Du framför en konspirationsteori av så gigantiska proportioner att alla truthers, månlandare, och chemtrailers måste blekna. Tack=)
Dock så är den inte så överdriven om man tittar till vad dessa forskare själva säger, och från vilka grupperingar många av dem kommer ifrån. Och sedan jämför det med liknande saker som dem ockulta stora namnen skrivit om. Då känns inte det så otroligt eller konstigt. Som dem säger; ’truth can be stranger than fiction’.
DiggeriDoo X2 Angående din fina jpg om "ateism"... Alltså, det kan mkt väl finnas en EVIG skapare av allt precis som ett EVIGT krettslopp och evolution. Men allt hokuspokus hittepå-historier osv som dessa religiösa skrifter innehåller är ungefär lika troliga som tomten och illuminatiklipp med reptilögon. De är skrivna av människor, de kan ha mkt gott med sig men om vi ser på fundamentalister och historien så blir jag bara så otroligt trött. Visst att folk vill köpa dessa "paketlösningar" att ha som krycka men det är bara så väldigt svårt att förstå när de genom historien använts för att peka ut människor som sämre än andra(orättfärdiga) och skapat så mkt blodbad...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men allt hokuspokus hittepå-historier osv som dessa religiösa skrifter innehåller är ungefär lika troliga som tomten och illuminatiklipp med reptilögon. Koranen har inget att göra med tomten eller reptilögon. Det var en fin halmdocka.
De är skrivna av människor, Nej, det finns många saker i Koranen som tyder på att det inte kan vara skriven av en människa. Det var vad de bästa poeterna under tiden av uppenbarelsen också sade. Det var inget som lingvistiskt kunde liknas med något som fanns. Eller senare för den delen. Vilket gör det till ett språkligt mirakel. Alla profeter fick mirakel. Men de tidigare profeternas mirakel var för den tiden, för dem ögonen bara, man kan inte bevisa dem idag. Men Koranen är Profeten Muhammeds (saw) mirakel som finns att skåda fortfarande idag.
de kan ha mkt gott med sig men om vi ser på fundamentalister och historien så blir jag bara så otroligt trött. Nej, du använder fundamentalist på helt fel sätt. En fundamentalist är en som följer grunderna. Inom religion är detta något önskvärt. Går man utanför fundamentet så börjar man göra tillåtet sånt som är förbjudet och vice versa. Då har man tagit sina egna åsikter som Gud. Om man är fundamentalist så förtrycker man inte kvinnor eller andra, man ljuger man inte, gör inte ful-affärer osv osv.
Det du menar är kanske extremist, eller maktgalen, ond osv. Något som kan gro i vilken människa som helst.
Visst att folk vill köpa dessa "paketlösningar" att ha som krycka Du kan försöka förminska vad det är med nedlåtande retorik och tillskriva dem som följer Koranen som svaga. Efter min övergång till islam och alla de muslimer som jag träffat och känner så vet jag att det inte är sant. Dessutom vet man vilket påtryck man kommer att möta från sin omgivning genom att konvertera eller börja praktisera (tex muslimskt födda). Det kräver styrka och tålamod, med tanke på alla fördomar och påhopp som man bemöter.
Dessutom måste man möta verkligheten som den är, utan distraktioner som alkohol och musik, vilka täcker över de egna känslorna och tankarna. Sådant som ofta används för att bedöva sitt inre, ofta omedvetet.
Varför en person ansluter sig till islam är för att man kommit underfund med att hela ens liv är underordnat Skaparen. Ju mer ögonen öppnas för det desto naturligare kommer underkastelsen. Man ser nyttorna med lärorna, de överensstämmer med ens inre varande och besvarar på frågor som man inom har sig. Det är för att Koranen är från Skaparen, som känner till oss bättre än vi känner oss själva, som känner till våra behov bättre än vi själva. Och Koranen är för dem som upptäckt detta och vet att vi inte kan vägleda oss själva.
men det är bara så väldigt svårt att förstå när de genom historien använts för att peka ut människor som sämre än andra(orättfärdiga) och skapat så mkt blodbad... Det kan man säga om vilken religion eller ism också. Hur många har inte dödats i demokratins framtågande?
Det var inget som lingvistiskt kunde liknas med något som fanns. Det där lät suspekt, illuminati?
Nej, du använder fundamentalist på helt fel sätt. En fundamentalist är en som följer grunderna. Inom religion är detta något önskvärt. Går man utanför fundamentet så börjar man göra tillåtet sånt som är förbjudet och vice versa. Då har man tagit sina egna åsikter som Gud. Om man är fundamentalist så förtrycker man inte kvinnor eller andra, man ljuger man inte, gör inte ful-affärer osv osv. Det du menar är kanske extremist, eller maktgalen, ond osv. Något som kan gro i vilken människa som helst. Mjo, men när saker och ting ändå är "symboliskt" verkar folk välja hur det ska tolkas.
