Man kan också reflektera över det religösa/andliga perspektivet över vad ormen symboliserar (och har symboliserat) och hela biten om hur ockulta mycket av dessa urgamla civilisationer var - med blodsoffer till gudarna och hur de dyrkade "falska idoler" (kungar, kejsare osv osv) och applicera det på vårt samhälle idag med falska idoler som kändisar och liknande (Likt Snookie ur Jersey Shore, och ett perfekt exempel på vad dem/vilka/vad vill att din dotter ska efterlikna). Och även de ockulta saker världens ledare sysslar med idag likt Bohemian Grove möten, som hålls i tusenåriga gamla skogar där dom dyrkar en gigantisk sten uggla som stått där i flera hundra år och bränner en "offer gåva" vad dom bränner kan vi diskutera i evigheter, men faktum är att dom gör det och därmed tror på vad dom gör. Och med tanken av vad vi gör med planeten/djuren/människorna idag i bakhuvudet och hur spiralen bara går neråt, så känns det som att vi är påväg att göra samma misstag igen, och starta om hela maskineriet igen. För att hålla det kort utan att spåra ur för mycket då det är svårt att förklara kan jag förkorta det med att min syn på det hela är att historien bara upprepar sig om och om igen, och nu är vi på vidden där allt spårar ur igen. Och vad vi ska lära oss är att inte göra fel igen (som mänsklig ras) eftersom alla dessa civilisationer faktiskt har utplånat sig själva eller inte så har dom ju försvunnit utan spår, förutom de gigantiska strukturer de lämnat efter sig, som är byggda på sådant sätt och med sådant material att det är det enda som klarar tidens prov i längden. Skulle vi alla försvinna idag, skulle det inte ta många år (ur ett jordiskt perspektiv och inte som människa) innan alla våra skyskrapor och alla spår av oss kommer förfalla, rosta sönder och vittra bort totalt. Men jag är ändå hoppfull och ser tiden vi har att möta nu som tiden då vi kanske gör rätt och förbättrar allting, men då krävs enorm händelse som kan kasta omkull och ändra skugg-maktskiftet totalt och hur resurserna fördelas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.