I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Gratis] 075-nummer.

Övrigt - Webbsidor

   

2010-03-17 16:09

[Gratis] 075-nummer.

Hittade just nåt märkligt i cyberspace. Antingen är det någon slags bluff, el i annat fall ett värdigt länktips för somliga av er.

http://www.i-staden.se/

Jag hamnade på sidan av en slump. Nån banner, mest troligt. Så ser jag följande:

Bli medlem & Skaffa dig ett anonymt nummer!

Skall du köpa eller sälja saker på nätet? Eller är du med på någon dejtingsajt? Eller har du någon annan anledning att skaffa ett nummer som ingen kan koppla till dig. Alla som registrerar sig på sajten får ett unikt nummer som ingen kan spåra till dig. Du väljer själv vart det skall kopplas.


Trodde det skulle kosta pengar eller så, så jag ville inte ange några riktiga personuppgifter, utan körde more or less en dummy, random mob. nr tillhörande Kalle Anka, och en skitmejl. Klickade Registrera konto, och nästa ruta som kommer upp är inte så mkt som en en klassisk "Kolla din mejl. Verifiera genom att klicka på länken", utan ett kort och gott:

Välkommen Kalle Anka

Ditt alldeles egna nummer är 0757605459 som vi har vidarebefordrat till 0701234567


Som att det skulle börja funka omgående. Dra mig baklänges, nån som törs köra en riktig reg och se om det funkar? Försökte klicka mig till användaravtalet fast fick då upp en bruten länk, lite knepigt.