Du kan försöka förminska vad det är med nedlåtande retorik och tillskriva dem som följer Koranen som svaga. Efter min övergång till islam och alla de muslimer som jag träffat och känner så vet jag att det inte är sant. Dessutom vet man vilket påtryck man kommer att möta från sin omgivning genom att konvertera eller börja praktisera (tex muslimskt födda). Det kräver styrka och tålamod, med tanke på alla fördomar och påhopp som man bemöter. Mitt inlägg var ett direkt svar på bilden du länkade, men om den inte var "nedlåtande" så skulle jag kanske låtit alla starka rättfärdiga människor som sett sanningen vara.
Antingen gör man pårecis som sina föräldrar, samhälle och vänner eller inte, där har du största definitionen av att "gå sin egen väg", vara starkt etc. Religionen blandas ofta ihop med traditioner, familjevärdering och en vriden konservatism.
Dessutom måste man möta verkligheten som den är, utan distraktioner som alkohol och musik, vilka täcker över de egna känslorna och tankarna. Sådant som ofta används för att bedöva sitt inre, ofta omedvetet. Varför en person ansluter sig till islam är för att man kommit underfund med att hela ens liv är underordnat Skaparen. Ju mer ögonen öppnas för det desto naturligare kommer underkastelsen. Man ser nyttorna med lärorna, de överensstämmer med ens inre varande och besvarar på frågor som man inom har sig. Det är för att Koranen är från Skaparen, som känner till oss bättre än vi känner oss själva, som känner till våra behov bättre än vi själva. Och Koranen är för dem som upptäckt detta och vet att vi inte kan vägleda oss själva. Det finns många sätt att bedöva sitt inre på... Iom att vårt inre är rätt kaos-artat och våra roller och viljor är i ständig kamp om rösträtt. Man kan då köpa en paketlösning, vilket vi alla gör på olika sätt, vissa är bara lite mer heltäckande och ska gärna säljas som "sanning".
Tack för att du inte länkat nått klipp ännu eller name-droppat.
För att få fram poängen: Det är inget fel att hänge sig helt till skaparen. Problemet blir när nån dikterar regler i dennes namn för hur man ska bete sig till den punkten att nån blir kallad häxa och bränd på bålet för sin klädstil.
Häng inte upp dig på häxa, du kan välja en lämplig händelse.
Det kan man säga om vilken religion eller ism också. Hur många har inte dödats i demokratins framtågande? Jag tror på en perfekt demokrati lika mkt som på en perfekt gud och troslära... Därför ska man låta folk komma fram till sina egna sanningar utan att rida in på trojan-hästan vrålandes "Jag har rätt".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2013-04-14 17:14
Men snälla, inte en till tråd om islam!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
ja för i helvete sluta vrida trådar så jävla ur led.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Det var inte jag som drog in den hit. Dock svarade jag på inbjudan=P
Moderator
2013-04-14 19:59
DiggeriDoo skrev: Det var inte jag som drog in den hit. Dock svarade jag på inbjudan=P Vilket gör dig lika skyldig. Eran diskussion om islam är till och från lite intressant men det kan räcka med den tråden tycker jag.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
DiggeriDoo : Det var ingen inbjudan av något slag. Jag skrev endast att du inte tror på evolutionsteorin. Allt annat religiöst svammel du babblat om, är på ditt eget initiativ. Försök inte...
At the gates of Eternity...
Det kan du säga om du vill. Att säga A leder till B. Men jag syftade inte bara på dig heller. Jag besvarade bara kort att det inte finns verkliga bevis varpå du fortsatte. Och sedan kom inbjudan från annat håll.
Men jag syftade inte bara på dig heller. Jag besvarade bara kort att det inte finns verkliga bevis varpå du fortsatte. Och du har blivit motbevisad gång på gång. Såvidare du inte har något tillägga självaste
ämnet , så var det allt för denna gången.
Du kan hitta ut själv.
Och du har blivit motbevisad gång på gång. Var? Hur?
BC99 Hur motbevisar man någon vars påståenden inte är falsifierbara? Kom ihåg att du pratar med en snubbe som hävdar att det är bevisat att människan är gjord av lera eftersom både människor och lera är gjorda av atomer. Håller med andra. Nu fortsätter vi med tråden!
Jack : Du har rätt, blir bara ett endaste ekorrhjul utav det.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain