaknar jag kallsvettig och anfådd, minns drömmen hur bra som helst, men har aldrig riktigt kunnat knyta det till mitt sätt att leva, kan inte relatera till det alls.. Efter jag vaknat av mardrömmen försöker jag oftast somna om igen, detta går inte. I samma sekund som jag blundar så får jag sånna stötar som jag nämnde ovan.. Så varje gång jag vaknat av en mardröm har jag fått se till att piggna till genom att ta en cigg eller vad som helst, och sen gå och lägga mig igen.. Andra försöket blir aldrig några problem.. När jag vaknar nästa gång så minns jag ingenting av drömmen jag hade tidigare.. Haft tankar på att skriva ner dom, men har aldrig orkat det nyvaken mitt på natten.. Detta är nånting som inträffar minst 1 gång i veckan.. men det är ofta det även händer 3 gånger i veckan.. Det har pågått i c.a 2 år.. Någon annan som känner igen det jag går igenom? kanske har förklaring på det hela, eller ännu bättre, kanske en lösning på det? Tack på förhand!
Nå? Blev det några mardrömmar? Skrev du isf ner dem?
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Sover du på rygg?
At the gates of Eternity...
Så.. Hur blev det? Kom Freddy och hälsade på eller?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lät fruktansvärt intressant faktiskt, vill höra mer.. ska också ställa samma fråga som 2 av 3 har gjort, vad drömde du inatt? =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Freddy took him.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han har nog rivsår på bröstet idag.
Den där bilden va fan ännu bättre.
njut
Sleeping paralysis.
At the gates of Eternity...
Promotor
2010-09-17 18:12
Fick mardrömmar, och det gick till exakt som jag trode.. Skrev dock inte ner dom, och minns ingenting.. Dock kommer mara'n troligtvis framkalla lite mardrömmar inatt.. Läskigt
Har du inte hypnogogiska hallucinationer så lär du inte stöta på några maror. Öht är de jävligt ovanliga numera i och med att de inte ingår i vår tankevärld längre. Numera blir det mer greys utomjordingar. Om du regelbundet har den här typen av problem föreslår jag att du söker upp din husläkare och berättar om det som händer och ber att få en remiss till närmaste sömnenhet. Det finna otaliga neurologiska tillstånd som kan ge upphov till underliga sensoriska rubbningar och sömnsvårigheter.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Försök undvika att sova på rygg, då är man mest mottaglig..eller lättare att bli "angripen" jag har ingen förklaring till detta..såg en bild på sömnparalys..men det är ju inte riktigt samma sak. Det du pratar om hänt mig många gånger..oftast vet jag, såfort jag lagt mig om det blir " en av dessa kvällar" ....det kanske beror på stress, eller ja..ett förstadie till sömnparalys..vet ej. Skuggorna du ser behöver inte vara något negativt, kan vara positiv energi..men ja du är iaf inte själv :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
...jusste, med tanke på att du känner att du inte är själv. Vet inte vad du sysslar med..vet ej något om din livstil, men du behöver nog byta den ( pratar ej droger o.s.v.) utan det kan ske att man ibland får besök för man inte ..hmm "sköter" sig? ..att man är osäker på framtiden, eller att man inte "lyssnar" på sin intuiton...tycker du borde lyssna på dig själv, och vad som är bäst för dig...och ta det jävligt chill ( med tanke på stress grejen).. grubblar du mycket? - slutar med det. Motionerar du aldrig- börjar med det...asså du fattar....för då antar jag att du slipper ha det så här..
Jag hade snarare gått till en terapeut än en läkare iaf, om det stör dig såpass mycket vill säga. Det kan ju lika gärna vara framkallat av någonting obehagligt du upplevt.
Har varit med om exakt samma sak flera gånger förutom att jag inte ser saker i ögonvrån innan jag lägger mig. Stötarna och extremt höga ljud som tutar eller exploderar i öronen(tror att det är nått som händer när man är på väg att somna). Vaknar i panik av en dröm, vänder på mig och märker att jag sugs in i samma dröm samtidigt som jag får stötarna och de höga ljuden, det är väldigt ångestframkallande. Då stiger jag alltid upp, kollar lite på tv, sen somnar jag som en stock helt vanligt.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
följ din egen insikt om att du bör skriva ner drömmen, att minnas vad som händer är första steget till att förstå det och i förlängningen hantera det. är det ett stort problem som återkommer väldigt ofta och verkligen stör ditt liv så följ Henksos råd.
Hmm....låter som någon form av sömnparalys. Sover du ordentligt? Att sova typ 8 timmar per natt är viktigare för vissa än andra. Annars blir hjärnan koko och börjar hallucinera
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Senick dricker för mycket kaffe helt enkelt.
jag har den senaste tiden också vaknat upp kallsvettig och tvärsäker på att de är någon inne i rummet. ja måste spärra upp ögonen för att se att de inte är någon där. ibland kan ja se en svart figur sitta bakom tv'n eller fotöljen. men de tror jag bara är min hjärna som spelar mig ett spratt. men oftast så vaknar jag upp sätter mig upp i sängen och skriker. ingen aning varför. och ja kommer aldrig ihåg var de är jag drömt om, annars brukar jag hela tiden komma ihåg mina drömmar. men som igår natt kunde ja inte somna för någon satt verkligen på min fläkt! i köket! de började ticka plötsligt, jag går upp för att se vare e som låter. då är de fläkten. har ens inte lagat mat denna dag eller rört den. jag intalade mig själv att jag har kommit åt den på något sätt för att kunna somna in(själv) för annars skulle jag flippat seriöst. hjälp?
kul att de körs
Jävligt intressant tråd faktist,du eh_japp har nog ett spöke hos dig.det är onödigt att skrika åt dom, prata högt och tydligt att du vill att dom lämnar dig ifred. Det kan kännas konstigt men så måste man göra. Men om de inte är nått spöke så har jag också upplevt såna där svarta figurer många gånger,de känns som att dom lurar där i mörkret på nått sätt,svårt att förklara. Och nej jag är inte knäpp i huvet haha.
