I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-11-04 13:15

drömtydning

Vaknade för inte så länge sen av att jag hade mitt liv värsta dröm. Sitter fortfarande och skakar och gråter.

Det börja med att jag och min bästa vän var tvungna att döda varandra. Den som överlevde fick fortsätta sitt liv helt normalt. Jag fick panik och visste inte alls vad jag skulle göra. Det blev svart och sedan såg jag hur min bästa vän låg helt blodig på marken. Efter en stund insåg jag vad jag gjort och sprang och leta efter personer som omedelbart ringde 112. Hon klarade sig men alla var mycket besvikna på mig. Allt utspelade sig på min skolgård. Jag kommer ihåg hur jag såg hur hon försöka kämpa sig upp från marken medans jag slog henne hårt i huvudet vilket fick henne att slockna. Detta är min värsta dröm hittills och jag mår dåligt när jag träffar henne och tänker på detta.

Jag tror att det har något med att vi igår bråkade väldigt mycket. Vi var verkligen jätte nära på att säga upp kontakten för gott. Jag grät väldigt mycket när det hände men blev som en skinande sol när vi blev vänner igen.

Vet någon vad detta kan betyda? Jag mår verkligen jätte dåligt över denna dröm även fast det bara var en dröm. Det känns som jag gjort henne illa och kan inte vara mig själv runt henne nu.

(Inlägget ändrat av fmfjp 2012-11-04 13:16:29)

Poet

2012-11-04 15:01
Jag tror att det har något med att vi igår bråkade väldigt mycket. Vi var verkligen jätte nära på att säga upp kontakten för gott. Jag grät väldigt mycket när det hände men blev som en skinande sol när vi blev vänner igen.

Har eran relation kantats av en rivalitet, förutom eran argumentation igår? Drömmar kan vara hemska ibland, men det betyder inte att du vill nödvändigtvis döda henne. Många gånger så är ju drömmar bara en re-cap eller sammanfattning av som händer i ens liv och vad man tänker på.

Don't be so hard on your self, it was jus a dream :)
At the gates of Eternity...
Moderator

2012-11-04 15:33
Jag brukar drömma att jag slaktar min familj till och från, och vad jag vet vill jag inte skada dem.
Så som BC99 sa, det var bara en dröm.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2012-11-05 08:55
Jag har hållt på med drömtydning i 10 år, men man kan tolka drömmar på olika sätt har jag fått lära mig. Den drömtydningen jag håller på med är att alla karaktärer i drömmen är du. Så jag hade tolkat det som att du försöker döda delar av dig själv, det kanske är ett behov du har som du ignorerar eller kanske åsikter som du inte säger. Du kanske inte känner att du kan vara dig själv med din kompis? Båda två kanske känner att ni måste kompromissa bort viktiga saker i era liv för att kunna ha en vänskap? Nått sånt hade jag iallafall tolkat det som.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-05 08:58
Nu såg jag att du faktiskt skrev att du inte kunde vara dig själv runt henne längst ner...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-05 23:22
Trixig-person3 F16
Moderator

Du är en mycket sjuk människa ifall du drömmer om att slakta din familj.
Dra åt helvete
Poet

2012-11-06 01:02
Jag har också haft drömmar att jag dödat familjemedlemmar. I vissa drömmar av olyckshändelse och andra gånger av ren vilja. It's just a dream. An outlet for your feelings. Betyder inte att man bär på dessa känslorna annars hehe :)
At the gates of Eternity...
Moderator

2012-11-06 18:07
CSG, vad du tycker och tänker intresserar mig inte alls. Var god håll dina spydiga kommentarer borta.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Rappare

2012-11-13 11:54
Trixig-person3 skrev:
Jag brukar drömma att jag slaktar min familj till och från, och vad jag vet vill jag inte skada dem.
Jag har också drömt att jag tagit livet av familjemedlemmar. Har ju självklart grubblat lite över vad det kan betyda, men det är ingenting att ha skuldkänslor över.
Rappare

2012-11-18 09:57
Jag drömmer dom sjukaste sakerna jag någonsin drömt i denna perioden i mitt liv, Svårt att ibland tom skilja på vad som hänt och inte..

exempel :

Drömmer att någon styr mig genom en dator att jag har ett dator program inprogrammerat i hjärnan. Vaknar up och lever i det ( är helt klar vaken ) Ser mig runt och associerar saker i rummet till dator programmet och skrattar åt att jag är i det och åt den som styr mig......

Drömde att jag åkte moped i som en trång korridor fast utomhus av skog, För att komma fram till platsen där en Familjehems ''mamma'' var med någon karl. dom hade handlat vi pratade lite och sen åkte dom iväg. Sen blev det ett hack och plötsligt stod jag med några som förklarade saker om en höna utan fjädrar som dom även sparkade på lite granna för att visa hönans undergivenhet......

Kommer inte på något mer, Men båda dessa är så tydliga så det i stort sett känns som att jag upplevt dem. Asså att dom har hänt i nått slaggs sinnes stadium där man är medveten men ändå inte - Går och reagerar och agerar men på ett helt annat plan än man hade gjort i ''verkligheten'' precis som det ska va i drömmar MEN SÅ SJUKT MKT TYDLIGARE ÄN FÖRR :P

PZ !

http://www.youtube.com/watch?v=6r1KxBlql_s

2012-11-21 18:21
fmfjp

jag har mördat bästa vänner, haft sex med familjemedlemmar och drömt många andra allmänt vidriga drömmar. drömtydning är bluff. drömmar är bara drömmar. läs lite vetenskapliga artiklar om drömmar så ser du rätt fort att de inte har större betydelse än man ger dem. de är hjärnans sätt att etablera minnen, testköra känslor, fantasier och är bara allmänt virriga och ologiska. men det är klart att vissa drömmar kan vara svåra att släppa, försök komma ihåg att drömmar inte nödvändigtvis måste vara tecken på att man har känslorna man kanske känner inuti drömmen eller att de har en övernaturlig betydelse eller liknande trams. försök tänka på hur du faktiskt känner för din vän och var glad att du känner kärlek och inte hat.

hoppas du kommit över drömmen nu iaf.