I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

partikelacceleratorn(CERN)

Övrigt - Vardagsfilosofi

2010-11-18 21:51

partikelacceleratorn(CERN)

sorgligt nog så läste jag denna nyheten på Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8141498.ab

vad tror ni? kan detta vara en början på en något jävligt stort i vår tid?

pistol
Producent

2010-11-18 22:18
coolt, EXAKT som i den där dan brown-boken va? (minns inte vilken av dom)
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-11-18 22:22
ja, precis! och tydligen så är det dan brown själv som ihop med jesus luz leder experimentet i dans källare.
pistol

2010-11-18 22:44
Det hade vart fetare om de aldrig hittade partikeln, bara o skrota hela jävla einstein o co. Börja nöta bibeln...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-19 09:50
Tycker det är sjukt ballt att dem lyckats fånga antimateria även om jag knappt vet vad det är mer än det 'ytliga'.

Sjukt najs, taggad! även om jag inte vet varför, men kanske man får vara med om någon gigantisk upptäckt under sitt liv tack vare detta!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-11-20 16:03
Vad kan man ha antimateria till?

– Inte mycket. Det här är grundforskning och handlar om väldigt fundamentala frågor som varför vi har ett universum med bara materia, säger Jonsell.

jag gillar hur han får det att låta ganska anspråkslöst i och med ordvalen :D

//Yde - coolt
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Groupie

2010-11-21 17:41
Att "binda" antimateria är ingen nyhet. De har de gjort i femton år eller något.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-11-21 22:09
Yde
Håller med!
Äsch det här är väl ingenting, bara universum! :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-11-25 22:20
Jag reagerade mest på tiden, 0,20 sekunder är ju en evighet i de här sammanhangen (ok, dåligt ordval). Vissa grundämnen är ju mer flyktiga än så (braaa ordval!).
Negative, negative.
Our destination is Gaza.