Folk får tro på spöken bäst dom vill men jag har varit med om mycket mer "uppenbara" saker än eh_japp, där vart det är omöjligt att hjärnan har spelat mig ett spratt och "sett saker". Med det sagt tycker jag faktiskt du ska göra som Mico sa, dock finns ju chansen att den/det blir förbannad just med tanke på att den verkar jävlas med dig och kanske inte alls gillar att du bor där.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
ja tror ja hellre flyttar va! ja intalar mig själv bara att de e påhitt. Annars får gärna nån som vågar komma hit och skrämma bort dom åt mig.
kul att de körs
Får lust att berätta över min skräck kväll för en massa år sedan som gör att jag tror på det du säger! Jag hade nog tagit mitt pick och pack om det fortsatt och bara flyttat! :) haha. Jag och min familj bodde för ett x antal år sedan i en lägenhet, som alla vet har lägenheter inte några fjolliga dörrar. Man vill helst inte klämma fingrarna i en lägenhets dörr så att säga. Dörren kan i sig heller inte öppnas av något korsdrag (helst med tanke på att fönsterna var stängda). Jag hade mitt rum rakt framför ytterdörren, tyvärr hade jag datorn på ett sådant sätt att jag också såg rakt ut i hallen och ytterdörren. Så, jag satt där ensam en kväll och gjorde vad jag gjorde på datorn. När det blev mörkt ute så öppnas dörren helt plötsligt (aggressivt) sedan stängs den igen med en sådan smäll att jag hoppar upp i luften. Det går kanske 2-3sekunder från att dörren stängs till att det flyger galgar (nu kan ni tro att det var lufttrycket från att dörren stängdes som fick detta att ske) Men icke, galgarna låg långt in på ett bord och flög alldeles för långt för att det skulle vara luft som tröck iväg dom. Galgarna flög alltså mot min dörröppning vilket var kanske 1,5 meter från bordet. Som om någon, något hade dragit med hela armen på bordet för att sedan trycka iväg galgarna. (skjuta iväg dom alltså). Sedan har en massa annat skumt hänt i den lägenheten, men just då var jag så förbannat jävla rädd att jag frös fast, rörde nog inte ens ett finger på flera minuter efter det där. Usch fy fan, så om det skulle spöka hos mig skulle jag dra haha!
Det TS beskriver är definitivt sömnparalys , som vissa redan nämnt. Jag tycker själv det är en häftig upplevelse. Får det nån gång i månaden typ.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Bara obehagligt om man försöker kämpa emot!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
jag får rysningar. DMAt
kul att de körs
isofu nej usch, jag tycker det är sjukt obehagligt!! Får alltid panik under själva paralysen och när jag väl vaknar. Sen vågar jag inte sova på flera timmar. Fast såhär i efterhand är det ju faktiskt en ganska häftig upplevelse. Men ändå läskig. Hur gör man för att "bli vän" med känslan?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Jag tror inte på spöken. Jag vill inte tro på dom, för om dom skulle finnas skulle jag dö av skräck. Jag såg the ring när jag var lite för liten, den ärrade mig fan för livet. Jag ser fortfarande the ring/the grudge liknande saker i mörkret, spelar inger roll vart. Jag blir riktigt rädd ibland. Min granne som är 2 år yngre än mig är livrädd för spöken. Hans mamma och morbror håller på med andar och liknande. Han har flyttat runt mycket pga hans morsa säger att det finns onda andar i husen. Nu bor vi ute i kolmården vid en ödekyrka. En gång satt vi på deras på altan och chillade lite, de hade då besök av morbrorn. Så hör jag hur han säger till polarens morsa ''dom går där ute'' och pekade på muren. Jag fick the creepy feeling. Jävla psyk tänkte jag, och tycker mer synd om min polare som får stå ut med dom. De trycker ju in sånt i huvet på honom.
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!
Jag vet inte om det är paralyser men... Jag kan få jättekorta drömmar som känns som en hel händelseutveckling (?) och sen vakna direkt och inse att jag drömt fastän jag aldrig kände mig sovandes.. Hel skadat och ballt.
jag lider med både dig och din stackars vän Heilon . fy va onödigt. Att behöva flytta runt pga sånt är lite väl överdrivet enligt min åsikt.
kul att de körs
har ingenting med topic och göra men ska berätta en kort sak bara. var på min födelsedag och såg jedi mind tricks med några polare i nov. 2010, sen när det var klart där och vi var på väg hem till mig för att slagga, stanna till vid katarina kyrka (stockholm) och satt oss på trappen och mecka en. sen när vi suttit där 10min kanske börjar det plötsligt spela på orgeln inne i kyrkan. klockan är 2-3 på natten (en onsdag/torsdag) och kyrkan totalt kolsvart. Det var senast jag sket ner mig!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!