I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] MCValdith RP [Minecraft RP server och hemsida]

Övrigt - Webbsidor

   
Rappare

2011-10-30 02:42

[Webbsida] MCValdith RP [Minecraft RP server och hemsida]

MCValdith RP

Jag och några polare håller just nu på med en Minecraft server som är i full fart, till detta har vi skapat en hemsida, och den är nu fullt uppdaterad, och fungerar som den ska. Jag vet att designen inte är den snyggaste, den ska göras om. Men vad tycker ni annars om den? Har ni lite idéer och tips om hur vi kan förbättra hemsida, så vore det tvärfett med lite tips och trix!

Information om servern:

Vi försöker alla hålla en fast ram när vi bygger. Självklart ska man ju inte bygga likadant
som alla andra, men någorlunda tidstroget och "snyggt" (svårt att fastställa vad som är snyggt då smaken är som baken, men jag tror ni förstår).

Servern är i ständig utveckling. Just nu har vi ett ekonomiplugin, shopplugin (som tillåter spelarna att öppna upp egna affärer tex), jobbplugin och massa andra.
Man börjar vid "torget" med 2000 Gold. Hur man vill spela är upp till en själv. Vill man dra iväg en bit ifrån staden och starta upp en ny by
eller samhälle så får man göra det, bara man är seriös. Oseriösa projekt kommer att tas bort (inte utan en varning först, självklart).
Vill man stanna i staden så är det bara kolla med spelarna runt omkring vart det är lugnt att bygga, men oftast är det bara att slå sig ned. Man får ju läsa av området innan man börjar.

Våran server är ingen du ska joina och bara dra iväg och bygga vad du vill. Vi siktar på en RP-server där alla bidrar med något.
Vill man bara bygga och hålla på så finns det tusentals andra servrar man kan joina.

Just nu är det ca 25 whitelistade spelare, vissa är ju självklart mer aktiva än andra, men det går inte att komma ifrån.
Inbakat i det så har vi 2 st admins (serverägare) och 4 st mods.
Servern är så gott som uppe 24/7, med en automatisk omstart vid 04:00 varje morgon.
Vi har även en egen TeamSpeak3-server som man kan joina om man vill. Brukar sitta ett gäng där och tjöta.

För att skicka in en whitelist ansökan, gå in på våran hemsida för mer information!

MCValdith RP

Wurrup?