[Artikel/Webbsida] "Kolla vad grannen tjänar"
Har kommit en hemsida där man kan kolla vad i princip vem som helst tjänar. Tycker personligen det känns jävligt oskönt att sånt finns så här lättillgängligt. Tycker man iallafall borde få ett brev hem när nån har kollat upp en, men det behövs ju tydligen inte skickas längre... Usch... Vad tycker ni?HEMSIDAN Artikel på DN om det
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
jag tycker det är jävligt läskigt med alla offentliga register i sverige. om man vore rik skulle den personliga integriteten vara ett större skäl än skatterna att skriva sig utomlands.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Bamse Kanske blir färre inbrott? Inbrottstjuvarna hittar lättare lämpliga mål och kan få större utdelning på färre brott?
---------------------------> ---------------------------> --------------------------->
Varför måste man ange för- och efternamn samt en massa andra saker när man ska regga sig? Det gillar jag inte :(
skillz man behövde ju inte fylla i allt... och på namnet skrev jag bara initialer. det funkade
...looking more like 5 cent
MFDOOM ja men lättare om det räcker med att söka på internet.. fan va ruttet..
coolt. tråkigt att man bara kan söka 5 gånger dock -.-.. skit..
sökte på en kompis pappa som han påstår tjänar nästan 3-siffrigt i månaden, men inte alls sant enligt detta, hehe..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
yep. äckligt hur personuppgifter spys ut över nätet, ok att man lätt kan ta reda på allt om en person på analogt vis förut, men man behövde iaf jobba lite för det.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
"coolt. tråkigt att man bara kan söka 5 gånger dock" Hur är det med matten egentligen. 500p delat på 10p per sökning blir iaf enligt mitt huvud 50 sökningar =)
Walking the street of dreams
Naizo: Om man är guldis ja..
skillz Jag är brons men jag har 500p :S
Skit stämmer inte alls ju :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sökte på en kompis pappa som han påstår tjänar nästan 3-siffrigt i månaden, men inte alls sant enligt detta, hehe.. Ojoj.. Tjänar han 3-siffrigt? Han måste leva i lyx... Eller?
you know i spell girl with a B
=O SHIT! min pappa är rik! han tjänar 20 000 kr mer i månaden än min kompis pappa ahhahahaha
jag har alltid rätt.
Toastare
2006-11-24 23:10
jaha, nu vet jag vad Petter tjänar... och bor. Kungen finns också med.. kan inte vara lagligt med att folk som har skyddad adress finns med. Hittade en hel del stalkade kändisar som jag vet har skyddad adress.
Jag skyller allt på Emma!
är jag korkad eller varför ser jag inte hur man reggar sig?
jag har samma problem finessee.. tror det är för att skiten är överbelastad..
ÖÖ.. jag ser heller inge.. om ja säker på en person Ett namn och vilken del eller stad den bor på så kommer de bara upp adressen typ inte vad den tjänar eller vad för anmärkningar osv??? hur hittar man de?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och nu verkar ja inte kunna söka längre? är det för att det e "overloaded" eller :/?
Fixa! :) Jag vill kolla vad jag tjänar! haha
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
hahaha waa.. hur funkar det egentligen? när jag sökte på mig själv stod det : Sammanräknad inkomst:172 SEK stämmer inte jättebra
Det är från 2005 skulle jag tro.
stämmer ändå inte :S
säkert att du inte jobbat svart då? :)
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
ja lyckas inte bli medlem :S ?
Vad är det folk blir förvånade över? Det verkar helt enkelt bara vara en digital variant av taxeringskalendern.
jag är medlem nu och tänker snoka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jakk er än kåwl killäh :) *FnIzZzZaH*
Varför har man bara 100p ..? Hur ökar man dessa poöng?
Varför har man bara 100p ..? Hur ökar man dessa poöng? Som jag har förstått det så får man nya poäng varje vecka eller om man värvar nya medlemmar. Själv reggade jag mig innan sidan hypades och fick 500p =)
sidan har blivit riktigt dålig... förut kunde man söka vad persoen tjänade och om den ens hade ett jobb på Small. men nu kostar allt . All denna uppgift man kan se på small kan man se på hitta eller på eniro .. va fan har hänt med skit sidan.
word.
Toastare
2007-08-23 13:48
spöket, plus att om du väljer medium eller large så får den du kollar upp ett brev hem med att du kollat upp personen. nu kan man bara se var personen bor och civilstånd.
Ratsit var bra, nu suger det.
Vart ser man lönen ? :p jag ser bara massa personliga saker som adressen och dyl.
God will forgive them. He'll forgive them and allow them into Heaven. I can't live with that.
Toastare
2007-08-26 00:54
MFDOOM japp, de har ändrat det nu. Tydligen så måste folk få reda på det då. Så nu ser man bara tråkuppgifterna. GreenApple, man gör inte det längre. Som sagt får du betala för det och dessutom så får folk hem ett brev i lådan som säger att du kollat upp dem.
värdelöst men ratsits plan har givetvis alltid varit att ta betalt för dom smaskiga uppgifterna.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
BountyBoo F27 jag fattar inte de där med att dom skickar hem brev till någon där dom säger att just den personen sökt dig osv..
ja har för mig att jag inte skrev mitt namn och adress när jag anmällde mig och inte perssonummer? kansk ehar fel dock hmm.
men vafan, nu måste man alltså "betala" med poängen för att kolla såna skituppgifter som man likaväl kan få på eniro? finns det ingen annan gratissite då? jag vill kolla upp en polares farsa, han påstås vara den bäst betalda i stan för några år sen hah
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!